Mazda celebreaza 50 de ani de la introducerea motorului rotativ in productie

Mazda celebreaza 50 de ani de la introducerea motorului rotativ in productie
  • Mazda celebreaza 50 de ani de motor rotativ
  • In 1967, japonezii lansau modelul Cosmo 110S
  • De-a lungul timpului, Mazda a produs 2 milioane de exemplare cu motor rotativ
Distribuie pe Facebook

In urma cu exact cinci decenii, Mazda lansa Cosmo 110S, primul model cu motor rotativ din istoria constructorului japonez de automobile. Potrivit celor mai recente informatii, acest tip de propulsor s-ar putea intoarce sub capota unui model inspirat de conceptul RX Vision.

Putine tipuri de motoare trezesc mai mult interesul pasionatilor auto decat cel rotativ, inventat de inginerul german Felix Wankel. Primul prototip a fost functional in 1957, si s-a facut rapid remarcat multumita design-ului compact, greutatii scazute si turatiilor foarte ridicate la care putea opera.

Mazda Cosmo 110S

Desigur, acesta avea si cateva probleme, printre care cele mai grave cu ungerea si cu consumul de combustibil, care insa au fost rezolvate (cat de cat) intr-un final de japonezii de la Mazda. In 1967, niponii lansau modelul Cosmo 110S, care avea sa ramana in istorie drept prima lor masina cu un astfel de agregat sub capota.

Mazda Cosmo 110SMazda Cosmo 110S

De-a lungul anilor, nu mai putin de doua milioane de exemplare cu propulsor rotativ au parasit linia de asamblare a japonezilor, ultimul model care sa se bucure de acesta fiind RX-8. Productia a inceput in 2002 si s-a intins pe parcursul a 10 ani, ultima editie speciala fiind denumita Spirit R.

Mazda Cosmo 110S

De atunci, motorul rotativ a disparut din peisaj, insa in ultima vreme au aparut fel de fel de informatii cum ca acesta isi pregateste revenirea. Cea mai recenta a fost publicata in revista proprie a celor de la Mazda: "Povestea nu s-a incheiat inca. Fara motorul rotativ, nu ar exista probabil nici Mazda. Si fara Mazda, motorul rotativ nu ar fi fost in productie vreme de aproape 50 de ani. "

Mazda Cosmo 110S

Este inca incert cum anume va fi reintrodus acesta in productie, insa mai multi oficiali au confirmat ca in tot acest timp, inginerii nu au renuntat sa lucreze la perfectionarea acestui tip de propulsor. Unele zvonuri vorbesc despre un posibil succesor al modelului RX-8, inspirat de conceptul RX Vision, sau despre un model hibrid care sa foloseasca motorul rotativ ca "range extender".

Mazda Cosmo 110S

Mazda Cosmo 110S

Mazda Cosmo 110S

Mazda Cosmo 110S

Mazda Cosmo 110S

Mazda Cosmo 110S

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (14) Poze Mazda Cosmo 110S
mai multe