Ne plac masinile scumpe care raman scumpe

Ne plac masinile scumpe care raman scumpe
  • Masini care se devalorizeaza cat ai zice "cai putere"
  • Masini care isi pastreaza valoarea aproape intacta
Trimite unui prieten

Cum o fi sa iti cumperi o masina care peste un an sa valoreze numai jumatate din cat ai platit tu pentru ea? Destul de trist, mai ales daca esti nevoit sa o vinzi din ratiuni financiare. Sau, de ce nu, chiar daca ai reusit sa strangi niste bani si vrei sa o schimbi cu una mai buna.

Vorba aceea, dupa ce ai investit in revizii, dupa ce ai mangaiat-o cu ceara si ai lustruit-o pe interior cu silicon, dupa ce ai aspirat-o in fiecare saptamana si ai dus-o doar la spalatorii auto clasice pentru a o feri de zgarieturile pe care le pot cauza periile, dupa ce ti-ai sters pantofii de fiecare data cand te-ai urcat la volan si ai investit cele mai autentice sentimente in motorul ei silentios, vine altcineva si o terfeleste cu un pret despre care nici nu-ti vine sa crezi ca e real, la cat de minuscul pare.

Este absolut normal ca automobilele sa se devalorizeze, pentru ca in fiecare an apar altele mai bune, mai scumpe, mai performante, mai musculoase si mai economice. Insa unele se devalorizeaza mult prea repede. De aceea, trebuie sa stii dinainte care sunt cele care se depreciaza rapid si cele care-si mentin pretul ridicat pentru perioade mai lungi.

Masini care se devalorizeaza cat ai zice "cai putere"

Hyundai Genesis este prima masina din clasamentul nostru care se ieftineste pe kilometru ce trece. Daca noua costa intre 50.000 si 60.000 de dolari, peste un an va pierde aproximativ 16.000 de dolari. Practic, in procente se devalorizeaza cu 38% pe an. Smart ForTwo pierde in fiecare an 6.900 de dolari, adica aproape 37% din valoarea sa initiala. Cadillac CTS este un alt model care se devalorizeaza cu repeziciune, adica pierde aproximativ 37% din valoarea initiala pe parcursul unui an, asta insemnand 20.100 de dolari.

Desi este unul dintre cele mai ravnite autoturisme din lume inca de la lansarea primei serii, Chevrolet Impala isi pierde si el din valoare 33.5%, adica 10.800 de dolari in primul an. Chiar daca nu se numara printre cele mai populare masini de pe drumurile europene, nu putem ignora modelul GMC Yuko XL, a carui valoare scade in primul an de viata cu 21.000 de dolari, adica 32.8%.

Volvo S80, in schimb, destul de bine agreata in randul soferilor de pe continent, se devalorizeaza la randul sau cu peste 15.000 de dolari in primul an, respectiv cu 32.6%. Un Mercedes S-Class se devalorizeaza intr-un an cu 37.600 de dolari, adica 32,4%, pe cand un Lincoln MKS pierde 14.600 de dolari in primele 12 luni, respectiv 30.4%. Mini Cooper si Jaguar XK se afla si ele pe aceasta lista, cu o depreciere de aproape 30%, adica de 9.000, respectiv 28.000 de dolari.

Masini care isi pastreaza valoarea aproape intacta

Bineinteles ca exista si investitii bune atunci cand vine vorba despre automobile. Si acum nu ma refer la modelele clasice, cumparate in urma cu cateva zeci de ani in urma in schimbul catorva sute de dolari, devenite intre timp "piese de colectie" care valoreaza in prezent zeci sau poate chiar sute de mii de dolari. De fapt, vorbesc chiar despre masini obisnuite, pe care le vezi pe sosele zi de zi. Ma rog, asta daca excludem aparitiile costisitoare precum Mercedes G-Class sau pe cele mai putin populare pe la noi, asa cum este Scion xB.

Si daca tot a venit vorba, un G-Class chiar este o investitie buna, intrucat valoarea off-roader-ului Mercedes scade in primul an de viata cu doar 8%, iar deja mentionatul Scion xB se valorizeaza cu numai 8.2% in primele 12 luni de rulaj. Evident, cand facem aceste calcule ne referim la o utilizare obisnuita de 30.000 - 40.000 km pe an, nicidecum la una intensa a unui sofer profesionist. Pana la urma, vorbim despre automobile personale sau de familie, folosite pentru trasee de genul casa - serviciu - concedii.

Tot in categoria masinilor care se depreciaza foarte putin intra si Honda CR-V (9% pe an), Toyota FJ Cruiser (8,7%), Nissan Versa (8,7%), Nissan Frontier (7.9%), Jeep Wrangler Unlimited (7,1%), Toyota Tacoma (6,9%), Subaru Impreza (doar 3%) si Range Rover (3,3%). La asemenea cifre, mai ales cele ale ultimelor doua, este aproape profitabil sa iti schimbi masina in fiecare an.

Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 23 Aprilie 2015