Noul Mercedes-Benz Citan: un autovehicul comercial eficient pentru oras

Noul Mercedes-Benz Citan: un autovehicul comercial eficient pentru oras
Noul Mercedes-Benz Citan este autovehiculul eficient pentru livrarea marfurilor in mediul urban, cu performante uimitoare si un consum foarte mic. Noul Citan combina confortul din habitaclu cu beneficiul diminuarii emisiilor de dioxid de carbon, oferind performante notabile la costuri minime, ca niciun alt autovehicul existent pe piata. Consumul standard al modelului Citan cu BlueEFFICIENCY este de 4,3 litri/100 km - niciun alt vehicul urban de livrare cu combustie interna nu consuma mai putin carburant sau nu produce mai putine emisii.
Distribuie pe Facebook
Noul Mercedes-Benz Citan:
un autovehicul comercial eficient pentru oras
Mercedes-Benz Vans: gama completa datorita modelului Citan
Un spatiu de lucru confortabil si de o calitate incontestabila
Patru tipuri de motoare care satisfac toate cerintele
Cel mai redus consum de combustibil din clasa sa
Pachetul BlueEFFICIENCY reduce considerabil consumul de combustibil
Beneficiile marcii - siguranta in conducerea masinii, dinamism si confort
Siguranta fara compromisuri: ADAPTIVE ESP(r), pana la sase airbag-uri
O gama care cuprinde trei variante de lungimi si trei modele diferite

Interiorul de pana la 3,8 m3 si sarcina maxima de 800 kg sunt si ele remarcabile. Calitatea deosebita, dinamica modului de conducere, siguranta impresionanta, caracterul economic, mobilitatea si supletea transforma Mercedes-Benz Citan intr-un reper printre autovehiculele de livrare in mediul urban.

Mercedes-Benz Vans: gama completa datorita modelului Citan

Gratie noului Citan, Mercedes-Benz Vans are acum o oferta completa in clasa autovehiculelor comerciale usoare. Cu noul Citan si cu modelele consacrate Vito, Sprinter si Vario, Mercedes-Benz Vans ofera o gama completa: de la autovehiculul de livrare in mediul urban pana la autovehiculul de mare capacitate si de la autovehiculul de 1,8 tone la cel cu 7,5 tone masa maxima admisa. Modelul confortabil Viano completeaza gama din sectorul vast al autovehiculelor de transport. Noul Citan poate fi personalizat dupa cerintele variate ale clientilor sai.

Grila de radiator proeminenta, caracteristica marcii

Aspectul noului Mercedes-Benz Citan este inconfundabil, de la prima vedere el putand fi identificat drept un Mercedes-Benz. O caracteristica a marcii este steaua din crom pozitionata pe fundalul grilei proeminente si robuste a radiatorului cu trei fante. De asemenea, farurile indraznete ale modelului Citan si capota in forma de sageata, cu marginile sale clar definite, ies in evidenta.

Grila radiatorului in forma de sageata si farurile lateral pozitionate subliniaza dinamismul noului Citan. Farurile atrag atentia prin combinatia de gri mat si crom metalizat. Farurile optionale de ceata si cele de zi din dotarea standard sunt integrate in bara de protectie frontala.

Forma trapezoidala a prizei de aer din bara de protectie sporeste impactul puternic pe care il are Citan. Aceasta caracteristica este una dintre elementele tipice brandului si poate fi intalnita de la cele mai noi masini Mercedes-Benz din clasa compacta si pana la noile Actros. Alternarea formelor ii confera noului Citan un aspect deosebit de atractiv.

Din lateral, silueta acestui autovehicul specializat in livrarea in mediul urban capata un aspect sport, datorita partii frontale bine definite. In special, jantele optionale din aliaj usor de 38 cm impreuna cu marginea exterioara a arcului rotilor ofera noului Citan o postura impresionanta pe strada.

Spatele autovehiculului este usor de recunoscut, realizat cu grija pana in cele mai mici detalii

Luneta pune in evidenta amploarea autovehiculului. Marginile ascutite din partea de jos a geamurilor reflecta liniile lampilor verticale din spate - un detaliu care subliniaza rafinamentul designerilor Mercedes-Benz. Forma binedefinita a farurilor, prin rosul clar al sticlei din care sunt confectionate, evidentiaza alternanta liniilor mate si stralucitoare din crom ale autovehiculului.

Cu aspectul sau unic, noul Citan se incadreaza perfect in seria autovehiculelor destinate livrarii in mediul urban din familia Mercedes-Benz, alaturi de modelele Sprinter si Vito.

Barele de protectie puternice si numeroasele suprafete din plastic granulat scot in evidenta caracterul robust si rezistent al noului Citan. De asemenea, in cazul in care clientul solicita un aspect desebit de elegant, Mercedes-Benz poate livra modelul Citan cu barele de protectie, carcasa oglinzilor exterioare si bara de deasupra farurilor vopsite in aceeasi nuanta cu intregul autovehicul.

Designul noului Citan nu este insa realizat doar pentru a impresiona. Acesta reflecta o excelenta aerodinamica care contribuie, la randul sau, la reducerea consumului de combustibil.
Calitate: Un Mercedes-Benz adevarat realizat pana in cele mai mici detalii
Imbinarile, marginile si suprafetele sunt realizate cu finete si aplicate cu precizie. Inca de la prima vedere, aspectul modelului Citan evidentiaza calitatea. Orice autovehicul care afiseaza steaua Mercedes ilustreaza si calitatea marcii: noul autovehicul specializat in livrarea in mediul urban, chiar daca este fabricat in cooperare cu o companie partenera, continua sa indeplineasca standardele inalte pe care Mercedes-Benz isi propune sa le atinga. De exemplu, caroseria a fost considerabil imbunatatita din punct de vedere calitativ prin optimizarea procesului de fabricatie.

Pentru protectia impotriva coroziunii, caroseria noului Citan este realizata exclusiv din panouri de metal galvanizat. Inainte de vopsire, intreaga caroserie a fost scufundata intr-o baie de grund, aplicandu-se astfel primul strat protector. In anumite zone a fost aplicat un al doilea strat, cum ar fi in zona puntii spate a autovehiculului, pentru a fi protejata de pietris.

Marginea pasajului rotii este confectionata din plastic, asigurand o mai buna protectie impotriva coroziunii, reducand totodata si nivelul zgomotului. De asemenea, a mai fost aplicat si un strat de ceara pentru protectie impotriva fisurilor, precum si un strat de PVC care actioneaza ca un scut impotriva coroziunii.

Un spatiu de lucru confortabil, robust si de o calitate incontestabila

Echipamentul de calitate superioara din interiorul noului Citan este realizat, la fel ca si exteriorul, dupa cele mai inalte standarde specifice Mercedes-Benz. Astfel, Citan se aseamana cu alte autovehicule Mercedes-Benz din mai multe puncte de vedere. De exemplu, tapiteria si materialele sunt la acelasi nivel de calitate cu cea a modelului Mercedes-Benz Vito.

Atat soferul cat si pasagerul din dreapta beneficiaza de scaune robuste, capitonate si confortabile. Tapiteria a fost realizata special pentru Citan. Forma ergonomica a spatarului ofera suport lateral, asigurand un confort sporit si siguranta. Tapiteria este realizata astfel incat sa lase pielea sa respire, fiind totodata durabila si usor de intretinut, doua caracteristici definitorii ale marcii.

Materiale de inalta calitate pentru tabloul de bord

Tabloul de bord al noului Citan se inspira din designul remarcabil al exteriorului. Suprafata sa este acoperita de un material care imita pielea, lucru care ii confera un aspect atractiv si placut la atingere. Acest material nu este sensibil la zgarieturi, fiind foarte usor de curatat, iar culoarea si textura sa sunt tipice brandului.

Volanul, instrumentele si modul de functionare sunt tipice pentru Mercedes-Benz
Soferii automobilelor Mercedes-Benz se vor simti imediat ca acasa in interiorul noului Citan. Volanul are o placuta cu steaua Mercedes-Benz si poate fi ajustat pe inaltime, permitandu-i soferului sa aiba o vedere ampla asupra instrumentelor specifice marcii. In functie de preferinte, se poate opta si pentru un volan imbracat in material din piele.

La toate modelele, panoul de bord include un indicator de viteza si unul de turatie si dispozitive care indica temperatura lichidului de racire si a nivelului de combustibil. Un indicator luminos arata daca usile sunt inchise. Contorul de kilometri ocupa o pozitie centrala in sectiunea in care este pozitionat vitezometrul. In functie de dotari, informatiile din computerul de bord sunt, de asemenea, afisate aici, incluzand consumul de combustibil, distanta curenta parcursa si distanta care poate fi parcursa cu combustibilul ramas.

In plus, modelul Citan prezinta un nivel ridicat de functionalitate, aspect tipic pentru marca. Volanul reglabil, schimbatorul de viteze aflat in centrul consolei, butoanele pentru lumini pozitionate in partea stanga a volanului, precum si celelalte butoane de control, adica aranjamentul, aspectul si modul de functionare al autovehiculului, toate corespund standardelor cu care sunt obisnuiti clientii Mercedes-Benz. Pozitia luminilor de avertizare in partea superioara a consolei centrale si cele patru orificii rotunde pentru aer sunt, de asemenea, caracteristice marcii.

Materiale de o calitate superioara, rezistente si usor de curatat

Toate elementele din interiorul masinii sunt functionale, usor de curatat si de cea mai inalta calitate. Usile din fata sunt captusite cu un material din plastic usor de intretinut, iar in cazul modelului Crewbus acesta poate fi completat cu material textil, optional. Materialul din care este realizata pardoseala in partea din spate, precum si cea din compartimentul pentru incarcatura, este un plastic rezistent (optional pentrudiferite variante). Pardoseala modelului pentru transport persoane poate fi acoperita cu mocheta, optional.

Plafonul este capitonat pana la stalpul B la unele modele, la Mixto pana la stalpul C si complet in cazul modelului Crewbus cu omologare de tip M1 (vehicul de pasageri). In functie de varianta si de modul de intrebuintare, sunt disponibile diferite modele de tapiterii pentru compartimentul de incarcare, portbagaj, usile glisante, usa portbagajului si pentru usile din spate.

Accent pe functionalitate

Modelul Citan pune un foarte mare accent pe functionalitate in utilizarea de zi cu zi a autovehiculului. Astfel, printre caracteristicile sale se numara un torpedou spatios, un compartiment de depozitare situat intre scaunele din fata si compartimentele de depozitare din partea de sus, aflate pe intreaga latime a bordului si create special pentru obiectele pe care conducatorii le utilizeaza regulat.

Spatiul de depozitare situat pe usile laterale poate sustine, de pilda, o masa echivalenta cu 1,5 litri, aspect valabil si pentru compartimentul optional dintre scaune. In plus, interiorul modelului Citan Crewbus poate fi echipat cu un compartiment de depozitare optional plasat deasupra pasagerilor, dotat cu trei sectiuni ce pot fi incuiate si doua compartimente dispuse in pardoseala autovehiculului.

Cumuland tot spatiul compartimentelor de depozitare din Citan rezulta un uimitor volum total de 77 l, in habitaclu si in compartimentul de incarcare.

Incalzirea si ventilatia functioneaza eficient
Orificiile rotunde de ventilatie din partea din fata a interiorului masinii au un design care sa permita o flux optim al curentilor de aer. Butonul de recirculare al aerului impiedica patrunderea in autovehicul a aerului contaminat din exterior. Dat fiind faptul ca motoarele diesel deosebit de economice ale noului Citan produc un minimum de caldura, toate autovehiculele Citan CDI sunt echipate cu un sistem electric de incalzire suplimentar, standard. Acesta se regleza automat in functie de temperatura lichidului de racire sau de setarea comutatorului rotativ pentru temperatura.
Noul Citan este disponibil, de asemenea, si cu un sistem manual de aer conditionat sau cu sistemul semi-automat de aer conditionat Tempmatic. Cel din urma ii asigura spatiului interior o temperatura constanta selectata prealabil.
De indata ce coboara din noul Citan, pasagerii sunt ghidati catre casa in siguranta: farurile sunt echipate cu un sistem de iluminare "insoteste-ma spre casa", care se activeaza indiferent de momentul din zi in care pasagerii parasesc autovehiculul.
Patru tipuri de motoare realizate pentru toate cerintele
Noul Citan dispune de o gama variata de motorizari. Motorul puternic si silentios turbodiesel Mercedes-Benz OM 607, cu injectie directa si cu un cilindru de 1,5 l este completat la trei niveluri diferite:
* Citan 108 CDI, cu o capacitate de 55 kW (75 hp), cuplu motor de 180 Nm
* Citan 109 CDI, cu o capacitate de 66 kW (90 hp), cuplu motor de 200 Nm
* Citan 111 CDI, cu o capacitate de 81 kW (110 hp), cuplu motor de 240 Nm
Gama este completata de un motor turbo supraalimentat pe benzina, M 200,71 cu o capacitate de 1,2 l:

* Citan 112, cu o capacitate de 84 kW (114 hp), cuplu motor de 190 Nm.

Momentan sunt disponibile modelele Citan 108 CDI si 109 CDI; variantele modelelor Citan 111 CDI si Citan 112 vor intregi gama in vara anului viitor.

Motor diesel extrem de economic cu trei niveluri diferite de putere
Motoarele diesel cu 4 cilindri si cu o capacitate de 1461 cm3 sunt recunoscute pentru un consum extrem de mic de carburant, aspect care contribuie la economia de ansamblu si care asigura o calatorie usoara si placuta. Motorul are diametrul cilindrului de 76 mm si 80.5 mm cursa a pistonului.Un arbore cu came asigura controlul supapelor.

Combustibilul este condus in camerele de ardere la o presiune maxima de 1600 bari prin injectie directa controlata electronic common-rail sau cu piezo-injectoare. Motoarele sunt supraalimentate, cu turbosuflanta si racire intermediara, iar varianta cea mai puternica este echipata cu turbina cu geometrie variabila. O pompa de ulei controlata electric reduce consumul de combustibil. Aceasta proprietate se aplica de asemenea la functia ECO start/stop, disponibila optional.

Motoarele diesel asigura o putere maxima la 4000 rpm si un cuplu maxim la 1750 rpm. Cuplul maxim este disponibil pentru o plaja mare de turatie. Prin urmare, modelul Citan ofera o manevrabilitate excelenta la diferite viteze.

Sistemul de injectie common-rail asigura o functionare silentioasa si fara vibratii a motoarelor diesel compacte, iar cureaua de distributie are o durata estimata de functionare de 240.000 km/10 ani, iar intervalele de intretinere sunt extrem de mari, 40.000 km.

Consumul scazut de carburant corespunde cantitatii extrem de mici de emisii de dioxid de carbon. Convertorul catalitic situat aproape de motor, precum si filtrul de particule standard asigura un flux al gazelor de esapament si reduce nivelul de zgomot pentru a proteja cat mai bine mediul inconjurator. Motoarele diesel sunt in conformitate cu standardele Euro V privind emisiile de gaze.

Motor pe benzina agil si puternic

Ca alternativa la motoarele diesel, este disponibil si un motor pe benzina, cu un cuplu motor puternic, cu injectie directa. Acest motor este in conformitate cu standardele Euro V privind emisiile de gaze, prezentand totodata si un convertor catalitic cu trei cai. Motorul de 4 cilindri cu o capacitate de 1,2 l prezinta o gama larga de caracteristici, printre care un bloc motor de aluminiu, un design cu 4 valve per cilindru si doi arbori cu came pe o parte. Datorita alezajului de 73,2 mm si a cursei pistonului de 72 mm (1192 cm3 capacitate), motorul are dimensiuni potrivite. Ca rezultat, valvele au un diametru mare si, in schimb, cilindrii sunt bine lubrifiati. Duzele de injectie cu sase gauri garanteaza o injectie excelenta a carburantului.

Turbocompresorul de evacuare a gazelor reactioneaza rapid si asigura 90% din cuplul motor maxim la doar 1500 rpm. Motorul atinge cuplul motor maxim de 190 Nm, intr-o gama variata de turatii de la 2000 rpm la 4500 rpm. Puterea maxima de 84 kW (114 hp) este furnizata la 4500 rpm.

Consumul deja redus de carburant al motorului pe benzina continua sa fie redus de pompa de ulei controlata electronic. Daca este necesar, aceasta opereaza cu doua niveluri de presiune. Tehnologia BlueEFFICIENCY cu o functie ECO de oprire/pornire este standard pentru motorul pe benzina. Ea opreste automat motorul in momentul in care transmisia este in punctul neutru, cand ambreiajul nu este apasat, iar viteza este sub 4km/h. Motorul porneste din nou de indata ce autovehiculul este pus in miscare, iar soferul apasa ambreiajul.

Cutii de viteze manuale cu cinci si cu sase trepte

Pentru primele doua variante de motoare diesel, este utilizata o cutie de viteze manuala cu cinci trepte. Atat motorul pe benzina, cat si puternicul motor diesel de 81 kw, folosesc o cutie manuala cu sase viteze. In ambele cazuri, soferul schimba vitezele folosind un schimbator usor de manevrat, pozitionat in centrul consolei. Autovehiculul are tractiunea pe rotile din fata.

Ambele transmisii se disting printr-o sincronizare in doua trepte ce conduce la o reducere perceptibila a fortei de cuplare. Nu numai miscarea inainte, dar si miscarea inapoi, sunt sincronizate pentru ambele transmisii. Marimea schimbatorului si spatiul dintre viteze sunt personalizate pentru fiecare tip de motor si varianta de greutate. Cutia de viteze in sase trepte este mai utilizata, reducand consumul de carburant si zgomotul la viteze mari.

Un indicator de schimbare a vitezei este montat in varianta standard. Prin miscari pe verticala, o sageata indica cele mai sensibile schimbari de viteza ce pot influenta consumul de carburant si dinamica procesului de conducere. Capacitatea rezervorului de combustibil de 60 l asigura o functionare excelenta.

Cel mai mic consum de carburant din clasa sa

Una dintre trasaturile definitorii ale noului Citan este economia remarcabila de carburant. Acesta nu numai ca da dovada de intervale impresionante de constanta de pana la 40.000 km sau de pana la doi ani, dar prezinta si cu cel mai mic consum de carburant din clasa sa.

Consumul de combustibil combinat al automobilelor Citan 108 CDI BlueEFFICIENCY si 109 Citan BlueEFFICIENCY CDI este de numai 4.3 litri/100 km, in conformitate cu NEDC. Aceasta este cea mai buna valoare din clasa, fiind impresionanta in raport cu dimensiunile si masa autovehiculelor. In consecinta, in afara de faptul ca ofera cele mai bune valori ale consumului de carburant, Citan produce si cele mai mici emisii de gaze, in comparatie cu alti jucatori de pe piata. Citan 108 CDI BlueEFFICIENCY si 109 CDI BlueEFFICIENCY emit numai 112 g / km de CO2 si, astfel, ajuta la conservarea mediului, atat in zonele urbane, cat si in zonele din afara orasului.

Aceste valori reduse ale consumului de combustibil si ale emisiilor sunt rezultatul muncii complexe si al cercetatorilor de la Mercedes-Benz. Aici ne referim nu numai la motopropulsorul eficient, ci si la servodirectia electrica, care vine ca dotare standard, la pompa de ulei monitorizata si la sistemul de management al bateriei. Elemente de detaliu precum noile carcase ale oglinzilor exterioare reprezinta dovada clara de optimizarea a aerodinamicii autovehiculului.

Operatorii de flote pot creste si mai mult eficienta noului Citan printr-o limita de viteza impusa din fabrica. Mai mult, este disponibil un tempomat, in combinatie cu un limitator de viteza.

Pachetul BlueEFFICIENCY reduce consumul de combustibil la minimum

Pachetul BlueEFFICIENCY este oferit standard la motorul pe benzina si este, de asemenea, disponibil optional pentru motoarele diesel. Acesta reduce valorile eficientizate ale consumului de combustibil cu pana la 0,4 litri la 4,3 l/100 km. BlueEFFICIENCY include, printre altele, functia ECO de start / stop, precum si functia de management al bateriei si al alternatorului. Prin managementului alternatorului, energia de franare poate fi recuperata. Acest lucru reduce astfel puterea pe care alternatorul trebuie sa o genereze si micsoreaza si mai mult consumul de combustibil. Nucleul managementului bateriei este un senzor care transmite in mod continuu date, cum ar fi evaluari curente de tensiune si de temperatura a bateriei autovehiculului. Aceste valori ajuta la asigurarea generarii eficiente de energie, la distributia corecta si la stocarea optima de energie.

In functie de varianta, autovehiculul este echipat cu pneuri avand rezistenta la rulare optimizata, care reduc si mai mult consumul de combustibil. Aceste anvelope de dimensiuni 195/65 R 15 sunt incluse in dotarea pachetului BlueEFFICIENCY pentru variantele cu o capacitate de sarcina utila de pana la 650 kg.
Beneficiile marcii - siguranta in conducere, dinamism si confort
Noul Citan este livrat standard cu anvelope de 185/70 R 14 (Citan Compact) sau 195/65 R 15 (Lung sau Extra Lung). Rotile cu anvelope de pana la 205/55 R 16 si jante din aliaj usor sunt optionale.
Sasiu complet nou, precizie in conducere
Suspensia, amortizoarele si barele stabilizatoare sunt dezvoltate inovativ pentru Citan, fiind in sinergie perfecta. Arcurile scurte, o amploare ridicata de arcuire si amortizaroarele rigide pe fata si spate contribuie la dinamica conducerii si previn vibratiile, oferindu-i noului Citan un aspect sportiv. Barele stabilizatoare pe axele din fata si spate reduc unghiul de rulare in curbe. Suspensia de pe anumite modele se reduce cu aproximativ 15 mm pe axele de pe fata si spate, atunci cand vehiculul este incarcat sub sarcina normala.

Atat ** incarcat, cat si gol, noul Citan este tipic Mercedes-Benz, datorita manevrabilitatii precise, stabilitatii si confortului oferit, deja familiar conducatorilor modelelor Sprinter si Vito. Noul Citan rezista cu usurinta la incarcatura mare si la conditii meteorologice nefavorabile, pasagerii resimtind vibratii reduse.

Frane fara alunecare, cu aderenta excelenta

Franele noului Citan sunt la fel de sigure si dinamice precum sasiul. Acestea au o aderenta excelenta si un control bun. Performanta de franare se mentine chiar si dupa zece manevre complete de franare la o viteza de 100 km/ ora. In variantele de lungime Lung si Extra Lung, Citan este echipat cu discuri de frana de aproximativ 280 mm in diametru pe axul central. Citan in varianta de lungime Compact are discuri de frana cu diametrul de 258 mm la franele frontale si cele tambur (de 23 cm) de pe puntea spate.

Noul Citan se evidentiaza si prin sistemul ABS anti-blocare la franare, EBV electronic, cu distributie a fortei de franare, sistem hydraulic Brake Assist si Start-off Assist, standard pentru toate modelele. Start-off Assist mentine presiunea de franare pentru cateva secunde dupa ce frana a fost eliberata si impiedica, astfel, vehiculul sa alunece in spate.

Siguranta fara compromisuri: ADAPTIVE ESP(r), cu pana la sase airbaguri

La fel ca orice alt Mercedes-Benz, noul Citan este dotat cu echipamente de siguranta extinse. O caracteristica cheie - standard pentru toate modelele - este programul electronic de stabilitate ADAPTIVE ESP (r), care tine cont de incarcarea autovehiculului.

Acest sistem inovator de control al dinamicii in timpul condusului combina functia sistemului de franare anti-blocare ABS, distributia electronica EBV a fortei de franare, controlul frictiunii motorului EBR, sistemul VDC (Controlul Dinamicii Vehiculului), care regleaza si subvireaza, dar si sistemul TCS de control al tractiunii. Mai mult, sistemul de control al dinamicii asigura controlul ASR, precum si unitatea de control a cuplului de franare si multe alte sub-functii asociate.

In cazuri exceptionale, soferul poate dezactiva controlul antiderapant la simpla apasare a unui buton. Cu toate acestea, sistemul va fi pornit din nou, automat, daca starea autovehiculului este instabila sau daca viteza autovehiculului este mai mare de 50 km / ora.

Echipamentul standard include, de asemenea, o gama larga de sisteme pasive de siguranta. Scaunul soferului si al pasagerului din dreapta sunt echipate cu sistem de reglare al inaltime, centuri de siguranta in trei puncte cu pretensionare si limitatoare de forta. In plus, scaunul soferului este echipat cu un sistem de avertizare prin centura (la fel si scaunul pasagerului din dreapta, in Crewbus): in cazul in care centura de siguranta nu este cuplata la o viteza de peste 16 km/ h, se aude un sunet de avertizare, radioul este oprit si un simbol de avertizare in panoul de bord este activat.

Bancheta din spate a Citan Mixto si Citan Crewbus este, de asemenea, echipata cu centuri de siguranta in trei puncte. Scaunele laterale din spate sunt echipate cu un limitator de forta a centurii, iar Crewbus are puncte de fixare Isofix pentru scaunul de copil.

Pana la sase airbaguri protejeaza soferul si pasagerii

Airbagul soferului, cu un volum de 60 l, este standard pentru toate autovehiculele Citan. Variantele Crewbus cu omologare de pasageri (categoria M1) sunt echipate cu un airbag frontal pentru pasageri cu un volum de 110 l. Acesta este disponibil pentru toate celelalte variante, optional.

Airbagurile laterale pentru torace sunt optionale (standard, in Crewbus M1). Acestea sunt situate pe spatarele scaunelor din fata. In plus, airbagurile din zona ferestrei sunt disponibile pentru sofer, copilot si scaunele din spate ale Crewbus (M1). In cazul unui impact lateral, acestea formeaza o perdea in fata geamurilor laterale.

Echipamentul standard pentru toate versiunile noului Citan include lampi pentru circulatie diurna si campuri suplimentare convexe in ambele oglinzile retrovizoare exterioare - care sunt in special pentru autovehiculele de livrare. Optiunea de activare a luminilor de avarie dupa o situatie critica de franare este de asemenea standard.

Gama ofera trei variante de lungimi si trei modele diferite

Versatilitatea si adaptabilitatea noului Mercedes-Benz Citan il transforma in solutia ideala pentru cerintele foarte diferite primite de autovehiculele de livrare urbane. Mixto si Crewbus sunt disponibile in trei lungimi, cu mai multe variante de usi, indeplinind toate cerintele de uz profesional din aceasta clasa. Dimensiunile de baza pentru aceasta gama sunt lungimile de la 3,94 m (Compact) la 4,32 m (Lung) si (Extra Lung) la 4.71 m.

Noul Citan cu un spatiu urias

In ciuda dimensiunilor sale compacte, noul Citan are o capacitate cu adevarat uimitoare. Compartimentul pentru incarcatura masoara 1.36 m, 1.75 m sau 2.13 m lungime (Citan Compact, Lung, Extra Lung). Volumele corespunzatoare sunt 2.4 m3, 3.1 m3 sau 3,8 m3. In functie de varianta de lungime si greutate, sarcina utila este de aproximativ 500 kg (Citan Compact), 650 kg (Lung) sau 800 kg (Lung imbunatatit, Lung Extra).

Compartimentul de incarcare spatios poate fi accesat din lateral prin una sau doua usi glisante. Usile standard asimetrice din spate pot fi deschise la 90 de grade sau la 180 grade pentru a facilita incarcarea. In versiunea standard, zona inferioara a usilor este lambrisata si ferestrele sunt disponibile optional. In acest caz, stergatorul de luneta este standard pe usa mare din stanga.

Alternativ, Mercedes-Benz dispune un haion pentru versiunile Compact si Lung. Acesta se deschide la un unghi de aproximativ 90 de grade si are o fereastra cu un stergator ca dotare standard. Suplimentar, compartimentul de incarcare poate fi avea sine de acoperis sau scara optionala pliabila.

Capacitati mari de incarcare, numeroase inele elastice de fixare a incarcaturii
Nivelul compartimentului de incarcare in partea din spate este de numai 568 mm deasupra suprafetei drumului. Lungimea spatiului de incarcare, masurata intre roti, este de 1219 mm, suficient de mare pentru un euro palet. In functie de lungimea autovehiculului, incarcatura poate fi asigurata folosind patru, sase sau opt inele de siguranta, localizate in podeaua autovehiculului. Capacitatea de incarcare de 500 daN depaseste specificatiile DIN. In functie de varianta aleasa de usa sau de lungime, pana la patru inele de fixare a incarcaturii pot fi montate pe fiecare parte laterala, optional. Daca este necesar, poate fi disponibila si o sina pe peretele lateral, cu doua inele de siguranta mobile.
Autovehiculul are, in versiunea standard, un perete despartitor pentru izolarea completa a incarcaturii. Un grilaj de siguranta pliabil este disponibil optional. Prin plierea scaunului pasagerului, grilajul poate extinde spatiul de marfa pe partea dreapta pana la tabloul de bord, protejand in acelasi timp soferul de obiectele depozitate acolo.

Compartimentul pentru marfa al noului Citan este lambrisat in partea de jos, in versiunea standard, si poate fi lambrisat complet ca optiune suplimentara. Podele din lemn sau plastic sunt, de asemenea, optionale.

Noul Citan Mixto: un autovehicul practic pentru angajati si pentru materiale

Cu cel mult cinci locuri, Citan Mixto este ideal atunci cand fie angajatii sau materiale, fie ambele, trebuie transportate. Autovehiculul este deosebit de util, de exemplu, pentru comert de mica anvergura. Acest model este deosebit de flexibil, datorita banchetei rabatabile din spate, grilei optionale de separare care poate inchide compartimentul de incarcare si datorita celor doua usi glisante. Citan Mixto are ca baza varianta Extra Lung, avand un compartiment mare pentru incarcatura de 2,4 m3, chiar si cu o capacitate maxima de locuri. Compartimentul de marfa din spatele banchetei rabatabile este lambrisat intre pilonii C si D.

Doua variante ale banchetei rabatabile din spate sunt disponibile. Una sau doua treimi din bancheta pot fi pliate in versiunea standard. Interiorul se poate modifica astfel incat sa permita fixarea a doua, trei, patru sau cinci locuri.

Bancheta cu o partitie integrata de plasa de sarma

Alternativ, este disponibila o bancheta cu trei locuri, avand o partitie integrata din plasa de sarma. Partitia separa compartimentul din spate de spatiul de incarcare. Daca bancheta este mutata in fata pentru a crea mai mult spatiu, partitia formata din doua parti separa in conditii de siguranta zona ramasa din compartimentul soferului si copilotului de compartimentul de incarcare.

O grila de retentie pentru marfa, permanent atasata pilonului C este, de asemenea, disponibila pentru Citan Mixto. Datorita latimii dintre roti de 1219 mm, modelul Citan poate incarca si paleti. Sase inele de fixare a marfii, situate in podeaua autovehiculului, si alte inele suplimentare optionale din peretii laterali contribuie la siguranta incarcaturii.

Noul Citan Crewbus: versatil si confortabil

Avand ca punct de plecare varianta Lung, Crewbus are cinci locuri si o bancheta rabatabila in spate. Versiunea standard include o usa glisanta pe partea dreapta sau, alternativ, usi pe ambele parti, optional. Peretii laterali au integral geamuri. Versiunea standard include, de asemenea, un haion cu geamuri, cu un sistem de stergere si spalare. Partea interioara a haionului este lambrisata cu plastic rezistent la uzura.

Ocupantii locurilor din spate sunt asezati pe o bancheta, din care una sau doua treimi pot fi pliate in fata. Mesele pliante cu suportul de pahare integrat ofera un plus de confort si sunt disponibile optional.

Masca compartimentului de incarcare al noului Citan Crewbus ofera, de asemenea, posibilitati variate. Acesta poate fi fixat in doua pozitii orizontale sau pe spatarul banchetei pentru depozitare. Zona de jos este lambrisata, iar sase inele de fixare a sarcinii sunt situate in podea.

Omologare drept camion usor (N1) sau ca autovehicul de pasageri (M1)

Citan Crewbus este disponibil cu omologare de tip N1 sau M1. O varianta imbunatatita pentru transportare a incarcaturii este disponibila ca dotare standard pentru omologarea de tip N1. Accentul cade pe echipamentele de siguranta si confort, prin airbagul de pe partea pasagerului, airbaguri pentru torace si ferestre, precum si acoperisul din lambriuri pentru autovehicule cu omologare M1.

Motorizarea, de asemenea, difera: trei motoare diesel sunt disponibile pentru omologarea de tip N1, in timp ce pentru autovehiculele cu omologare M1 exista in plus un motor pe benzina, cu transmisie dubla prin ambreiaj, optional.

Dotarile optionale permit noului Citan sa se adapteze perfect dorintelor clientilor

Echipamentul standard al noului Citan este orientat catre utilizarea practica si include un volan reglabil pe inaltime, inchidere centralizata prin telecomanda, oglinzi exterioare care pot fi ajustate din interior si pre-instalare pentru radio.

Cu o gama larga de optiuni, noul Mercedes-Benz Citan poate fi adaptat perfect la sarcinile impuse de clienti. Pe langa optiunile de siguranta si confort, gama ofera si alte functii suplimentare. In prezent, aproximativ 150 de tipuri de echipamente speciale sunt disponibile pentru toate variantele.

Diverse elemente de partajare, un scaun pliant in dreapta ce faciliteaza extensia, o selectie de configuratii de usi si ferestre si spatiul amplu de incarcare sunt doar cateva dintre optiunile disponibile. In scopul de a simplifica variantele de achizitie, am dezvoltat o serie de pachete de optiuni, ca o alternativa la achizitionarea de optiuni individuale.
Pachetul pentru constructii, de exemplu, include spatiu amplu pe podea, protectie a caroseriei fie din plastic sau din otel sub baia de ulei si anvelope ranforsate. Pachetul colorat cuprinde parti detasabile vopsite in culoarea autovehiculului.

Unele dintre echipamentele noului Citan sunt disponibile ca accesorii post-echipare. Accesoriile disponibile ulterior includ cosuri de marfa, sisteme de transportare si de depozitare si tavi pentru spatiul de incarcare. Un cuplaj de remorca, fix sau detasabil este, de asemenea, disponibil.

Noul Mercedes-Benz Citan este de un real ajutor in transport pana la cel mai mic detaliu. Sistemele de racordare pot fi adaptate la tehnologia autovehiculului, prin intermediul unei interfete speciale si a unui modul dedicat. Interfata este necesara pentru alimentarea cu energie, citind semnalele autovehiculului si, daca este necesar, luand in considerare si cresterea vitezei motorului in pozitia neutra. Modulul dedicat evalueaza informatiile primite de la autovehicul, fara accesarea retelei CAN. Acesta furnizeaza date despre motor, cum ar fi viteza motorului si temperatura, viteza si starea franelor, ambreiaj si usi.

Servicii atractive, mobilitate garantata pe durata de exploatare

Preturi incepand cu 14.313 euro (fara TVA) pentru Citan 108 CDI pentru transport marfa si 14.946 euro (fara TVA) pentru Citan 108 CDI pentru transport persoane. Garantie 3 ani, fara limita de kilometri, atat pentru Citan, cat si pentru Vito, Viano, Sprinter si Vario produse incepand din septembrie 2012.

Alaturi de gama larga de oferte de finantare si service, Citan va oferi o serie deosebit de atractiva de oferte personalizate complete. Astfel, noul Citan obtine calificative de top datorita competentei deosebite Mercedes-Benz in transportul de afaceri.

In plus, Citan atrage atentia si prin noua garantie de mobilitate MobiloVan. Pentru intreaga durata de utilizare a autovehiculului, aceasta garantie asigura mobilitate, fie ca este vorba de asistenta in cazul unei avarii sau chiar de inlocuire a vehiculului. Singura cerinta este intretinerea regulata, efectuata la un partener autorizat Mercedes-Benz.
Distribuie pe Facebook
mai multe