Prins din nou cu mata-n sac. VW recunoaste ca a vandut masini de pre-productie fara aprobarea autoritatilor

Prins din nou cu mata-n sac. VW recunoaste ca a vandut masini de pre-productie fara aprobarea autoritatilor
  • Volkswagen in mijlocul unui nou scandal
  • Nemtii au comercializat masini de pre-productie
  • Totul s-ar fi intamplat in perioada 2006-2018
Distribuie pe Facebook

Constructorul german de automobile a recunoscut, printr-un purtator de cuvant, ca a comercializat masini de pre-productie in perioada 2006-2018 fara sa aiba aprobarile necesare din partea autoritatilor.

Dezvoltarea si mai apoi asamblarea unei masini sunt niste procese extrem de complicate care implica foarte multi oameni, masinarii si, implicit, multe piese. Asadar, sunt multe lucruri care pot sa mearga rau.

Tocmai de aceea, inainte de lansarea unui model de serie, fiecare constructor de automobile dezvolta mai multe unitati de pre-productie, pe care le testeaza pentru a identifica eventualele probleme tehnice. Acestea sunt masini destinate exclusiv testarilor, asadar nu pot fi comercializate si nici nu sunt omologate pentru drumurile publice.

In mod normal, aceste exemplare ajung la casat imediat dupa lansarea versiunii de productie. Volkswagen insa a decis sa le comercializeze fara stirea nimanui, si cand spunem asta ne referim la autoritatile competente. Totul s-a intamplat in perioada 2006 - 2018 si mai rau decat fapta in sine este ca clientii erau informati ca acestea sunt masini noi sau second-hand, fara nicio mentiune ca au fost construite pentru teste.

Presa germana sustine ca ar fi vorba despre 17.000 de astfel de masini, insa un purtator de cuvant al Volkswagen, care a confirmat aceasta practica, a declarat ca de fapt ar fi 6.700 de exemplare pentru care a si emis un "recall". Cele mai multe, 4.000 mai exact, au fost vandute in Germania iar restul au ajuns pe alte piete din Europa si in America de Nord.

Problema este ca unele dintre acestea ar mai avea nevoie doar de un update software pentru a fi in legalitate, in timp ce altele difera atat de mult incat ar fi trebuit casate la finalul testarilor. De aici si recall-ul.

Herbert Diess, seful Volkswagen, stia de aceasta practica inca din iulie 2016, dar a anuntat autoritatile de-abia acum, dupa ce informatiile au aparut in presa.

Modelele de pre-productie comercializate apartin exclusiv brand-ului Volkswagen. Ceilalti producatori ai Grupului nu au aplicat aceasta strategie.

Distribuie pe Facebook
mai multe