Oficialii europeni cer consumul real, americanii se plang de noile tehnologii!

La aceasta ora, industria auto pare prinsa intre ciocan si nicovala. Pe de o parte, automobilelor noi li se impun zeci de conditii de mediu, vizand in special consumul si emisiile de noxe, in timp ce o mare parte dintre consumatori reclama faptul ca tehnologia nou introdusa da rateuri. Iata mai jos ce probleme vor avea de rezolvat companiile auto pana in 2017, dar si la ce surprize neplacute sa te astepti tu cand iti cumperi o masina noua.
Vanati de CE
Raportarea unor valori teoretice de consum cu pana la 30% mai mici decat in realitate a atras atentia oficialilor din Comisia Europeana, un intreg scandal mocnind in fasa pe Batranul Continent. Sigur, exista cateva automobile care au trecut cu brio testele de consum prin efectuarea unor curse atent monitorizate pe trasee normale, insa nu toate autoturismele puse in vanzare in cadrul UE se pot lauda cu aceste performante.
Astfel, oficialii europeni vor sa introduca un nou sistem de analiza al consumului real al autoturismelor incepand cu 2017. Masura este privita cu nervozitate de reprezentantii producatorilor, care sustin ca abia au inceput sa isi acopere costurile pe noile tehnologii prietenoase cu mediul introduse in ultimii ani. Limita emisiilor de dioxid de carbon in atmosfera ar trebui sa se reduca gradual incepand cu 2015, de la 130 gr / km pana la 95 gr / km in 2020.
Cost tehnologic ridicat
Cu o diferenta de 30% intre teorie si consumul real al masinilor abia iesite de pe portile fabricii, constructorii ar trebui sa efectueze o reducere reala cu 50% a emisiilor pentru a se adapta politicilor de mediu incluse in programul UE pe 2014 - 2020. Acest lucru ar duce la un efort de 10 miliarde euro investiti in aplicarea unor noi tehnologii, dupa ce deja sistemele start-stop, eficientizarea sistemelor turbo si hibridizarea masinilor au inghitit alte cateva zeci de miliarde de euro.
Conform analistilor, costul tehnologic in reducerea emisiilor este de 30 euro / gram dioxid de carbon, insa acesta ar putea fi mai ridicat daca se va dovedi ca actuala tehnologie ajunge la un punct mort in dezvoltarea ulterioara a unor sisteme ultra-performante. In aceste conditii, industria auto ar putea vira direct catre masinile hibrid si propulsia electrica, combustia interna fiind rezervata ciudateniilor expuse la muzeu.
Americani cu jalba in protap
Un studiu efectuat de compania americana JD Power pe receptia masinilor noi arata ca, in multe cazuri, constructorii nu au reusit sa adapteze tehnologiile pe conceptul productiei de masa.
Numarul problemelor reclamate la masinile noi cumparate intre iulie 2013 - mai 2014 a ajuns la o medie de 116 reclamatii / autovehicul nou, in crestere fata de anii trecuti. Americanii se plang si ei de consumul mai mare al autoturismelor decat cel specificat in fisa tehnica.
Cu toate acestea, analistii considera ca anumiti factori au influentat aceasta situatie, precum fenomenele meteo extreme, incalzirea sau racirea vremii in zone cu temperaturi medii apropiate, in mod obisnuit, de valorile unei clime temperate. De altfel, problema este reflectata si de cedarea rapida a sistemelor de clima si aer conditionat din noile autoturisme, una dintre cele mai frecvente probleme sesizate de soferii americani.
In impas dupa doar trei luni
Alaturi de consum si problemele instalatiilor de climatizare, conducatorii auto din State se arata deranjati de problemele ridicate de sistemul de recunoastere al vocii, compatibilitatea cu tehnologia Bluetooth, dar si fiabilitatea componentelor mecanice.
Ingrijorator se arata faptul ca cei 86.000 de respondenti la studiul efectuat de JD Power au reclamat problemele dupa o perioada medie de doar trei luni de la achizitionarea noilor autoturisme. In randul marcilor de lux, Porsche, Jaguar si Lexus conduc cu cele mai putine probleme. La polul opus, cele mai multe defectiuni au fost reclamate la: Fiat - 206, Jeep- 146 si Mitsubishi - 145.
Topul pe diverse clase include urmatoarele marci si modele ocupante ale primului loc in privinta fiabilitatii: Hyundai Accent, Hyundai Elantra, Lexus ES, Mazda MX-5 Miata, Porsche Boxster, Chevrolet Malibu, Hyundai Genesis, Porsche 911, Kia Cadenza, Porsche Panamera si Nissan Juke.
-
Jante de aliaj 5x112 pe 18 originale audi q3 f3 din2019 /... 1000 €
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei
-
Cablu, frana de parcare stanga (814015148 tri) fiat,lancia 55.48 Lei
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei
Calculator motor / ecu volkswagen polo 9n 1.4 bby 2002 - 2009... 249.99 Lei
-
Set placute frana fata trw opel movano b 2010→ gdb1910 276 Lei
Maner iexterior usa fata/spate dreapta bmw seria 3 e92/93... 102 Lei
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei
-
Senzor detonatie dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.6 mt (87 hp) 59 Lei
Janta aliaj r17 / 17x7.5j et50.8 cod hb17 jeep grand cherokee... 200 Lei
Set accesorii, placute frana citroen berlingo (b9) (2008 -... 20 Lei
-
Broasca haion nty skoda karoq 2017→ 1.0 tsi ezc-sk-084 120 Lei
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei
-
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei
Lampa spate dreapta (tyc110197012 tyc) vw 157.95 Lei
Electromotor toyota avensis t25 / rav 4 2.2 d-cat 2005 2006 2007 200 Lei
-
Plansa bord, mercedes clasa e (w212), vol pe st (id:578182) 1700 Lei
Media player / radio / unitate cd / casetofon opel corsa c... 250 Lei
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
-
Corp termostat 04l121111a, audi a4 allroad (8kh, b8) 2.0tdi 184 Lei
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei
Panou comanda aer conditionat ac clima climatronic skoda... 199.99 Lei
-
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei
Conducta admisie mercedes sprinter w906 (2006-2017), vito,... 150 Lei
-
Roata janta aliaj 5x112 195 65 15 r15 vw passat b5 1997 - 2001... 299 Lei
Cutie transfer fata toyota rav 4 2.2 d-4d automata 4x4 w82 1y131 1000 Lei
Suport cutie viteze renault scenic 3 2010 monovolum 1.5 dci 150 Lei
-
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei
Set rulment roata ford transit bus (2006 - 2014) comline... 328 Lei
4e0807417b bandou stopuri bara spate audi a8 4e motor 3.0tdi... 250 Lei
-
Conducta ulei turbo opel insignia a 2.0 cdti a20dth contucta... 50 Lei
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei


