Nemtii de la BMW au gasit solutia. Mai putina fibra de carbon va insemna mai mult profit

Nemtii de la BMW au gasit solutia. Mai putina fibra de carbon va insemna mai mult profit
  • BMW va limita folosirea fibrei de carbon in productia viitoarelor modele
  • Decizia a fost luata din cauza costurilor mari pe ca il implica prelucrarea acestui material
  • BMW va folosi pe viitor materiale compozite, formate din fibra de carbon, aluminiu si otel
Distribuie pe Facebook

Contructorul bavarez a gasit solutia pentru construirea de masini mai ieftine, care sa genereze profituri mai mari: limitarea utilizarii fibrei de carbon.

Fibra de carbon este probabil materialul cel mai utilizat de catre constructorii mari de automobile atunci cand vine vorba de reducerea masei modelelor din gama si implicit al consumului de carburant.

Ei bine, se pare ca acest material minune nu mai este pe placul nemtilor de la BMW, care au fost depasiti in acest an de conationalii de la Mercedes in topul celor mai mari constructori premium din lume. Cu un calm specific nemtilor, oficialii bavarezilor au declarat in repetate randuri ca nu ii afecteaza acest lucru, si ca principalul lor obiectul este sa obtina profit.

Tot in acest scop au luat si decizia de a limita drastic utilizarea fibrei de carbon, deoarece spun ei, costurile mari ale materialului au determinat cresterea costurilor, si implicit, a preturilor automobilelor.

Asa ca pe viitor, BMW va incerca sa foloseasca materiale compozite formate din fibra de carbon, aluminiu si otel in construirea modelelor din gama, exceptie facand varful de lance, Seria 7. La momentul actual, prelucrarea fibrei de carbon costa aproximativ 16 euro/ kilogram, pe cand prelucrarea otelului este mult mai ieftina.

Oliver Zipse, seful de productie al nemtilor, a declarat ca "Principala ecuatie este cat costa reducerea masei cu un kilogram. Nu este vorba despre un singur material, ci de o combinatie de materiale." Acesta este sustinut si de CEO-ul bavarezilor, care a recunoscut ca fibra de carbon nu va fi folosit niciodata in cazul masinilor situate in partea de jos a gamei de modele BMW si Mini.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 28 Octombrie 2016