Nokian Tyres: Modalitati simple de reducere a nivelului de uzura a anvelopelor de iarna prin sfaturi utile

Nokian Tyres: Modalitati simple de reducere a nivelului de uzura a anvelopelor de iarna prin sfaturi utile
Rezultatele testelor demarate de Nokian Tyres arata diferenta ratei de uzura intre anvelopele din fata si cele din spate si totodata confirma faptul ca uzura neuniforma a anvelopelor afecteaza siguranta si poate aduce costuri suplimentare inutile. Rotirea periodica a anvelopelor devine un factor important pe care soferii sunt indrumati sa il ia in seama.
Distribuie pe Facebook

Rezultatele testelor efectuate pe teren de Nokian Tyres evidentiaza faptul ca anvelopele cu care sunt echipate rotile motrice se pot uza de pana la patru ori mai repede in timpul iernii decat anvelopele cu rulare libera. De aceea, anvelopele ar trebui rotite periodic intre cele doua axe.

„Exista o diferenta majora de uzura intre puntile fata si spate. Prin urmare, rotirea anvelopelor este necesara. Diferentele majore de aderenta intre fata si spate pot afecta in mod negativ siguranta experientei de condus. Rotirea anvelopelor aduce si beneficii financiare, deoarece, in acest fel, se poate utiliza acelasi set de anvelope pentru mai mult timp.”, declara Matti Morri, Technical Customer Service Manager, Nokian Tyres.

Testele efectuate de Nokian Tyres arata ca atunci cand sunt utilizate anvelope de iarna, cele situate pe partea din fata a unui vehicul cu tractiune fata se pot uza de pana la patru ori mai repede decat anvelopele din spate. In cazul anvelopelor de vara, rata de uzura a anvelopelor din fata poate fi aproximativ dubla comparativ cu a celor din spate.

Un stil de condus calm si proactiv reduce uzura anvelopelor

Nokian Tyres: Modalitati simple de reducere a nivelului de uzura a anvelopelor de iarna prin sfaturi utile

Un stil de condus calm si proactiv reduce uzura anvelopelor. In plus, se recomanda sa fie evitate franarile, accelerarea si impulsurile de directie bruste.

„Acest aspect trebuie luat in seama. Condusul agresiv si vehiculele puternice supun anvelopele la mai mult stres decat de obicei, ceea ce poate cauza o uzura neuniforma a anvelopelor de iarna.”, adauga Matti Morri.

Utilizarea unei presiuni corecte a anvelopelor reduce gradul de uzura al acestora si rezistenta la rulare si totodata imbunatateste stabilitatea la volan. In conditii de vreme rece, presiunea scade, iar anvelopele de iarna trebuie umflate cu 0,2 bari mai mult decat recomanda producatorii. Recomandarea privind presiunea in anvelope este disponibila in manualul vehiculului, iar aceasta trebuie reglata atunci cand anvelopele sunt reci, inainte de a porni la drum lung.

La montarea anvelopelor de iarna trebuie verificata banda de rulare ramasa pe canelurile principale. Pentru a-i ajuta pe soferi, anvelopele de iarna Nokian Tyres sunt dotate cu un indicator de siguranta (DSI). Atunci cand simbolul fulgului de zapada de pe banda de rulare a anvelopei este uzat, este necesara schimbarea anvelopelor.

De asemenea, trebuie verificata data de fabricatie a anvelopei, mentionata pe partea laterala a anvelopei. Șirul de patru cifre arata varsta anvelopei astfel: primele doua cifre indica saptamana de fabricatie, iar ultimele doua indica anul. Un set nu ar trebui utilizat mai mult de sase ierni.

Vehiculele mai vechi au nevoie de anvelope bune

Nokian Tyres: Modalitati simple de reducere a nivelului de uzura a anvelopelor de iarna prin sfaturi utile

Efectele uzurii anvelopelor pot fi observate la accelerare, franare si aderenta laterala.

„Masinile moderne au sisteme de control al stabilitatii pentru a asista soferul, dar nici macar acestea nu pot rasturna legile fizicii. Sistemul poate fi de ajutor numai atunci cand anvelopele pot asigura aderenta necesara.”, spune Martin Drazík, Expert and Product Manager, Nokian Tyres, Europa Centrala.

Multi soferi considera ca orice anvelopa este suficient de buna pentru o masina veche, din motivul ca nu isi doresc sa investeasca o suma importanta intr-un set de anvelope pentru aceasta. Din punctul de vedere al sigurantei insa, cu cat o masina este mai veche, cu atat are nevoie de anvelope mai bune.

Atunci cand o masina nu dispune de tehnologie moderna, de ultima generatie, anvelopele bune pot fi chiar mai importante decat pe un vehicul nou. O anvelopa buna este o parte esentiala a sigurantei la volan.

„Anvelopele all-season sunt adesea folosite pentru a doua masina a familiei. Acestea sunt o alegere ideala atunci cand sunt utilizate in zone cu un climat mai bland. Anul acesta, Nokian Tyres a lansat o noua gama de anvelope premium all-season - Nokian Seasonproof si Nokian Seasonproof SUV. Aceste noi anvelope sunt special concepute pentru a satisface nevoile soferilor din Europa Centrala si sunt flexibile si adaptabile atat conditiilor meteorologice de iarna, cat si celor de vara.”, completeaza Drazík.

Anvelopele premium sunt o alegere rezonabila, deoarece dezvoltarea produselor se axeaza pe mentinerea unei sigurante cat mai ridicate a anvelopei, chiar si pe masura ce se uzeaza.

Sfaturi pentru incetinirea uzurii anvelopelor

- Rotiti anvelopele intre puntea din fata si cea din spate periodic, la fiecare 10.000 de kilometri.

- Evitati franarea, accelerarea si schimbarile de directie bruste.

- Asigurati-va ca anvelopele au presiunea de umflare corecta. In timpul iernii, adaugati 0,2 bari peste recomandarile producatorului vehiculului. Masurati intotdeauna presiunea de umflare atunci cand anvelopele sunt reci.

- Nu depozitati anvelopele in lumina soarelui. Luati intotdeauna in calcul un loc intunecat si cu temperatura medie.

- Montarea anvelopelor de catre un specialist va va ajuta sa aveti acces la informatii relevante legate de starea acestora.

Nokian Tyres: Modalitati simple de reducere a nivelului de uzura a anvelopelor de iarna prin sfaturi utile

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 10 Decembrie 2020