O istorie in imagini: Nissan Z Line

Contrar “fratiorului” Supra, linia Z a supravietuit pana in ziua de astazi, nu demult lansandu-se noul coupe 370Z. Chiar mai mult de atat, Nissan Z detine recordul de “cea mai bine vanduta masina sport de serie a tuturor timpurilor” – circa 1,685,000 in cele cinci generatii ale sale. .
Dar de unde
au pornit toate si cum au evoluat lucrurile…? Primul Z a fost Datsun Fairlady, cunoscut si drept S30 sau 240Z, lansat in
octombrie 1969.
Pentru acesta au existat trei motoare si mai multe variante de putere, printre care un 2.4, un 2.6 si un 2.8 care ajungea la 170 CP.
Urmatorul model, Nissan 280ZX, a fost produs in perioada 1978 – 1983. Printre noutatile acestui model s-au numarat si acoperisul targa, interior mai luxos si confortabil, menit pentru a satisface si cele mai pretentioase gusturi.
280ZX a beneficiat de doua motoare – un 2.0L si un 2.8L, cel din urma primind si o versiune Turbo, in 1981, care ajungea la 180 CP si un cuplu de 275 Nm. Bine, existau tuneri destul de nebuni si pe vremea aceea, un exemplu concludent fiind versiunea Electramotvie 280ZX, care producea nu mai putin de 700 CP…
A treia
versiune este una mai cunoscuta publicului larg, si anume 300ZX, produsa in
perioada 1983–2000. Incepand cu anul 1985, Nissan renunta cu totul la
denumirea Datsun, un an mai tarziu, compania-mama avand sa moara definitiv.
300ZX cuprinde doua generatii – Z31 (1983 – 1989) si Z32
(1990 – 2000), in gama regasindu-se cinci motorizari pentru Z31 si doua pentru
Z32. Dintre acestea, putem aminti varful de gama al versiuni Z31: 3.0 L V6 turbo (VG30ET) de 200CP (sau 228
CP in America de Nord).
Vedetea generatiei patru – Z32 a fost, indiscutabil, motorul VG30DETT, un V6 twin-turbo de 3.0 L care genera „doar” 300 CP si 384 Nm cuplu.
Apoi intram in generatia cunoscuta pentru notorietatea si versatilitatea sa: a cincea generatie, cunoscuta drept 350Z. Cea mai puternica versiune de serie a fost cea de 306 CP a motorului VQ35HR, lansata in anul 2007.
Desi mai exista alte cateva versiuni NISMO (380RS si 380RS-Competition), care dezvolta 350 CP respectiv 400 CP, producatorul s-a limitat la maxim 310 CP pentru modelele de fabrica.
Un alt aspect important, care a dus la cresterea popularitatii acestui model, este faptul ca 350Z este o masina foarte folosita in drift si spectacolele internationale, Tanner Foust fiind primul sofer care a introdus acest model in competitia mondiala D1 Grand Prix.
Ultimul model din episodul nostru este proaspat lansatul Nissan 370Z, propulsat de un motor V6 de 3.7L, care genereaza nu mai putin de 332 CP si 370 Nm, avand un timp de accelerare 0-100 km/h de doar 4.7 secunde, conform Motor Trend Magazine.
Ce urmeaza? Ramane de vazut...


