Noua eticheta UE este deja aici, dar, potrivit expertilor din industrie, nu va spune tot

Noua eticheta UE este deja aici, dar, potrivit expertilor din industrie, nu va spune tot
O noua eticheta care are ca scop evidentierea prerogativelor de eficienta si siguranta ale anvelopelor noi devine lege astazi in Uniunea Europeana. Cu aceasta ocazie, expertii subliniaza faptul ca eticheta pune in lumina doar cateva criterii care influenteaza performanta unei anvelope.
Distribuie pe Facebook
Noua eticheta UE pentru anvelope este proiectata ca un sistem de notare care sa directioneze consumatorii sa cumpere anvelope care sunt mai prietenoase cu mediul si mai sigure prin afisarea in mod clar a trei criterii de performanta pentru anvelope - rezistenta la rulare, aderenta pe carosabil umed si nivelul zgomotului exterior. Incepand de astazi, toate anvelopele pentru masini de pasageri, camioane si camionete trebuie sa fie puse in vanzare cu aceste informatii furnizate prin intermediul acestei etichete in punctele de distributie.
Producatorul de anvelope Goodyear saluta aceasta initiativa, dar subliniaza faptul ca noua eticheta UE pentru anvelope reflecta doar cativa din factorii importanti care au impact asupra performantei.
Jean-Pierre Jeusette, director general al Centrului pentru Inovare din Luxemburg, spune: "Eticheta are un urias potential de impact din punct de vedere financiar, al mediului si al sigurantei de-a lungul intregii Europe. Analistii nostri arata ca daca toate masinile europene ar rula cu anvelope cu grad A, ar putea fi economisite 27 de miliarde de dolari din carburant1 in fiecare an. Aceasta ar putea insemna o reducere de a emisiilor de CO2 cu pana la 20 milioane de tone2."
"Alegerea unei anvelope pentru masini de pasageri cu grad A la aderenta pe carosabil umed in locul unei anvelope cu grad G, ar putea insemna o reducere cu 30% a distantei de franare pe suprafetele de drum umede - adica oprirea cu pana la 18 metri mai devreme3. Aceasta insemna trei sau chiar patru lungimi de masina."
"Cu toate acestea, eticheta poate servi doar ca punct de plecare pentru consumatori si managerii de flote, care ar trebui sa caute dincolo de eticheta alte criterii care afecteaza performanta per ansamblu a unei anvelope. Pentru o perspectiva mai larga, Goodyear testeaza peste 50 de factori diferiti in timpul procesului de dezvoltare al unei anvelope, printre acestia numarandu-se manevrabilitatea anvelopei in conditii de drum uscat si umed, stabilitatea laterala si stabilitatea la viteza mare. Un element crucial pentru siguranta, performanta nivelului rezistentei la acvaplanare in curbe nu este reflectat pe noua eticheta UE pentru anvelope."
Organizatia independenta de testare TUV a pus de asemenea in lumina limita informatiilor afisate pe noua eticheta UE pentru anvelope.
Michael Staude, directorul unei linii de produs - anvelope si roti la TUV SUD Automotive, a precizat: "Noua eticheta UE pentru anvelope este ca un fel de lumanare; arunca un strop de lumina pe factorii care afecteaza performanta unei anvelope, dar nu se compara cu o torta. Multe aspecte specifice ale performantei pur si simplu nu sunt reflectate prin informatiile expuse pe noua eticheta. Anvelopele de iarna sunt un exemplu foarte bun. Este o limita de care cumparatorii trebuie sa fie constienti. Trebuie sa puneti mai multe intrebari distribuitorului de anvelope la care apelati si nu trebuie sa va asteptati ca noua eticheta sa va spuna tot ceea ce aveti nevoie sa stiti."
"Succesul acestei scheme va fi de asemenea influentat de punerea ei in aplicare, fiecare din cele 27 de state membre ale UE fiind direct responsabile de aplicarea noii legislatii in tara lor. Trebuie de asemenea sa fie implementat un sistem de penalitati eficient pentru a putea impune noua lege, ca sprijin in cresterea credibilitatii noii etichete pentru anvelope. Executarea efectiva va face o concurenta echitabila pentru toate companiile din piata si se va asigura ca publicul, distribuitorii de anvelope si toti cei implicati in aceasta industrie nu sunt indreptati in mod gresit catre achizitionarea unor anvelope inferioare care au fost incorect etichetate fie accidental fie in mod deliberat," a explicat Staude.
Cele mai mari economii vor fi realizate de flotele comerciale, a explicat Emmanuel Robinet, director pentru evaluarea anvelopelor la Goodyear: "Rezistenta la rulare contribuie cu aproximativ 30% la consumul de carburant al unui camion, astfel alegerea corecta a anvelopelor poate reduce considerabil consumul de carburant al unui vehicul.
"Impactul potential asupra mediului poate fi enorm si poate fi estimat in termeni de costuri financiare la echivalentul a 7000 de euro pe toata durata de viata a anvelopelor - suficient pentru un manager de flote care cumpara un set nou de anvelope."4
Despre Goodyear
Goodyear este una din cele mai mari companii producatoare de anvelope din lume. Are aproximativ 71.000 de angajati si isi fabrica produsele in 53 de unitati de productie din 22 de tari peste tot in lume. Cele doua centre ale sale pentru inovare din Akron, Ohio si Colmar-Berg, Luxemburg dezvolta produse si servicii de ultima generatie care stabilesc standardul pentru tehnologie si performanta in aceasta industrie.
Goodyear are o experienta de 111 ani in dezvoltarea unei parti vitale a oricarui vehicul - anvelopa. Noi credem ca avem o responsabilitate fiind implicati in dezbaterea privind siguranta anvelopelor, si vrem sa contribuim la o mobilitate mai sigura. In Europa, Goodyear este semnatar al Cartei Europene pentru Siguranta Rutiera (ERSC). Goodyear a sustinut ideea unei etichete europene pentru anvelope care sa ajute consumatorii sa aleaga anvelopele din perspectiva sigurantei si a protectiei mediului. Goodyear a sprijinit introducerea obligatorie a Sistemului de Monitorizare a Presiunii in Anvelope - in toate autoturismele, construite incepand cu 2012, si in toate automobilele incepand cu 2014. Goodyear a sustinut de asemenea ideea ca statele membre sa adopte legi care sa sustina utilizarea anvelopelor de iarna pentru a creste siguranta rutiera in conditii de iarna. Goodyear este implicat alaturi de partenerii sai si in demonstrarea sigurantei rutiere.
Distribuie pe Facebook
mai multe