Noua eticheta UE este deja aici, dar, potrivit expertilor din industrie, nu va spune tot

O noua eticheta care are ca scop evidentierea prerogativelor de eficienta si siguranta ale anvelopelor noi devine lege astazi in Uniunea Europeana. Cu aceasta ocazie, expertii subliniaza faptul ca eticheta pune in lumina doar cateva criterii care influenteaza performanta unei anvelope.
Trimite unui prieten
Noua eticheta UE pentru anvelope este proiectata ca un sistem de notare care sa directioneze consumatorii sa cumpere anvelope care sunt mai prietenoase cu mediul si mai sigure prin afisarea in mod clar a trei criterii de performanta pentru anvelope - rezistenta la rulare, aderenta pe carosabil umed si nivelul zgomotului exterior. Incepand de astazi, toate anvelopele pentru masini de pasageri, camioane si camionete trebuie sa fie puse in vanzare cu aceste informatii furnizate prin intermediul acestei etichete in punctele de distributie.
Producatorul de anvelope Goodyear saluta aceasta initiativa, dar subliniaza faptul ca noua eticheta UE pentru anvelope reflecta doar cativa din factorii importanti care au impact asupra performantei.
Jean-Pierre Jeusette, director general al Centrului pentru Inovare din Luxemburg, spune: "Eticheta are un urias potential de impact din punct de vedere financiar, al mediului si al sigurantei de-a lungul intregii Europe. Analistii nostri arata ca daca toate masinile europene ar rula cu anvelope cu grad A, ar putea fi economisite 27 de miliarde de dolari din carburant1 in fiecare an. Aceasta ar putea insemna o reducere de a emisiilor de CO2 cu pana la 20 milioane de tone2."
"Alegerea unei anvelope pentru masini de pasageri cu grad A la aderenta pe carosabil umed in locul unei anvelope cu grad G, ar putea insemna o reducere cu 30% a distantei de franare pe suprafetele de drum umede - adica oprirea cu pana la 18 metri mai devreme3. Aceasta insemna trei sau chiar patru lungimi de masina."
"Cu toate acestea, eticheta poate servi doar ca punct de plecare pentru consumatori si managerii de flote, care ar trebui sa caute dincolo de eticheta alte criterii care afecteaza performanta per ansamblu a unei anvelope. Pentru o perspectiva mai larga, Goodyear testeaza peste 50 de factori diferiti in timpul procesului de dezvoltare al unei anvelope, printre acestia numarandu-se manevrabilitatea anvelopei in conditii de drum uscat si umed, stabilitatea laterala si stabilitatea la viteza mare. Un element crucial pentru siguranta, performanta nivelului rezistentei la acvaplanare in curbe nu este reflectat pe noua eticheta UE pentru anvelope."
Organizatia independenta de testare TUV a pus de asemenea in lumina limita informatiilor afisate pe noua eticheta UE pentru anvelope.
Michael Staude, directorul unei linii de produs - anvelope si roti la TUV SUD Automotive, a precizat: "Noua eticheta UE pentru anvelope este ca un fel de lumanare; arunca un strop de lumina pe factorii care afecteaza performanta unei anvelope, dar nu se compara cu o torta. Multe aspecte specifice ale performantei pur si simplu nu sunt reflectate prin informatiile expuse pe noua eticheta. Anvelopele de iarna sunt un exemplu foarte bun. Este o limita de care cumparatorii trebuie sa fie constienti. Trebuie sa puneti mai multe intrebari distribuitorului de anvelope la care apelati si nu trebuie sa va asteptati ca noua eticheta sa va spuna tot ceea ce aveti nevoie sa stiti."
"Succesul acestei scheme va fi de asemenea influentat de punerea ei in aplicare, fiecare din cele 27 de state membre ale UE fiind direct responsabile de aplicarea noii legislatii in tara lor. Trebuie de asemenea sa fie implementat un sistem de penalitati eficient pentru a putea impune noua lege, ca sprijin in cresterea credibilitatii noii etichete pentru anvelope. Executarea efectiva va face o concurenta echitabila pentru toate companiile din piata si se va asigura ca publicul, distribuitorii de anvelope si toti cei implicati in aceasta industrie nu sunt indreptati in mod gresit catre achizitionarea unor anvelope inferioare care au fost incorect etichetate fie accidental fie in mod deliberat," a explicat Staude.
Cele mai mari economii vor fi realizate de flotele comerciale, a explicat Emmanuel Robinet, director pentru evaluarea anvelopelor la Goodyear: "Rezistenta la rulare contribuie cu aproximativ 30% la consumul de carburant al unui camion, astfel alegerea corecta a anvelopelor poate reduce considerabil consumul de carburant al unui vehicul.
"Impactul potential asupra mediului poate fi enorm si poate fi estimat in termeni de costuri financiare la echivalentul a 7000 de euro pe toata durata de viata a anvelopelor - suficient pentru un manager de flote care cumpara un set nou de anvelope."4
Despre Goodyear
Goodyear este una din cele mai mari companii producatoare de anvelope din lume. Are aproximativ 71.000 de angajati si isi fabrica produsele in 53 de unitati de productie din 22 de tari peste tot in lume. Cele doua centre ale sale pentru inovare din Akron, Ohio si Colmar-Berg, Luxemburg dezvolta produse si servicii de ultima generatie care stabilesc standardul pentru tehnologie si performanta in aceasta industrie.
Goodyear are o experienta de 111 ani in dezvoltarea unei parti vitale a oricarui vehicul - anvelopa. Noi credem ca avem o responsabilitate fiind implicati in dezbaterea privind siguranta anvelopelor, si vrem sa contribuim la o mobilitate mai sigura. In Europa, Goodyear este semnatar al Cartei Europene pentru Siguranta Rutiera (ERSC). Goodyear a sustinut ideea unei etichete europene pentru anvelope care sa ajute consumatorii sa aleaga anvelopele din perspectiva sigurantei si a protectiei mediului. Goodyear a sprijinit introducerea obligatorie a Sistemului de Monitorizare a Presiunii in Anvelope - in toate autoturismele, construite incepand cu 2012, si in toate automobilele incepand cu 2014. Goodyear a sustinut de asemenea ideea ca statele membre sa adopte legi care sa sustina utilizarea anvelopelor de iarna pentru a creste siguranta rutiera in conditii de iarna. Goodyear este implicat alaturi de partenerii sai si in demonstrarea sigurantei rutiere.
Producatorul de anvelope Goodyear saluta aceasta initiativa, dar subliniaza faptul ca noua eticheta UE pentru anvelope reflecta doar cativa din factorii importanti care au impact asupra performantei.
Jean-Pierre Jeusette, director general al Centrului pentru Inovare din Luxemburg, spune: "Eticheta are un urias potential de impact din punct de vedere financiar, al mediului si al sigurantei de-a lungul intregii Europe. Analistii nostri arata ca daca toate masinile europene ar rula cu anvelope cu grad A, ar putea fi economisite 27 de miliarde de dolari din carburant1 in fiecare an. Aceasta ar putea insemna o reducere de a emisiilor de CO2 cu pana la 20 milioane de tone2."
"Alegerea unei anvelope pentru masini de pasageri cu grad A la aderenta pe carosabil umed in locul unei anvelope cu grad G, ar putea insemna o reducere cu 30% a distantei de franare pe suprafetele de drum umede - adica oprirea cu pana la 18 metri mai devreme3. Aceasta insemna trei sau chiar patru lungimi de masina."
"Cu toate acestea, eticheta poate servi doar ca punct de plecare pentru consumatori si managerii de flote, care ar trebui sa caute dincolo de eticheta alte criterii care afecteaza performanta per ansamblu a unei anvelope. Pentru o perspectiva mai larga, Goodyear testeaza peste 50 de factori diferiti in timpul procesului de dezvoltare al unei anvelope, printre acestia numarandu-se manevrabilitatea anvelopei in conditii de drum uscat si umed, stabilitatea laterala si stabilitatea la viteza mare. Un element crucial pentru siguranta, performanta nivelului rezistentei la acvaplanare in curbe nu este reflectat pe noua eticheta UE pentru anvelope."
Organizatia independenta de testare TUV a pus de asemenea in lumina limita informatiilor afisate pe noua eticheta UE pentru anvelope.
Michael Staude, directorul unei linii de produs - anvelope si roti la TUV SUD Automotive, a precizat: "Noua eticheta UE pentru anvelope este ca un fel de lumanare; arunca un strop de lumina pe factorii care afecteaza performanta unei anvelope, dar nu se compara cu o torta. Multe aspecte specifice ale performantei pur si simplu nu sunt reflectate prin informatiile expuse pe noua eticheta. Anvelopele de iarna sunt un exemplu foarte bun. Este o limita de care cumparatorii trebuie sa fie constienti. Trebuie sa puneti mai multe intrebari distribuitorului de anvelope la care apelati si nu trebuie sa va asteptati ca noua eticheta sa va spuna tot ceea ce aveti nevoie sa stiti."
"Succesul acestei scheme va fi de asemenea influentat de punerea ei in aplicare, fiecare din cele 27 de state membre ale UE fiind direct responsabile de aplicarea noii legislatii in tara lor. Trebuie de asemenea sa fie implementat un sistem de penalitati eficient pentru a putea impune noua lege, ca sprijin in cresterea credibilitatii noii etichete pentru anvelope. Executarea efectiva va face o concurenta echitabila pentru toate companiile din piata si se va asigura ca publicul, distribuitorii de anvelope si toti cei implicati in aceasta industrie nu sunt indreptati in mod gresit catre achizitionarea unor anvelope inferioare care au fost incorect etichetate fie accidental fie in mod deliberat," a explicat Staude.
Cele mai mari economii vor fi realizate de flotele comerciale, a explicat Emmanuel Robinet, director pentru evaluarea anvelopelor la Goodyear: "Rezistenta la rulare contribuie cu aproximativ 30% la consumul de carburant al unui camion, astfel alegerea corecta a anvelopelor poate reduce considerabil consumul de carburant al unui vehicul.
"Impactul potential asupra mediului poate fi enorm si poate fi estimat in termeni de costuri financiare la echivalentul a 7000 de euro pe toata durata de viata a anvelopelor - suficient pentru un manager de flote care cumpara un set nou de anvelope."4
Despre Goodyear
Goodyear este una din cele mai mari companii producatoare de anvelope din lume. Are aproximativ 71.000 de angajati si isi fabrica produsele in 53 de unitati de productie din 22 de tari peste tot in lume. Cele doua centre ale sale pentru inovare din Akron, Ohio si Colmar-Berg, Luxemburg dezvolta produse si servicii de ultima generatie care stabilesc standardul pentru tehnologie si performanta in aceasta industrie.
Goodyear are o experienta de 111 ani in dezvoltarea unei parti vitale a oricarui vehicul - anvelopa. Noi credem ca avem o responsabilitate fiind implicati in dezbaterea privind siguranta anvelopelor, si vrem sa contribuim la o mobilitate mai sigura. In Europa, Goodyear este semnatar al Cartei Europene pentru Siguranta Rutiera (ERSC). Goodyear a sustinut ideea unei etichete europene pentru anvelope care sa ajute consumatorii sa aleaga anvelopele din perspectiva sigurantei si a protectiei mediului. Goodyear a sprijinit introducerea obligatorie a Sistemului de Monitorizare a Presiunii in Anvelope - in toate autoturismele, construite incepand cu 2012, si in toate automobilele incepand cu 2014. Goodyear a sustinut de asemenea ideea ca statele membre sa adopte legi care sa sustina utilizarea anvelopelor de iarna pentru a creste siguranta rutiera in conditii de iarna. Goodyear este implicat alaturi de partenerii sai si in demonstrarea sigurantei rutiere.
Trimite unui prieten
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Vezi toate comentariile (1)
-
Magnetou (stator aprindere) complet aprilia rs4 2t (11) -... 150 Lei
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
Audi a6 2.0 tdi 177cp full led bi-xenon piele camera navi an... 9900 €
-
0445010737 55272459 55260837 55274845 pompa inalta alfa romeo... 1000 Lei
Skoda roomster benzina 2010 3640 €
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
-
Magnetou (stator aprindere) aprilia mojito 125cc - gilera... 200 Lei
Turbina volvo v50 2.0d 136cp 9662464980 795 Lei
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
-
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
28264951 28489548 96868900 25183186 delphi injector chevrolet... 500 Lei
5801361986 800252-0007 800252-5007s gt2556ns garrett... 2000 Lei
-
Mercedes e 220 1 2005 3500 €
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
Rezervor adblue peugeot 308 ii citroen c4 picasso cod 12674101... 900 Lei
-
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
Bara fata completa renault clio 4 1500 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
-
Imobilizator / modul inchidere cod 38700-60b00 / 051500-2070... 70 Lei
Stopuri cu led audi a6 4f (09-11) 2192.51 Lei
Opel zafira 2.0 2001 1300 €
-
0445117036 0445117087 5801540213 0986435414 bosch injector... 650 Lei
Smart fortwo 1 2011 3500 €
Ford focus benzina 2014 4650 €
-
Ford kuga 2.0diesel automata 4x4 xenon piele pilot keyless... 9250 €
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
-
8972391616 injector opel signum vectra 3.0 cdti renault espace... 400 Lei
Buton avarii renault clio simbol 1.2 b an fabr. 2010 100 Lei
Jante noi 18 inch originale audi a5 8w r18 8w0601025fm 950 €
-
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
Jante aliaj 17 zoll marca dezent, gama volvo, cu senzori de... 1500 Lei
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
-
12709700251 5802084424 borgwarner turbosuflanta tractor case... 2600 €
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
Tulumba frana, 2s61-2b195-ch, ford fiesta 5, 1.4tdci (id:189222) 130 Lei



Publicat în categoria: Alte stiri auto
DATA PUBLICĂRII: 1 Noiembrie 2012