Retapitarea masinii. Ce implica si cum sa nu arunci banii pe fereastra

Retapitarea masinii. Ce implica si cum sa nu arunci banii pe fereastra
Cand vine vorba de "incaltarea masinii", optiunile sunt simple: cauciucuri noi, resapate sau second. La retapitare, insa, mai toti soferii incep sa aiba aere de dame cochete. Si este si normal sa fie asa, in conditiile in care tapiteria masinii tale spune destule si despre modul tau de viata.
Trimite unui prieten

Ti se pare ca o tapiterie noua iti poate readuce la viata pana si Golf-ul II cu care te-au pricopsit parintii cand ai intrat la facultate? Preturi sunt si in acest domeniu pentru toate buzunarele, insa riscurile ca operatiunea de transformare a interiorului masinii sa fie un fiasco sunt mult mai mari la retapitare. In plus, apare mereu intrebarea: "Si daca-i pun huse?".

Retapitare vs huse

Imediat ce incepi sa te gandesti la retapitarea masinii, cu siguranta vei intalni o persoana care sa iti spuna: "Aaa, eu i-am pus huse si sunt foarte multumit". Ai deja samanta indoielii sadita in minte, dar trebuie sa iei in calcul si alte aspecte in afara economiei de bani. In primul rand, pe un set de huse vei arunca cu siguranta cateva sute de lei. Vei avea optiuni limitate in ceea ce priveste alegerea culorii si oricat de bine a-i monta o husa, tot va face incretituri, falduri etc.

Materialul din care sunt fabricate husele nu este foarte rezistent. Le poti folosi totusi ca solutie de rezerva pana cand iti vei permite sa abandonezi masina cateva zile intr-un atelier de tapiterie auto. Un set de huse sablon facute in fabrica se vor potrivi mai bine, vor rezista mai mult in timp decat cele de la supermarket, dar pretul lor poate ajunge la jumatate din costul retapitarii.

Materiale pe alese

Optiunile de imbracare a interiorului masinii prin retapitare sunt limitate la trei: piele, alcantara si material textil. In functie de ce "imbracaminte" a avut automobilul tau, vei sti cel putin cum se comporta una dintre aceste trei variante.

Pielea ramane cu siguranta pretentioasa, scumpa si are dezavantajul de a se incinge peste masura in momentul in care iti parchezi masina in soare. Materialul textil va necesita spalari destul de dese si nu este nici extrem de rezistent. Alcantara pare sa fie o solutie de mijloc.

Asteapta-te sa coste

Nu spera sa scapi cu un chilipir, mai ales daca intentionezi sa refaci tot interiorul masinii tale. Preturile pentru o retapitare standard (scaune, bancheta, fete de usi, schimbator, frana de mana si tetiere) pornesc cam de la 1500 euro pentru piele sau alcantara, dar pretul va creste in functie de masina. Avantajele: tu vei decide ce material folosesti, nuanta care se potriveste cel mai bine, numarul de cusaturi etc. Daca te tin curelele, poti chiar sa iti si personalizezi masina pe interior. Merita? Tu esti cel care decide.

Fereste-te de minuni

Sa lasi masina deoparte pentru 3, 4 sau 5 zile poate fi dureros. Nu te avanta cand auzi de termene de o zi sau doua, decat in cazul in care atelierul la care ai dus-o are o droaie de tapiteri care asteapta cu ochii in zare clientii.

In Bucuresti exista una sau doua firme care iau ca termen de executie a lucrarii perioada de doua zile. Fluxul de lucru in acest caz este insa de trei schimburi pe zi si chiar si asa te poti trezi pe o lista de asteptare, daca firma a luat o comanda urgenta de retapitare a unei flote auto, de exemplu.

In momentul in care un tapiter iti va spune ca va reface singur sau cel mult cu un ucenic interiorul masinii in doar doua zile, este cazul sa iti continui cautarile. Te poti trezi cu o tapiterie prost executata sau cu elementele de prindere rupte din greseala "mesterului".

Sfaturi finale

Cand retapitarea se face pe piele, va trebui sa iei in calcul si riscurile la care te expui. In general, tapiteriile din piele se lucreaza pe sabloane facute direct din fabrica sau pe sabloane facute dupa tapiteriile aduse in atelier.

Asigura-te ca atelierul in care iti duci masina a mai lucrat pe modelul tau de automobil. O piele mai putin elastica este mai rezistenta, iar una mai moale este mai confortabila. Testeaza pielea pe care o vrei cu apa, cafea etc. pentru a vedea cum rezista.

Panourile portierelor vor trebui decupate, retapitate si lipite la cald. Este bine sa te asiguri inca o data ca mesterii alesi au mai facut aceasta operatiune. Preturile difera in functie de zone.

Aradul si Timisoara au oferte destul de scumpe, iar Bucurestiul, Sibiul, Brasovul si Targu Mures se inscriu in tariful mediu. In Bacau, Iasi, Craiova sau Slatina vei gasi oferte convenabile, dar nu intotdeauna calitatea lucrarii va corespunde cerintelor tale.

Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 11 Iunie 2014