Moment istoric pentru Volkswagen. Ultimele exemplare BEETLE au fost deja asamblate in Mexic

Moment istoric pentru Volkswagen. Ultimele exemplare BEETLE au fost deja asamblate in Mexic
  • Comandat de Hitler si desenat de Ferdinand Porsche
  • Productia a ajuns la final
  • Nu va primi un succesor
Distribuie pe Facebook

Probabil una dintre cele mai reprezentative masini ale industriei auto germane si nu numai, Volkswagen Beetle a ajuns la final de drum. Celebra Broscuta a iesit oficial din productie.

La inceputul anilor '30, industria auto din Germania nu o ducea tocmai bine. Majoritatea masinilor disponibile pe piata erau de lux, intr-o tara aproape distrusa de un Razboi Mondial unde foarte multa lume nu-si permitea sa aiba mai mult decat o motocicleta. Statistic, unul din 50 de cetateni germani aveau pe vremea aceea masina.

Totul avea sa se schimbe in 1934. Adolf Hitler i-a ordonat lui Ferdinand Porsche sa construiasca o masina pentru poporul sau, una simpla din punct de vedere tehnic, care sa poate gazdui pana la cinci pasageri, cu motor racit cu aer si care sa poata circula fara probleme pe noile autostrazi.

Ultimele exemplare VW Beetle

Patru ani mai tarziu lua fiinta Volkswagen Type 1, sau Beetle (Kafer in Germania) asa cum avea sa fie cunoscut in intreaga lume. In urmatorii 80+ ani, acest model a fost replicat in peste 21 de milioane de exemplare si a primit numeroase premii si recunoasteri. In 1999, VW Beetle a fost desemnata a patra cea mai influenta masina a secolului 20, alaturi de Ford Model T, Mini si Citroen DS.

Vanzarile au scazut insa foarte mult in ultimii ani asa ca in martie anul trecut, Volkswagen anunta ca Beetle nu va avea un succesor. In plus, productia va fi oprita definitiv la finalul actualul generatii.

Acest moment a venit acum cand ultimele exemplare Beetle au fost asamblate la uzina Volkswagen din Mexic. Mai simplu spus, legendara Broscuta a iesit oficial din productie.

Ultimele exemplare VW Beetle

Beetle-ul modern a crescut in dimensiuni, comparativ cu modelul initial, si a fost fabricat cu motorizari pe benzina si diesel cu capacitati cilindrice cuprinse intre 1.2 si 2.0 litri in Europa. Pe anumite piete, inclusiv pe cea americana, Broscuta a putut fi comandata si alaturi de un propulsor de 2.5 litri cu cinci cilindri in linie.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 11 Iulie 2019