Lucrarile la autostrada Deva-Lugoj, suspendate pentru ca nu s-a emis autorizatie de constructie

Lucrarile la autostrada Deva-Lugoj, suspendate pentru ca nu s-a emis autorizatie de constructie
  • Lucrarile au inceput pe doua tronsoane fara autorizatie
  • Proiectul, avizat tarziu din cauza liliecilor, cimitirului si haldei de steril
  • Si alte autostrazi au probleme cu avizele
Distribuie pe Facebook

Autostrada Deva-Lugoj se afla in constructie inca din 2013, insa soseaua este departe de finalizare. Dupa nenumarate probleme care i-au tinut pe drumari in loc, CNADNR a suspendat lucrarile pentru ca nu s-a emis inca autorizatia de constructie, pentru care s-a depus cerere in urma cu 8 luni.

Lucrarile au inceput pe doua tronsoane fara autorizatie

Deva-Lugoj a pornit inca de la inceput cu stangul, avand de-a lungul timpului nenumarate probleme care au marit atat pretul, cat si termenul de executie al sosesei.

Dand dovada de exces de zel, constructorii au lucrat si pe doua sectiuni pentru care inca nu exista o autorizatie de constructie. CNADNR a oprit insa lucrarile pana la emiterea documentului necesar, pentru a carui emitere s-a facut cerere inca din luna februarie a acestui an.

Este vorba despre sectiunile C si D ale lotului 4, care au impreuna 15 kilometri. In total, lotul 4 masoara 22,14 kilometri, dintre care 7 au fost deja asfaltati. Lungimea totala a autostrazii este de 99,5 kilometri, doar primul lot de 27 de kilometri fiind terminat pana acum.

Drumul ar trebui sa fie deschis circulatiei in mai 2016, insa obiectivul pare unul optimist in acest stadiu.

Proiectul, avizat tarziu din cauza liliecilor, cimitirului si haldei de steril

Intarzierile pentru emiterea autorizatiei de constructie au aparut din cauza mai multor factori din teren care nu apareau si in studiul de fezabilitate.

"Referitor la sectiunile C si D, mentionam ca Proiectul Tehnic aferent a fost avizat cu intarziere in cadrul CTE-CNADNR din cauza identificarii unor probleme, respectiv: cimitirul neautorizat de la km 90+275 - km 90+315, halda de cenusa si zgura de la Mintia, km 93+300 - km 94+300; stabilitatea versantului de la km 96+620 - km 97+750, amenajarea Nodului Rutier de la Soimus - km 99+500, existenta Pesterii Tunel cu lilieci in aproprierea localitatii Soimus, in culoarul expropriat in zona km 97+200", spun cei de la CNADNR intr-un comunicat oficial.

Mai exact, muncitorii au dat peste un cimitir ilegal cu 300 de morminte. O prima solutie data atunci a fost ocolirea lui, insa costurile erau mult mai mari, asa ca intr-un final s-a ajuns la concluzia ca mormintele sa fie mutate - procedura care a durat cateva luni.

Halda de cenusa si zgura de la Mintia nu a fost mentionata in studiul de fezabilitate, asa ca a presupus noi expertize si proceduri pentru ca autostrada sa ocoleasca portiunea respectiva,

In acelasi timp, drumul trecea prin apropierea Pesterii Tunel, in care traiau lilieci (animale protejate prin lege). Acestia au fost monitorizati timp de 12 luni si s-a hotarat ca va fi necesara construirea unor casute in copacii din zona. De altfel, alte portiuni ale acestui lot au fost intarziate din cauza ursilor bruni si a castorilor care traiau in zona.

Toti acesti factori au facut ca avizul de mediu sa fie dat mai tarziu, astfel ca s-a intarziat si emiterea autorizatiei de constructie.

Si alte autostrazi au probleme cu avizele

Lotul 4 al autostrazii Lugoj-Deva costa 95,3 milioane de euro (fara TVA), constructorul fiind asocierea Tehnostrade SRL si JV Spedition UMB SRL.

Aceeasi companie lucreaza si la un alt tronson de autostrada, dintre Gilau si Nedeselu, ce face parte din Autostrada Transilvania. Nici pe aceasta portiune nu se mai munceste insa din cauza avizelor.

Desi drumul de aici este terminat in proportie de 80%, constructorii au ajuns in acest moment intr-o zona impadurita, iar acordul de mediu pentru defrisare a expirat. Noul aviz va fi eliberat la finalul anului, insa constructorul va mai avea de asteptat pana la scoaterea zonei din Fondul National Forestier.

CNADNR spune ca aceasta etapa va fi gata in primele trei luni ale anului viitor si abia dupa aceea vor putea fi realizati cei 9 kilometri ramasi din autostrada.

In plus, chiar daca ar fi terminati, legarea acestui drum la restul Autostrazii Transilvania ar putea sa mai dureze, deoarece licitatia pentru construirea podului peste Somesul Mic a fost anulata.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 23 Octombrie 2015