Procurorii germani il ancheteaza pe fostul sef de la Volkswagen pentru frauda

Procurorii germani il ancheteaza pe fostul sef de la Volkswagen pentru frauda
  • Winterkorn a demisionat, scandalul continua
  • 11 milioane de masini, rechemate
  • Pierderile VW de la izbucnirea scandalului DieselGate
Trimite unui prieten

Demisia din fruntea grupului VAG nu l-a scapat de probleme pe Martin Winterkorn, pe numele caruia procurorii germani au deschis un dosar pentru infractiunea de frauda.

Pentru vanzarea masinilor dotate cu un dispozitiv care pacaleste testele de emisii va plati probabil si fostul CEO, deoarece decizia de instalare a software-ului cu pricina ii apartine cel mai probabil unui manager, care nu putea sa o ia fara ca directorul general sa nu stie despre aceasta.

Winterkorn a demisionat, scandalul continua

In varsta de 68 de ani, Martin Winterkorn a ajuns in fruntea grupului Volkswagen in ianuarie 2007, iar perioada in care a condus compania a fost una fructuoasa, presarata cu succese. Poate din acest motiv era si cel mai bine platit director general din Germania si unul dintre cei mai bine platiti din industria auto din intreaga lume.

Pe 18 septembrie a izbucnit insa cel mai mare scandal din istoria VW, cu urmari dezastruoase: in SUA se publicau rezultatele testelor care aratau ca germanii produc masini cu emisii mult peste ceea ce promiteau. Totodata, acestia au instalat pe automobile si un soft care reduce noxele numai in momentul testarii, manipuland astfel rezultatele.

Cei de la Volkswagen au recunoscut repede greseala, iar pe 23 septembrie Martin Winterkorn isi da demisia din functia de director general al grupului german, locul sau fiind luat de fostul director general al diviziei Porsche, Matthias Mueller.

Scandalul este inca foarte departe de a fi aplanat, mai ales ca procuratura din Braunschweig il ancheteaza acum pe fostul CEO al VW, pe care il vede ca pe principalul responsabil in toata aceasta poveste.

Martin Winterkorn a declarat ca isi asuma responsabilitatea pentru faptul ca Volkswagen si-a inselat clientii, insa a tinut sa sublinieze atat ca nu stia nimic despre softul care manipula rezultatele testelor, cat si ca nu este vinovat pentru acest lucru. Ramane insa de vazut daca si judecatorii vor ajunge la aceasta concluzie.

11 milioane de masini rechemate

Initial, se discuta despre rechemarea a 482.000 de masini (VW Jetta din 2009 - 2014, Beetle, Golf si Passat din 2014 - 2015, respectiv Audi A) comercializate in Statele Unite, insa grupul german a anuntat ca au fost vandute in total, in intreaga lume, 11 milioane de automobile care aveau emisii mult mai mari fata de cele promise de producator.

Printre acestea nu se numara doar modele Volkswagen, ci si de la alte marci. Atfel, conducerea grupului german a anuntat ca rechemarea va cuprinde 5 miloane de automobile VW, 2.1 milioane de Audi-uri, 1.2 milioane de Skode, dar si 700.000 de Seat-uri, 1.8 milioane de vehicule comerciale VW sau alte 200.000 din restul marcilor din grup. Este vorba despre marcile si modelele cu motoare Diesel de 1,6 si 2 litri.

Pierderile VW de la izbucnirea scandalului Dieselgate

Pierderile Volkswagen sunt enorme. In afara de reparatiile acestor 11 milioane de automobile, pentru care conducerea a pus deoparte 6.5 miliarde de euro, grupul german ar putea primi amenzi extrem de mari si de la autoritatile statelor in care au comercializate masinile.

In SUA se vorbeste despre o amenda de 18 miliarde de dolari din partea Agentiei pentru Protectia Mediului (EPA), ministrul industriei din Spania anuntand zilele acestea ca vrea sa someze compania germana sa plateasca pentru pierderile pe care le-a suferit statul in cazul persoanelor care si-au cumparat masini VW printr-un program guvernamental asemanator Rablei de la noi.

In Romania, ministrul Mediului a declarat ca grupul german va trebui sa plateasca retroactiv timbrul de mediu pentru nivelul de noxe real. La Bursa, actiunile continua sa scada, ajungand la 40% in 10 zile. Vanzarile vor fi si ele cu siguranta afectate, asa ca cel care i-a luat scaunul lui Martin Winterkorn, Mathias Muller, are o misiune extrem de grea.

Deocamdata insa, Mathias Muller a venit cu prima solutie concreta si le transmite clientilor sa mearga la reprezentante pentru a-si modifica motoarele care au instalat softul de manipulare a datelor. Acesta a mai mentionat si ca luna viitoare va transmite autoritatilor solutiile tehnice ale inginerilor VW pentru a rezolva aceasta problema.

Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 30 Septembrie 2015