Primul sens giratoriu suspendat din Romania va fi deschis circulatiei in primavara

Primul sens giratoriu suspendat din Romania va fi deschis circulatiei in primavara
  • Primul sens giratoriu suspendat din Romania va fi deschis circulatiei in primavara
  • Lucrarile au fost demarate in septembrie 2013
  • Proiectul de suflet al presedintelui CJ Prahova, Mircea Cosma, suspect in doua dosare de coruptie
Distribuie pe Facebook

La peste doi ani si jumatate de la inceperea lucrarilor, primul sens giratoriu suspendat de la noi din tara va fi deschis circulatiei. Presedintele si vicepresedintele CJ Prahova nu au cazut de acord pentru o data a inaugurarii drumului, insa cert este ca din primavara acestui an soferii vor putea circula pe aici.

Lucrarile au fost demarate in septembrie 2013

Primul pasaj de acest gen din tara noastra se afla in localitatea Blejoi, in continuarea DJ 102 (Ploiesti – Paulesti - Slanic Prahova), peste DN1B (Ploiesti - Urlati – Buzau).

Consiliul Judetean Prahova a accesat fonduri europene nerambursabile pentru a construi in judetul lor primul sens giratoriu suspendat din tara. Costul pentru el a fost de 78.595.330 de lei, dintre care 3 milioane au fost platite de CJ Prahova.

Constructia propriu-zisa a inceput in toamna lui 2013, iar contractul stipula ca lucrarile sa fie gata in 18 luni. In mod deloc surprinzator, proiectul va fi inaugurat cu intarzieri, la peste doi ani si jumatate de la demararea lui.

Lucrarile au fost oprite pentru cateva luni din cauza problemelor financiare cu care se confrunta Societatea de Constructii in Transport Bucuresti, cea care a castigat licitatia si care a intrat in insolventa in luna decembrie a anului trecut.

Cu o raza exterioara de 51 de metri si o latime de 11 metri, pasajul va inlocui intersectia semaforizata de aici, deviind si separand traficul general de tranzit de cel comercial si de cel periurban. Inelul giratoriului va avea circa 280 de metri iar podul va masura in total 956,86 de metri.

Proiectantii spun ca odata ce va fi gata, giratoriul ii va ajuta pe soferi sa reduca timpul de calatorie de la 120 sec / vehicul la 25,3 sec / vehicul. El va ajuta la fluidizarea traficului pe rute extrem de circulate, DN 1B, spre Buzau, si DJ 102, spre Slanic Prahova. Pasajul ar putea fi util si pentru cei care vor sa ajunga pe Valea Prahovei.

In aceasta perioada se mai lucreaza la instalatia de iluminat si la instalarea elementelor de siguranta laterale. Vicepresedintele Consiliul Judetean, Bogdan Toader, a anuntat ca drumul se va deschide in luna mai a acestui an. Presedintele este insa mai optimist si a anuntat ca el va fi deschis pe 2 aprilie.

"Am facut o analiza de cateva ore cu doua cadre universitare la sensul giratoriu suspendat de pe nodul european Ploiesti - Blejoi - Paulesti - Brasov - Targoviste - Bucuresti. In functie de timp, lucrarea se poate termina incepand cu 2.04.2016", a declarat Cosma dupa o vizita facuta saptamana asta pe santier.

Proiectul de suflet al presedintelui CJ Prahova, Mircea Cosma, suspect in doua dosare de coruptie

Ambitiosul proiect de infrastructura, unic in tara noastra, a fost inconjurat de controverse inca de la anuntarea sa, pretul sau ridicat, precum si necesitatea lui fiind puse la indoiala.

Traficul de aici era, intr-adevar dificil, insa multe voci spun ca nu era nevoie de o lucrare atat de impunatoare si de scumpa pentru a rezolva problemele cu circulatia din zona.

Proiectul insa a fost unul pe care presedintele CJ Prahova, Mircea Cosma, il vedea drept "de importanta nationala". De altfel, cand s-a semnat contractul pentru constructia sa, Cosma a declarat ca are de gand sa-si construiasca o baraca pe santier astfel incat sa supravegheze in permanenta derularea lucrarilor.

Nu a mai avut insa timp sa-si duca acest plan pana la bun sfarsit deoarece Directia Nationala Anticoruptie l-a pus sub acuzare in doua dosare de coruptie.

Unul a fost deschis in 2014 pentru abuz in serviciu si pentru luare de mita, iar al doilea a fost deschis in 2015 si vizeaza fraude cu fonduri europene. Pana la o sentinta, acesta este anchetat sub control judiciar, dar si in continuare in fruntea judetului.

Sensul giratoriu a fost construit de SCT Bucuresti, firma care a lucrat la mai multe proiecte de infrastructura, atat in judetul Prahova, cat si in Bucuresti. Compania l-a avut drept actionar majoritar pe Horia Simu, si el vizat de procurorii anti-coruptie intr-un dosar privind retrocedari ilegale.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 19 Februarie 2016