Mazda celebreaza 50 de ani de la introducerea motorului rotativ in productie
- Mazda celebreaza 50 de ani de motor rotativ
- In 1967, japonezii lansau modelul Cosmo 110S
- De-a lungul timpului, Mazda a produs 2 milioane de exemplare cu motor rotativ
In urma cu exact cinci decenii, Mazda lansa Cosmo 110S, primul model cu motor rotativ din istoria constructorului japonez de automobile. Potrivit celor mai recente informatii, acest tip de propulsor s-ar putea intoarce sub capota unui model inspirat de conceptul RX Vision.
Putine tipuri de motoare trezesc mai mult interesul pasionatilor auto decat cel rotativ, inventat de inginerul german Felix Wankel. Primul prototip a fost functional in 1957, si s-a facut rapid remarcat multumita design-ului compact, greutatii scazute si turatiilor foarte ridicate la care putea opera.
Desigur, acesta avea si cateva probleme, printre care cele mai grave cu ungerea si cu consumul de combustibil, care insa au fost rezolvate (cat de cat) intr-un final de japonezii de la Mazda. In 1967, niponii lansau modelul Cosmo 110S, care avea sa ramana in istorie drept prima lor masina cu un astfel de agregat sub capota.
De-a lungul anilor, nu mai putin de doua milioane de exemplare cu propulsor rotativ au parasit linia de asamblare a japonezilor, ultimul model care sa se bucure de acesta fiind RX-8. Productia a inceput in 2002 si s-a intins pe parcursul a 10 ani, ultima editie speciala fiind denumita Spirit R.
De atunci, motorul rotativ a disparut din peisaj, insa in ultima vreme au aparut fel de fel de informatii cum ca acesta isi pregateste revenirea. Cea mai recenta a fost publicata in revista proprie a celor de la Mazda: "Povestea nu s-a incheiat inca. Fara motorul rotativ, nu ar exista probabil nici Mazda. Si fara Mazda, motorul rotativ nu ar fi fost in productie vreme de aproape 50 de ani. "
Este inca incert cum anume va fi reintrodus acesta in productie, insa mai multi oficiali au confirmat ca in tot acest timp, inginerii nu au renuntat sa lucreze la perfectionarea acestui tip de propulsor. Unele zvonuri vorbesc despre un posibil succesor al modelului RX-8, inspirat de conceptul RX Vision, sau despre un model hibrid care sa foloseasca motorul rotativ ca "range extender".
- Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Vw touran diesel 2011 5790 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 €
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2200 Lei Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12600 € Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 €
- Th-10399 blocaj volanta motor ford diesel și benzina 35 Lei Ford focus cabrio 2007 3500 Lei Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Mercedes citan 2016,clima 2016 7500 €
- Kia carens euro 5b 2015 7950 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Fiat 500 x benzina+gpl 1.6 aspirat navigatie,pilot... 11750 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Grila aerisire mazda 6 gg ( 2002-2007 ) 50 Lei Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 €