Lucrarile la autostrada Deva-Lugoj, suspendate pentru ca nu s-a emis autorizatie de constructie
- Lucrarile au inceput pe doua tronsoane fara autorizatie
- Proiectul, avizat tarziu din cauza liliecilor, cimitirului si haldei de steril
- Si alte autostrazi au probleme cu avizele
Autostrada Deva-Lugoj se afla in constructie inca din 2013, insa soseaua este departe de finalizare. Dupa nenumarate probleme care i-au tinut pe drumari in loc, CNADNR a suspendat lucrarile pentru ca nu s-a emis inca autorizatia de constructie, pentru care s-a depus cerere in urma cu 8 luni.
Lucrarile au inceput pe doua tronsoane fara autorizatie
Deva-Lugoj a pornit inca de la inceput cu stangul, avand de-a lungul timpului nenumarate probleme care au marit atat pretul, cat si termenul de executie al sosesei.
Dand dovada de exces de zel, constructorii au lucrat si pe doua sectiuni pentru care inca nu exista o autorizatie de constructie. CNADNR a oprit insa lucrarile pana la emiterea documentului necesar, pentru a carui emitere s-a facut cerere inca din luna februarie a acestui an.
Este vorba despre sectiunile C si D ale lotului 4, care au impreuna 15 kilometri. In total, lotul 4 masoara 22,14 kilometri, dintre care 7 au fost deja asfaltati. Lungimea totala a autostrazii este de 99,5 kilometri, doar primul lot de 27 de kilometri fiind terminat pana acum.
Drumul ar trebui sa fie deschis circulatiei in mai 2016, insa obiectivul pare unul optimist in acest stadiu.
Proiectul, avizat tarziu din cauza liliecilor, cimitirului si haldei de steril
Intarzierile pentru emiterea autorizatiei de constructie au aparut din cauza mai multor factori din teren care nu apareau si in studiul de fezabilitate.
"Referitor la sectiunile C si D, mentionam ca Proiectul Tehnic aferent a fost avizat cu intarziere in cadrul CTE-CNADNR din cauza identificarii unor probleme, respectiv: cimitirul neautorizat de la km 90+275 - km 90+315, halda de cenusa si zgura de la Mintia, km 93+300 - km 94+300; stabilitatea versantului de la km 96+620 - km 97+750, amenajarea Nodului Rutier de la Soimus - km 99+500, existenta Pesterii Tunel cu lilieci in aproprierea localitatii Soimus, in culoarul expropriat in zona km 97+200", spun cei de la CNADNR intr-un comunicat oficial.
Mai exact, muncitorii au dat peste un cimitir ilegal cu 300 de morminte. O prima solutie data atunci a fost ocolirea lui, insa costurile erau mult mai mari, asa ca intr-un final s-a ajuns la concluzia ca mormintele sa fie mutate - procedura care a durat cateva luni.
Halda de cenusa si zgura de la Mintia nu a fost mentionata in studiul de fezabilitate, asa ca a presupus noi expertize si proceduri pentru ca autostrada sa ocoleasca portiunea respectiva,
In acelasi timp, drumul trecea prin apropierea Pesterii Tunel, in care traiau lilieci (animale protejate prin lege). Acestia au fost monitorizati timp de 12 luni si s-a hotarat ca va fi necesara construirea unor casute in copacii din zona. De altfel, alte portiuni ale acestui lot au fost intarziate din cauza ursilor bruni si a castorilor care traiau in zona.
Toti acesti factori au facut ca avizul de mediu sa fie dat mai tarziu, astfel ca s-a intarziat si emiterea autorizatiei de constructie.
Si alte autostrazi au probleme cu avizele
Lotul 4 al autostrazii Lugoj-Deva costa 95,3 milioane de euro (fara TVA), constructorul fiind asocierea Tehnostrade SRL si JV Spedition UMB SRL.
Aceeasi companie lucreaza si la un alt tronson de autostrada, dintre Gilau si Nedeselu, ce face parte din Autostrada Transilvania. Nici pe aceasta portiune nu se mai munceste insa din cauza avizelor.
Desi drumul de aici este terminat in proportie de 80%, constructorii au ajuns in acest moment intr-o zona impadurita, iar acordul de mediu pentru defrisare a expirat. Noul aviz va fi eliberat la finalul anului, insa constructorul va mai avea de asteptat pana la scoaterea zonei din Fondul National Forestier.
CNADNR spune ca aceasta etapa va fi gata in primele trei luni ale anului viitor si abia dupa aceea vor putea fi realizati cei 9 kilometri ramasi din autostrada.
In plus, chiar daca ar fi terminati, legarea acestui drum la restul Autostrazii Transilvania ar putea sa mai dureze, deoarece licitatia pentru construirea podului peste Somesul Mic a fost anulata.
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Renault megane 16v 2006 2000 € Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 €
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Dacia duster 1500 2017 400 Lei
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei
- Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Bmw 520 diesel 2009 8200 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 €
- Opel corsa 1.2i 2003 599 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Skoda roomster diesel 2013 4350 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Vw touran diesel 2011 5790 € Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 €