Lucrarile la autostrada Sibiu - Pitesti ar putea demara anul viitor

Lucrarile la autostrada Sibiu - Pitesti ar putea demara anul viitor
  • Constructia ar putea incepe in 2016
  • Contestatii la licitatie
  • Studiu de fezabilitate, episodul II
Distribuie pe Facebook

Saptamana incepe cu o veste buna pentru soferi: luni s-a semnat contractul pentru revizuirea studiului de fezabilitate pentru Autostrada Sibiu - Pitesti. Asta inseamna, cel putin la nivel teoretic, ca lucrarile ar putea incepe mai devreme decat era stabilit initial.

Constructia ar putea incepe in 2016

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a anuntat ieri ca a atribuit contractul de revizuire si actualizare a studiului pentru Sibiu - Pitesti Asocierii Spea Ingineria Europea S.A. Milano Italia Sucursala Bucuresti - Tecnic Consulting Engineering Romania SRL.

Contractul are o valoare de 6,5 milioane de euro si este acoperit in proportie de 85% din fonduri europene, restul de 15% venind de la bugetul de stat.

Durata de implementare este de 17 luni si se imparte in doua etape: 5 luni pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru sectiunea 1 Sibiu - Boita si sectiunea 5 Curtea de Arges - Pitesti, respectiv 12 luni pentru sectiunile 2 Boita - Racovita, 3 Racovita - Valeni, 4 Valeni -C urtea de Arges si 6 DN 73C Tigveni - Ramnicu Valcea.

Contractul mai prevede inca 5 luni pentru asistenta beneficiarului pentru lansarea si finalizarea licitatiilor de lucrari pentru constructia propriu-zisa a drumului.

In luna mai, Guvernul anunta ca lucrarile incep in 2017, insa odata cu semnarea acestui contract termenul s-ar putea schimba, acestea putand fi demarate chiar de la anul. Cel putin teoretic si doar in cazul in care datele din contract vor fi respectate.

Autoritatile mai dau asigurari si ca drumul va fi gata in 2020.

Contestatii la licitatie

Spea Ingeneering a castigat contractul pentru acest proiect in luna februarie, insa nu a putut incepe treaba din cauza ca un alt participant la licitatie, asocierea Romair Consulting - Dongbu Engineering, a depus o contestatie la Consiliul National pentru Solutionarea Contestatiilor (CNSC), care a decis ca CNADNR ar trebui sa reevalueze ofertele. Romair si Dongu spuneau ca ei au solicitat un pret cu circa 6 milioane mai mic decat Spea Ingeneering.

La finalul lunii mai insa, Curtea de Apel Bucuresti a intors decizia CNSC si a stabilit ca licitatia a fost corecta si ca se poate trece la semnarea contractului.

Cei care se vor ocupa de studiul pentru Pitesti - Sibiu sunt aceeasi responsabili pentru studiul de fezabilitate al autostrazii Sibiu - Orastie, drum inaugurat in 14 noiembrie 2014 si care in doua luni a fost inchis din cauza unor cratere care puneau in pericol siguranta celor care circulau pe acolo. Fisurile ar fi aparut din cauza unui studiu de o calitate indoielnica din care a lipsit analiza geotehnica.

Stabilirea fezabilitatii in cazul unei autostrazi presupune studiu de trafic, studiu pentru alternative de traseu, studii hidrologice, geotehnice, topografice, arheologice, pedologice, evaluarea impactului asupra mediului, precum si pregatirea documentatiei pentru atribuirea contractelor pentru lucrarile de constructie.

Studiu de fezabilitate, episodul II

Acest studiu nu este primul realizat pentru tronsonul Sibiu - Pitesti; a mai fost realizat unul si in trecut, insa acesta a expirat tocmai cand autoritatile au plasat Sibiu - Pitesti in fruntea listei de prioritati ale Ministerului Tranporturilor.

Un prim studiu pentru aceasta autostrada a mai fost realizat in perioada 2007 - 2008. Contractul i-a revenit pe atunci firmei Iptana, iar CNADNR a platit pentru realizarea lui 2,5 milioane de euro. Si acesta a expirat intre timp, asa ca odata ce autostrada Pitesti - Sibiu a fost declarata prioritatea 0 in Masterplanul de Transport, el a trebuie refacut.

Pe viitor, statul va mai plati si pentru alte studii de fezabilitate cu repetitie, deoarece alte 5 sunt in prezent expirate: Targu Mures - Ditrau, Ditrau - Targu Neamt, Targu Neamt - Iasi - Ungheni, Centura Bucuresti Nord si Sibiu - Fagaras.

Autostrada Sibiu - Pitesti va avea 120 de kilometri lungime si va costa circa 2 miliarde de euro, iar daca ne luam dupa promisiunile fostului ministrul al Transporturilor, Ioan Rus, in 5 ani ne vom putea plimba din Bucuresti pana la Sibiu in timp record si pe o autostrada nou-nouta.

Distribuie pe Facebook
mai multe