Primul convoi de masini fara sofer a circulat in Marea Britanie

Primul convoi de masini fara sofer a circulat in Marea Britanie
Distribuie pe Facebook
Masini fara sofer am mai vazut in timp ce erau testate. Insa un convoi intreg, niciodata. Pana acum! Pentru prima data un grup de masini au rulat in convoi automat pe un drum public cu trafic. Prima masina, un camion Volvo, a fost condus de un sofer iar celelalte patru (una camion si trei autoturisme) l-au urmat pilotate de un computer de bord. La proiect a participat si compania Volvo, punand la dispozitie masinile si camioanele.
Cum a fost posibil acest lucru? E vorba de un sistem care citeste comportamentul masinii din fata. Sistemul propus de compania Ricardo impreuna cu mai multi parteneri din industria auto monitorizeaza traficul adiacent si imita comportamentul vehiculului din fata.
Testul s-a derulat la o viteza de 137 km/h pastrandu-se o distanta de numai sase metri intre vehicule pe un parcurs de 200 km din Marea Britanie. Autorii sunt incantati de modul in care a decurs testul, iar datele de telemetrie urmeaza sa ofere o imagine reala a consumului de carburant. Se estimeaza o reducere substantiala a consumului datorita distantei reduse dintre vehicule.

Cei care au efectuat testul se numesc SARTRE (Safe Road Trains for the Environment) si este un proiect al unui grup de firme (Ricardo UK Ltd, Applus+ Idiada, Tecnalia Research & Innovation, Institut fur Kraftfahrzeuge Aachen (IKA), SP Technical Research Institute, Volvo Technology si Volvo Car Corporation).

Acest proiect SARTRE are ca scop reducerea poluarii si descongestionarea traficului si este fiantat partial de catre Comisia Europeana.
Cu aceasta metodat s-ar putea reduce consumul de combustibil la viteza ridicata cu pana la 20%, dar beneficiile nu se rezuma la asta. Eliminand factorul uman din ecuatie si implicit erorile de pilotaj sau oboseala, se imbunatateste siguranta rutiera. Cel putin, teoretic.



Distribuie pe Facebook
mai multe