PSA Peugeot Citroen s-ar putea alia cu General Motors

PSA Peugeot Citroen s-ar putea alia cu General Motors
Distribuie pe Facebook
Aflat in dificultate, contructorul autor francez a confirmat informatiile neoficiale privind o posibila "alianta" cu americanul General Motors. Daca aceasta apropiere se va realiza , GM si PSA vor domina sectorul cu peste 11 milioane de masini vandute pe an.
PSA Peugeot Citroen si-ar putea gasi salvarea de partea cealalta a Atlanticului. Constructorul francez detinut de familia Peugeot si confruntat cu mari probleme financiare - divizia auto a pierdut bani in 2011 - a anuntat in aceasta noapte ca "examineaza o serie de proiecte de cooperare si de alianta in cadrul strategiei sale de globalizare si de ameliorare a performantei".
Grupul nu a pronuntat numele companiei General Motors, dar publicatiile economice La Tribune si Financial Times afirma ca PSA este deja in tratative avansate cu gigantul de peste Ocean. GM a refuzat orice comentarii. Kelly Cusinato, purtatorul de cuvant al companiei s-a multumit sa aminteasca ziaristilor ca "GM discuta in mod regulat cu alte societati din domeniu. Nu comentam altceva", a subliniat reprezentatul grupului.
Oricum, o apropiere intre cei doi fabricanti vizeaza "o alianta, nu o fuziune sau cooperare punctuala", asa cum francezul ar putea realiza cu alti concurenti precum Ford, Toyota sau BMW. In orice caz, un astfel de proiect ar permite PSA sa-si regaseasca suflul, in conditiile in care criza a privat intreprinderea de posibilitatea de a-si finanta investitiile necesare pentru alte miscari de redresare.
Daca proiectul va fi dus la bun sfarsit, va da nastere unui puternic lider mondial al sectorului, cu peste 11 milioane de masini vandute pe an. PSA are nevoie de experienta internationala a GM, primul constructor auto al lumii. In acelasi timp, GM a indicat recent ca are de gand o reorientare a strategiei filialei sale europene, Opel, care a pierdut 747 milioane de dolari in 2011.

"O alianta intre PSA si Opel ar fi strategica, deoarece unitatile lor de productie sunt bine repartizate, PSA fiind implantat cu precadere in estul continentului si in Franta, in timp ce Opel este prezent in special in Germania si in nord", afirma Financial Times.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 22 Februarie 2012