Raspunsurile pe care le asteptai de la un oficial BMW M. Ce a spus despre tractiunea viitoarelor modele
- Modelele BMW M nu vor folosi tractiune fata
- Actualul M2 este ultimul model M cu transmisie manuala
- Viitoarele M3 si M4 vor avea tractiune spate
Vicepresedintele diviziei de performanta a bavarezilor de la BMW a confirmat ca tractiunea fata nu reprezinta o optiune pentru masinile dezvoltate la uzina din Garching. Totodata, acesta a vorbit si despre transmisiile viitoarelor modele M.
Odata cu evolutia pietei auto, marii constructori au fost nevoiti sa isi schimbe strategiile, chiar si in ceea ce priveste modelele de performanta. Astfel, nemtii de la BMW au introdus turboalimentarea si au renuntat la motoarele de capacitati cilindrice mari, iar conationalii de la Mercedes au adus tractiunea integrala in gama AMG.
De-a lungul timpului au aparut fel de fel de speculatii, potrivit carora bavarezii se gandesc la un produs M cu tractiune fata, dupa modelul hot-hatch-urilor Volkswagen Golf R sau Honda Type R. Insa, spre fericirea fanilor, aceasta informatie tocmai a fost infirmata de un oficial de rang inalt din cadrul BMW.
Intr-un interviu recent, Dirk Hacker, vicepresedintele diviziei M, a declarat ca "Trebuie sa poti simti masina prin intermediul directiei si al acceleratiei. Momentan, tractiunea fata nu este o solutie."
Totodata, oficialul german a vorbit si despre o problema ridicata des de fani, si anume disponibilitatea transmisiei manuale pe viitoarele modele. Din pacate pentru puristii care mai asteapta asa ceva, actualul M2 este ultimul model al diviziei de performanta care sa ofere o asemenea cutie de viteze.
"Imi plac foarte mult transmisiile manuale, insa cererea clientilor pentru masini cu asa ceva, inafara de M2, a scazut vertiginos. In plus, o transmisie cu dublu-ambreiaj este mai performanta si mai eficienta," a mai spus acesta.
Cat despre viitoarele generatii ale modelelor M3 si M4, Hacker a dezvaluit ca acestea vor avea in continuare tractiune spate, chiar daca noul M5 beneficiaza in premiera de o tractiune integrala, si ca vor fi mult mai puternice decat modelele actuale. "Vom creste puterea acestor masini, dar nu vrem sa creasca si greutatea. Vom folosi tractiunea integrala numai acolo unde va fi nevoie," a concluzionat el.
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 €
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Vw passat gmo 2017 11900 € Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 €
- Ford s-max 2.0 2011 6200 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 €
- Kia carens euro 5b 2015 7950 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 12500 €
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Vw touran diesel 2011 5790 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Audi q5 quatro 2017 23800 € Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 €