Primaria Capitalei o face... ingusta: 29 de benzi speciale pentru RATB

Primaria Capitalei o face... ingusta: 29 de benzi speciale pentru RATB
  • Primaria capitalei face 29 de benzi speciale pentru autobuze
  • Proiectul ar duce la economisirea de bani si timp pentru RATB
  • Benzile destinate autobuzelor RATB vor fi amenajate treptat
Distribuie pe Facebook

Faptul ca Bucurestiul are unul dintre mai ingrozitoare, mai stresante si mai enervante traficuri din intreaga Europa nu mai reprezinta nici un secret pentru nimeni. Spre "fericirea" noastra insa, Primaria Capitalei pare sa aiba o solutie de fluidizare. Iar aici nu ne referim neaparat la podul de la Mihai Bravu, care va fi gata cel mai probabil abia dupa urmatoarea apocalipsa.

Cine a avut parte recent de un drum pe Splaiul Indepentei a putut observa niste stalpisori infipti in asfalt, in apropierea statiei RATB. Care-i rostul acestora? Ei bine, fiindca vopseaua trasata de-a lungul si de-a latul primelor benzi ale unor mari bulevarde nu a functionat, Primaria Capitalei trece la urmatorul pas de delimitare a benzii pentru autobuze - sa monteze stalpisori speciali ca cei pe care i-ai putut vedea pe Splaiul Indepentei.

Rezultatul? Cica s-ar economisi circa 500.000 de lei pe an, de linie, daca autobuzele ar circula nestingherite in traficul din Bucuresti. Ce se intampla insa oare atunci cand un cascat isi va "parca" masina fix acolo, iar RATB-ul va face statie chiar in mijlocul soselei? Ei bine, probabil ca la acest scenariu nimeni nu s-a gandit. Ca doar traim in Germania sau Elvetia, unde participantii la trafic au simt civic si sunt exemple demne de urmat.

"Pe linia 104 Eroilor-Cora, in mod normal durata unei curse, pe o directie, dureaza 68 de minute. Mergand pe traseu prioritizat durata cursei a scazut cu 24 de minute. Asta, in conditiile in care circula pe o banda speciala pe o distanta de 5,5 kilometri. Pe linia 104 Gara de Nord - CET Sud, cand autobuzele circula pe o banda prioritizata pe o distanta de 4 kilometri durata cursei scade de la 55 de minute la 35 de minute. De asemenea, pe linia 124 durata unei curse scadea de la 47 de minute la 30 minute daca se utilizeaza pe o distanta de 4 kilometri o banda speciala", a exemplificat Ion Dedu, director executiv al Directiei Transporturi din cadrul Primariei Capitalei, pentru b365.ro.

"Administrația Strazilor trebuie sa asigure delimitarea benzilor si semnalizarea acestor modificari. Cand au tot ce le trebuie pentru a realiza aceste modificari (stalpisori, mijloace de semnalizare, etc), le fac. Noi le-am transmis lista cu strazi, de acum depinde de ei ", a mai spus Ion Dedu.

Cat ne va mai costa si aceasta distractie nu stie nimeni pentru moment. Cert este ca benzile destinate mijloacelor de transport ale RATB vor fi amenajate treptat si, dupa cei de pe Splaiul Indepentei, deja celebrii stalpisori vor mai putea fi vazuti si pe alte 28 de artere, dupa cum urmeaza:

29 de benzi speciale pentru RATB

Si daca tot ne aflam la subiectul "fluidizarea traficului", poate ca eliminarea semafoarelor montate complet ilogic si inchiderea santierelor deja existente inaintea deschiderii altora noi ar fi o solutie mult mai buna decat niste stalpisori care fie vor fi furati sau indoiti, fie vor deservi ca simplu loc de parcare, nu-i asa? Apropo, cum ramane cu podul de la Mihai Bravu care in loc sa fluidizeze traficul il ingreuneaza teribil? Dar cu Pasajul Muncii la care se va lucra aproximativ jumatate de deceniu doar pentru a fi "tapitat", la care se mai adauga si linia de tramvai aflata in reparatii capitale, rezultand astfel ambuteiaje interminabile indiferent de ora?

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 25 Octombrie 2013