Multi fug de ele, dar eu prefer oricand o masina cu tractiune pe puntea spate. Uite de ce

Multi fug de ele, dar eu prefer oricand o masina cu tractiune pe puntea spate. Uite  de ce
  • Masinile RWD au o mai buna distributie a maselor
  • Fenomenul de "torque steer" dispare
  • Placerea condusului este la ea acasa
Distribuie pe Facebook

Azi m-am gandit sa vorbim putin despre masinile cu tractiune pe puntea spate. Multi conducatori auto sunt speriati de ele din diverse motive: ba ca le fuge prea tare spatele, ba ca nu sunt sigure pe ploaie sau pe zapada etc. Eu in schimb am condus masini si cu tractiune fata, si spate si integrala, dar tractiunea spate (cunoscuta si ca propulsie) ramane pentru mine cea mai tare. De ce?

In primul rand pentru ca masinile care livreaza puterea puntii spate sunt mai distractive si placerea condusului este la ea acasa. Cum puntea fata este mai usoara, masina se simte mai sprintena si mai controlabila. Daca intri prea tare in viraj normal ca va supravira, insa daca viteza este potrivita, o masina cu tractiune spate este la fel de sigura ca si una cu tractiune fata.

Apoi, tractiunea spate permite o mai buna distributie a maselor. De obicei, masinile RWD au motorul in fata si restul elementelor de transmisie pe puntea spate astfel ca greutatea este impartita fie egal, fie mai mult pe spate. Prin echilibrarea celor doua capete ale masinii poti imbunatati manevrabilitatea, acceleratie, franarea si implicit siguranta.

Un al treilea motiv ar fi acceleratia de pe loc mult mai buna a masinilor cu tractiune spate comparativ cu cele fata. Motivul pentru care se intampla asta este destul de simplu: atunci cand pleci de pe loc mai sportiv greutatea vehicului se muta pe puntea spate, astfel ca rotile posterioare vor fi "impinse" in asfalt marind aderenta. In tot acest timp, rotile din fata se vor ocupa mult mai usor de virarea masinii, chiar daca spatele pierde aderenta

Asa-numitul fenomen de "torque steer" dispare in cazul masinilor cu tractiune spate. Ce inseamna asta mai exact? Ca forta motorului (cuplul) nu afecteaza virarea masinii din moment ce nu mai este conectat in niciun fel la directie. Acest fenomen poate fi vazut cel mai bine la masinile FWD cu mult cuplu: atunci cand accelerezi, volanul tinde sa vireze la dreapta.

In plus, cu o masina RWD poti sa faci drift sau burnout-uri toata ziua. Sau ma rog, cat te tin cauciucurile. O fi imatur, dar cui nu-i place un burnout sau un derapaj controlat facut ca la carte? Atentie: in medii controlate, nu pe drumurile publice!

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 6 Septembrie 2018