Mai putini bani platiti de Asiguratori

Mai putini bani platiti de Asiguratori
In timp ce firmele care ofera asigurari auto in Romania sustin ca sistemul de la noi este unul dintre cele mai paguboase din Europa in functie de sumele care trebuiesc platite pe piese, reparatii partiale si despagubiri totale, clientii asigurati sunt multumiti.
Trimite unui prieten
Pe scurt, asiguratorii romani sunt dornici sa adopte un nou sistem de asigurari prin care sa plateasca mai putin pentru daunele totale pentru ca in Romania acestia sunt obligati sa puna suma asigurata pe polita, astfel incat daca masina are dauna totala sau inregistreaza 50.000 de kilometri intr-un singur an (cat face altcineva in patru ani), asiguratorul trebuie sa despagubeasca proprietarul cu suma trecuta in contract si nu cu cea care ar reflecta mult mai realist situatia masinii respective.

In Romnia, pentru a calcula dauna auto totala se stabileste valoarea de vnzare a vehiculului, fie pe baza catalogului Eurotax, fie investignd piata prin consultarea anunturilor pe internet.

Dupa valoarea de piata, se stabileste valoarea care ramane din vehiculul avariat (valoarea vehiculului avariat), care este dedusa din valoarea de piata pentru a stabili valoarea daunei. In cazul CASCO se mai deduce din valoarea de despagubit atat partea personala cat si prima de platit pana la rennoirea contractului, valoarea vehiculului avariat fiind de obicei stabilita pe baza ofertelor comerciantilor de vehicule avariate. Pare putin mai complicat la inceput dar asa se face.

Daca ne uitam nu mai departe de Ungaria, vedem ca acestia urmeaza modelul german. Adica pe polita de asigurare CASCO nu este trecuta suma asigurata. Daca la momentul producerii accidentului, partial sau total, masina in cauza s-a uzat intr-un an cat alta in patru, proprietarul va primi despagubire totala, dar la o valoare injumatatita.

Mecanismul functioneaza si in cazul in care se opteaza pentru schimbul de piese, vecinii nostri avand niste sisteme de monitorizare care le permit sa vada daca preturile la piese s-au schimbat de la un an la altul, astfel ca si pot ajusta si ei primele de asigurare.


Spre exemplu in Spania, accidentul este socotit dauna totala atunci cand pagubele depasesc 80% din valoarea autovehiculului, iar in calculul valorii de piata a unui autovehicul nu se ia in considerare numarul de kilometri, ci data inmatricularii. Nici acest sistem nu este perfect pentru ca nu stiu cui i-ar conveni sa stie ca vehiculul sau este considerat nou in primii doi ani (in acest caz despugubirea este similara valorii de nou a masinii), iar in al treilea an deodata te trezesti ca masina ta valoreaza mai putin de jumatate din valoarea initiala.


Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 5 Mai 2009