Raportul RAR pe 2015. Peste 4.500 de masini prezentau pericol iminent de accident

Raportul RAR pe 2015. Peste 4.500 de masini prezentau pericol iminent de accident
  • RAR verifica doar vehiculele susceptibile de defectiuni
  • In Bucuresti si Ilfov s-au descoperit peste 10% dintre masini cu pericol iminent de accident
  • RAR a anuntat ca masinile afectate de Dieselgate nu vor mai fi verificate dupa efectuarea modificarilor
Distribuie pe Facebook

Registrul Auto Roman a dat publicitatii raportul anual pentru 2015. Un numar de 4.535 dintre vehiculele controlate intre 5 ianuarie si 31 decembrie prezentau pericol iminent de accident, acestea reprezentand un procent de 5,55% din totalul automobilelor verificate.

RAR verifica doar vehiculele susceptibile de defectiuni

Raportul prezentat de aceasta institutie nu reflecta starea parcului auto de la noi din tara, deoarece verificarile se fac doar la vehiculele care sunt suspectate de a avea defectiuni. In total, anul trecut, inspectorii RAR au oprit in trafic 81.702 masini, 27% mai vechi de 15 ani, 32,35% cu o vechime cuprinsa intre 11 si 15 ani, 12,34% intre 9 si 10 ani, 24,04% intre 4 si 8 ani si 4,74% intre 1 si 3 ani.

Doua treimi dintre vehiculele verificate si care erau mai vechi de 15 ani au prezentat neconformitati; la cele cu varsta cuprinsa intre 6 si 8 ani, 48% dintre ele au prezentat defectiuni. Si la masinile noi s-au constatat probleme tehnice, 28% dintre masinile mai noi de 3 ani controlate de RAR aveau defectiuni. Din totalul masinilor verificate, aproximativ 70% aveau probleme tehnice.

Controalele sunt efectuate in trafic de echipaje mixte formate din inspectori RAR si politisti de la Rutiera. Anul trecut s-au aplicat aproape 30.000 de sanctiuni in urma acestor verificari, majoritatea pentru probleme la sistemul de franare, la instalatia electrica de iluminare si semnalizare, precum si o stare necorespunzatoare a sasiului, caroseriei sau a pneurilor si defectiuni ale sistemului de directie.

S-au retinut 772 de permise de conducere si 22.817 de certificate de inmatriculare, iar 180 de autovehicule au fost imobilizate. Au fost oprite si 17.962 automobile pentru verificarea noxelor. Analizele au scos la iveala faptul ca 13,67% (4.856) dintre autovehiculele oprite aveau un nivel de emisii poluante ce depasea maximul admis.

Numarul ridicat de sanctiuni si de masini care au fost indentificate a fi cu defectiuni se afla in stransa legatura cu numarul masinilor vechi care circula in tara noastra. Varsta medie a automobilelor de la noi din tara este de 13,3 ani si asta in conditiile in care piata auto a crescut anul trecut in Romania cu 20% fata de anul anterior.

In Bucuresti si Ilfov s-au descoperit peste 10% dintre masini cu pericol iminent de accident

Aproape 4.737 de masini au fost oprite in trafic in Bucuresti si in Ilfov pentru verificarea tehnica. Dintre acestea, 498 prezentau pericol iminent de accident, cu defectiuni majore la sistemul de directie si franare, acest numar reprezentand 10,51% din masinile verificate.

2.679 de sanctiuni s-au aplicat in aceasta zona, iar 33 de permise de conducere si 2.054 de certificate de inmatriculare au fost retinute.

Odata ce o masina este descoperita intr-o stare tehnica foarte proasta, soferului ii este retinut certificatul de inmatriculare, pe care il poate recupera numai dupa ce inspectorii de la RAR efectueaza o noua verificare.

RAR a anuntat ca masinile afectate de Dieselgate nu vor mai fi verificate dupa rezolvarea problemelor

Daca te numeri printre clientii afectati de scandalul Dieselgate, RAR nu iti va mai verifica inca o data masina dupa modificarile pe care le vor face cei de la VW.

RAR a decis sa nu mai verifice modelele Volkswagen cu probleme, deoarece Autoritate Nationala Germana pentru Transport Motorizat (KBA) a autorizat deja in urma cu doua luni masurile tehnice prezentate de companie pentru motoarele afectate de acest scandalul.

Compania a transmis deja catre RAR o lista cu masinile afectate, in total, 105.300 vehicule din parcul auto national avand instalat softul care manipuleaza testele de emisii. Amarok este primul model care va fi rechemat in service in urma scandalului Dieselgate, iar in scurt timp vor fi rechemate si modelele Passat.

Totusi, daca unii proprietari nu se vor prezenta cu masinile lor la reprezentante pentru a le fi scos softul, Volkswagen nu este in niciun fel obligat sa informeze RAR, astfel incat ar putea ramane pe drumuri un numar mare de masini cu emisii poluante peste nivelul acceptat.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 18 Februarie 2016