Povestea unei legende: Carroll Shelby, 1923 - 2012
Pasiunea lui Carroll Shelby pentru masini era tipica acelei ere. Activitatea americanului in motorsport a pornit de jos, prima cursa din viata sa avand stransa legatura cu fenomenul intitulat drag-racing. Tot in acel an, in 1952 mai exact, Shelby a participat la volanul unui MG TC in prima sa cursa stradala, eveniment pe care de altfel a si reusit sa-l castige. Iar asta dupa ce avea sa se impuna in fata unor automobile mult mai impresionante.
Succesele ce au urmat i-au construit lui Shelby o reputatie extrem de puternica, punctul culminant al carierei sale de pilot inregistrandu-se in 1959, atunci cand celebrul american si-a adjudecat in palmares Cursa de 24 de Ore de la Le Mans. De asemenea, Carroll a fost recompensat si cu distinctia "Driver of the Year" - nu doar o singura data, ci de doua ori (in anii 1956 si 1957), pe lista sa cu 'activitati auto' numarandu-se si cateva participari in Formula 1.
In decembrie 1960 insa, Carroll Shelby era nevoit sa-si ia ramas-bun de la lumea sporturilor cu motor - in principal din cauza unei probleme la inima. Dar tot raul avea sa se indrepte spre bine, iar noua sa activitate urma sa-l transforme intr-o legenda vie.
In 1961, planetele s-au aliniat pentru eroul american nascut in Texas. In acel an, Shelby a facut o intelegere cu cei de la AC Cars, iar colaborarea dintre cele doua 'companii' dadea nastere unui model pe nume Cobra - un hibrid extrem de performant, cu sasiu britanic si motorizare americana.
Surprinzator sau nu, automobilul nou-nascut nu a reusit sa termina prima sa cursa, din octombrie 1962. Impresionantul Shelby Cobra avea sa-si ia insa revansa cateva luni mai tarziu, in ianuarie 1963, atunci cand Dave MacDonald si Ken Miles obtineau un 1-2 la Riverside, luand fata modelelor Corvette Sting Ray. In septembrie 1963, Shelby American dadea startul proiectului Daytona Cobra, compania obtinand un an mai tarziu primul loc in Clasa GT in cadrul Cursei de 24 de Ore de la Le Mans. Si tot in 1964 a inceput prima colaborare dintre Shelby si Ford, in urma acestei intelegeri luand fiinta noul Shelby GT350.
Iar de-aici totul a decurs de la sine. Cei de la Ford i-au oferit lui Carroll Shelby si sansa de a se implica direct in dezvoltarea modelului GT40, rezultatul fiind un 1-2-3 in Cursa de la Le Mans din 1966 si umilirea italienilor de la Ferrari. Dar era legendarelor muscle-car-uri se apropia de sfarsit, acelasi lucru urmand a se intampla si cu parteneriatul dintre Ford si Shelby - ultimul GT350 a fost construit in 1969, iar tratatul cu privire la programul de motorsport s-a incheiat la scurt timp dupa.
Carroll Shelby nu s-a dat insa batut, ci a continuat sa faca exact ceea ce-i placea. In anul 1982, acesta a fost contactat de Lee Iacocca (unul dintre primii oameni de la Ford care au crezut cu adevarat in Carroll), care pe-atunci se afla la conducerea Chrysler. In urma colaborarii dintre cei doi au rezultat numeroase automobile sinonime cu performanta, cele mai cunoscute fiind modelele Charger si Omni GLH (Go Like Hell). Important de precizat, Carroll Shelby a contribuit din plin si la dezvoltarea supercarului Dodge Viper, pe care l-a si condus in cadrul cursei Indianapolis 500 din 1991 - la mai putin de un an dupa ce suferise un transplant de inima.
In 1997, relatia dintre Shelby si Chrysler a ajuns la sfarsit, Carroll pornind o colaborare cu Oldsmobile, materializata in modelul Shelby Series 1. In 2003, Carroll Shelby a revenit la prima sa 'dragoste' - Ford, cele doua mari nume din industria auto lucrand impreuna la dezvoltarea unui nou legendar GT. De asemenea, viitorul avea sa ne aduca si o noua linie de automobile Shelby-Ford.
De-atunci si pana in prezent, Carroll Shelby ne-a incantat privirile cu numeroase modele de inalta performanta, dar si cu multiple aparitii publice. Si asta in ciuda problemelor sale de sanatate. Dar stii cum se spune, nu exista nimic in lume care sa opreasca ascensiunea unei legende. Nici macar sanatatea.
- Dacia duster 1500 2017 400 Lei Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Opel corsa 1.2i 2003 599 €
- Renault megane 16v 2006 2000 € Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
- Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Vw touran diesel 2011 5790 €