Mazda la 100 de ani. De la producatorul de pluta din Hiroshima la constructorul auto de nivel mondial

  • Mazda a implinit 100 de ani
  • La inceput a fost o fabrica de pluta din Hiroshima
  • Primul model de pasageri a fost lansat in 1960
Distribuie pe Facebook

Constructorul japonez de automobile a implinit 100 de ani de activitate. Motorul rotativ, roadster-ul MX-5 si primul motor pe benzina cu aprindere prin compresie se numara printre inovatiile Mazda din ultimul secol.

Daca in ziua de azi este unul dintre cei mai respectati constructori de automobile, in urma cu fix 100 de ani Mazda activa intr-un domeniu de activitate cu totul diferit.

Mazda la 100 de ani

Totul a inceput in 1920 cand Mazda era o fabrica de pluta din Hiroshima. Un an mai tarziu, industrialistul Jujiro Matsuda a preluat controlul companiei Toyo Cork Kogyo Co. Ltd si a transformat afacerea intr-un producator de masini-unelte si mai apoi de vehicule.

In 1931, japonezii lansau Mazda-Go, un camion cu trei roti care a prins imediat la public. Razboiul Mondial care si-a pus amprenta pe intreaga lume a afectat si productia Mazda insa niponii s-au mobilizat rapid si au reluat asamblarea la cateva luni dupa bombardarea atomica a Hiroshimei din 1945.

Mazda la 100 de ani

Dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial, mai exact in 1960, a fost lansata si prima masina pentru pasageri. Este vorba despre Mazda R360.

Probabil cea mai mare descoperire Mazda este motorul rotativ Wankel, dezvoltat dupa ce compania a semnat un acord de licenta cu producatorul german NSU in 1961. Sase ani mai tarziu, Mazda Cosmo Sport 110S devenea prima masina cu un astfel de propulsor sub capota.

Mazda la 100 de ani

Motorul Wankel si-a dovedit abilitatile si in competitiile sportive, legendara cursa de 24 de ore de la Le Mans fiind castigata in 1991 de Mazda 787B care era propulsata de...ai ghicit, un motor rotativ.

Mazda la 100 de ani

O alta descoperire pentru care trebuie sa le multumesti japonezilor de la Mazda este unul dintre cele mai iubite roadstere din lume. MX-5 a debutat in 1989 si pana in 1997 a fost replicat in peste 400.000 de exemplare. In prezent, modelul nipon ramane cel mai bine vandut roadster din istorie, depasind in 2016 pragul de un milion de unitati.

Mazda la 100 de ani

Mazda continue sa inoveze si in prezent, fie ca ne referim la motorul Skyactiv-X - singurul propulsor pe benzina cu aprindere prin compresie - sau la noul MX-30, primul model 100% electric care poarta celebra emblema Mazda.

Mazda la 100 de ani

"Pe masura ce ne uitam la urmatorii 100 de ani, vom continua sa ne provocam sa cream produse, tehnologii si experiente unice pe care clientii nostri le apreciaza atat de mult," a declarat presedintele si CEO-ul Mazda Akira Marumoto.

Mazda la 100 de ani

Mazda la 100 de ani

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (8) Poze Mazda la 100 de ani
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 3 Februarie 2020