Oficialii europeni cer consumul real, americanii se plang de noile tehnologii!

Oficialii europeni cer consumul real, americanii se plang de noile tehnologii!
Constructorii auto sunt incoltiti din toate partile. Un amplu scandal privind diferenta dintre consumul teoretic raportat de producatorii de masini si realitatea de la pompa incinge spiritele in Europa, in timp ce de peste ocean sosesc valuri de reclamatii privind problemele intregistrate de automobile nou-noute.
Distribuie pe Facebook

La aceasta ora, industria auto pare prinsa intre ciocan si nicovala. Pe de o parte, automobilelor noi li se impun zeci de conditii de mediu, vizand in special consumul si emisiile de noxe, in timp ce o mare parte dintre consumatori reclama faptul ca tehnologia nou introdusa da rateuri. Iata mai jos ce probleme vor avea de rezolvat companiile auto pana in 2017, dar si la ce surprize neplacute sa te astepti tu cand iti cumperi o masina noua.

Vanati de CE

Raportarea unor valori teoretice de consum cu pana la 30% mai mici decat in realitate a atras atentia oficialilor din Comisia Europeana, un intreg scandal mocnind in fasa pe Batranul Continent. Sigur, exista cateva automobile care au trecut cu brio testele de consum prin efectuarea unor curse atent monitorizate pe trasee normale, insa nu toate autoturismele puse in vanzare in cadrul UE se pot lauda cu aceste performante.

Astfel, oficialii europeni vor sa introduca un nou sistem de analiza al consumului real al autoturismelor incepand cu 2017. Masura este privita cu nervozitate de reprezentantii producatorilor, care sustin ca abia au inceput sa isi acopere costurile pe noile tehnologii prietenoase cu mediul introduse in ultimii ani. Limita emisiilor de dioxid de carbon in atmosfera ar trebui sa se reduca gradual incepand cu 2015, de la 130 gr / km pana la 95 gr / km in 2020.

Cost tehnologic ridicat

Cu o diferenta de 30% intre teorie si consumul real al masinilor abia iesite de pe portile fabricii, constructorii ar trebui sa efectueze o reducere reala cu 50% a emisiilor pentru a se adapta politicilor de mediu incluse in programul UE pe 2014 - 2020. Acest lucru ar duce la un efort de 10 miliarde euro investiti in aplicarea unor noi tehnologii, dupa ce deja sistemele start-stop, eficientizarea sistemelor turbo si hibridizarea masinilor au inghitit alte cateva zeci de miliarde de euro.

Conform analistilor, costul tehnologic in reducerea emisiilor este de 30 euro / gram dioxid de carbon, insa acesta ar putea fi mai ridicat daca se va dovedi ca actuala tehnologie ajunge la un punct mort in dezvoltarea ulterioara a unor sisteme ultra-performante. In aceste conditii, industria auto ar putea vira direct catre masinile hibrid si propulsia electrica, combustia interna fiind rezervata ciudateniilor expuse la muzeu.

Americani cu jalba in protap

Un studiu efectuat de compania americana JD Power pe receptia masinilor noi arata ca, in multe cazuri, constructorii nu au reusit sa adapteze tehnologiile pe conceptul productiei de masa.

Numarul problemelor reclamate la masinile noi cumparate intre iulie 2013 - mai 2014 a ajuns la o medie de 116 reclamatii / autovehicul nou, in crestere fata de anii trecuti. Americanii se plang si ei de consumul mai mare al autoturismelor decat cel specificat in fisa tehnica.

Cu toate acestea, analistii considera ca anumiti factori au influentat aceasta situatie, precum fenomenele meteo extreme, incalzirea sau racirea vremii in zone cu temperaturi medii apropiate, in mod obisnuit, de valorile unei clime temperate. De altfel, problema este reflectata si de cedarea rapida a sistemelor de clima si aer conditionat din noile autoturisme, una dintre cele mai frecvente probleme sesizate de soferii americani.

In impas dupa doar trei luni

Alaturi de consum si problemele instalatiilor de climatizare, conducatorii auto din State se arata deranjati de problemele ridicate de sistemul de recunoastere al vocii, compatibilitatea cu tehnologia Bluetooth, dar si fiabilitatea componentelor mecanice.

Ingrijorator se arata faptul ca cei 86.000 de respondenti la studiul efectuat de JD Power au reclamat problemele dupa o perioada medie de doar trei luni de la achizitionarea noilor autoturisme. In randul marcilor de lux, Porsche, Jaguar si Lexus conduc cu cele mai putine probleme. La polul opus, cele mai multe defectiuni au fost reclamate la: Fiat - 206, Jeep- 146 si Mitsubishi - 145.

Topul pe diverse clase include urmatoarele marci si modele ocupante ale primului loc in privinta fiabilitatii: Hyundai Accent, Hyundai Elantra, Lexus ES, Mazda MX-5 Miata, Porsche Boxster, Chevrolet Malibu, Hyundai Genesis, Porsche 911, Kia Cadenza, Porsche Panamera si Nissan Juke.

Distribuie pe Facebook
mai multe