Peste o jumatate de secol de "Freude am Fahren". Istoria celebrului slogan BMW

Peste o jumatate de secol de "Freude am Fahren". Istoria celebrului slogan BMW
  • Folosit pentru prima oara in anii '30
  • Incepand cu 1965 si-l insuseste oficial
  • Din 1994, Freude am Fahren devine Placerea de a conduce
Distribuie pe Facebook

Legendarul slogan al producatorului bavarez de automobile implineste 55 de ani. "Freude am Fahren" a fost folosit pentru prima data in campaniile publicitare din anii '30.

Fiecare constructor de automobile are un slogan care defineste esenta marcii. Spre exemplu, nemtii de la Mercedes-Benz sunt cunoscuti pentru "Das beste oder nichts", Audi a facut cunoscuta sintagma "Vorsprung durch Technik", Volkswagen a venit cu "Das Auto" iar bavarezii de la BMW au, poate, cel mai cunoscut slogan din industria auto.

"Freude am Fahren" sta scris in inima fiecarui pasionat al marcii germane dar putina lume stie istoria din spatele lui.

Freude am Fahren

Poate este o noutate pentru tine, dar BMW nu a construit dintotdeauna masini. Marca germana a fost nevoita sa se adapteze vremurilor astfel ca dupa Primul Razboi Mondial trece, pe rand, de la constructia de motoare de avion la productia de frane pentru vagoane de tren, motoare pentru diverse aplicatii, motociclete si, abia, din 1929 la automobile.

In 1928, BMW infiinteaza "Biroul Central de Publicitate" pentru o mai buna comunicare si promovare iar doi ani mai tarziu se lanseaza si "BMW Blatter" (Paginile BMW), o revista de lifestyle ilustrata, distribuita in showroom-uri, pe care clientii o primeau gratuit.

Freude am Fahren

Tot in aceeasi perioada, pentru primul numar al revistei BMW Flugmotoren-Nachrichten, graficianul Henry Ehlers realizeaza celebra imagine cu doua avioane in aer, cu elicele rotindu-se. Aceasta imagine a dat nastere mitului potrivit careia logo-ul BMW simbolizeaza elicea unui avion, cu palele albe suprapuse peste cerul albastru.

Freude am Fahren

De la primul model lansat in 1929, denumit 3/15 PS, gama BMW evolueaza destul de rapid astfel ca in 1936 debuteaza pe piata doua dintre cele mai cunoscute modele ale bavarezilor: sportiva 328 si rafinatul 326, ambele echipate cu un propulsor de 2.0 litri cu sase cilindri.

Tot atunci, versiunea BMW 326 Cabriolet apare intr-o reclama de lansare cu mesajul "O experienta minunata...este o calatorie cu masina, cu noul BMW mare, spatios cu 5 locuri si 4 usi. Un sentiment de liniste si siguranta peste asteptari se transmite de la automobil catre dumneavoastra si va ofera o dubla placere de a conduce."

Freude am Fahren

Acesta este unul dintre primele momente in care acest Freude am Fahren (placerea de a conduce) descrie experienta la volanul unui BMW.

Dupa momentele financiare dificile de la finalul anilor '50, BMW revine in anii '60 cu "Noua Clasa", formata din modelele 1500, 1800, 2000 si diverse versiuni speciale, lansata in 1962. Acest moment coincide si cu reintoarcerea "Placerii de a conduce", sintagma folosita intr-o campanie publicitara pentru promovarea acestor modele.

Freude am Fahren

Tot atunci, bavarezii reusesc cateva performante notabile in motorsport. In '64, Hubert Hahne castiga cu un 1800 Ti 14 dintre cele 16 curse ale Campionatului German pe Circuit iar doi ani mai tarziu acelasi Hahne, dar la volanul unui 2000 Ti, reuseste sa parcurga legendarul circuit de la Nurburgring in mai putin de 10 minute.

Dupa o cercetare de piata, care avea sa arate ca BMW inca se definea prin modelele sportive din anii '30, bavarezii iau decizia sa puna un mai mare accent pe valorile de sportivitate si tehnologie in comunicarea si dezvoltarea noilor modele.

Freude am Fahren

Compania identifica o oportunitate pentru modele mai sportive si lanseaza astfel gama 02, care a inclus printre altele si celebrul 2002 Turbo. BMW incepe constructia unei noi imagini iar din 1965 isi asuma oficial sloganul "Freude am Fahren".

Dar pana in 1972, cand intr-un final a adoptat forma cunoscuta si azi, sloganul a fost folosit si in versiunea Aus Freude am Fahren (Din placerea de a conduce) si nu a insotit mereu comunicare de modele.

Freude am Fahren

Tot incepand cu 1972, BMW incepe sa devina mult mai prezent pe pietele internationale astfel ca sloganul primeste o serie de traduceri consacrate: in Marea Britanie este folosit "Sheer Driving Pleasure", in Franta "Le plaisir de conduire" iar din 1975, in SUA este aleasa interpretarea "The Ultimate Driving Machine".

Freude am Fahren

Dupa o pauza de aproape jumatate de secol, BMW revine in 1994 in Romania si astfel "Freude am Fahren" devine "Placerea de a conduce".

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (9) Poze Freude am Fahren
mai multe