Romania vs Germania. Platim suprataxa de autostrazi la noi, platim si la nemti!

Romania vs Germania. Platim suprataxa de autostrazi la noi, platim si la nemti!
Nemtii par sa fi dat in boala guvernantilor romani: introduc noi taxe pe autostrazi. Nu de acum, nu de la anul, ci din 2016, cand intrarea pe Autobahn va costa chiar si 130 de euro.
Trimite unui prieten

Vestea buna este ca taxa este in Germania si nu in Romania, vestea proasta este ca tot romanii o vor plati. Aceasta pentru ca guvernul Angelei Merkel nu are de gand sa arda la buzunar contribuabilul german care deja si-a achitat partea de impozit pentru realizarea acestor autostrazi, ci soferii straini care tranziteaza Germania in goana mare.

Iata mai multe diferente fundamentale intre taxele pe autostrada din Germania si cele din Romania, in care oricum ai da-o, oricum ai suci-o, tot romanul pierde.

Suprataxa nemteasca

Calculele nemtilor sunt facute in alt stil fata de cele romanesti. O dovedeste refuzul nemtilor de a accepta pe loc propunerea Comisiei Europene de a digera o mare parte din suma de cateva sute de miliarde de euro pe care europenii vor sa o pompeze anii urmatori in statele din zona euro, in proiecte de infrastructura, pentru a revigora cresterea economica.

In schimb, germanii au introdus "suprataxa de infrastructura", care este calculata astfel incat sa genereze venituri anuale de 3,7 miliarde euro. Platitori vor fi non-germanii care traverseaza tara prin intermediul retelei Autobahn, costurile maxime putand sa ajunga pana la 130 de euro / an dupa cum arata proiectul de lege al nemtilor.

Ce i-a indemnat sa faca acest lucru? Ca varianta de banc: posibilele excursii cu turisti romani care vor vizita Autobahn-ul mai ceva decat parcurile Disney Land pentru a vedea cam ce se va realiza in Romania peste cateva sute de ani. In realitate, nevoie de a adapta infrastructura rutiera la cerintele si provocarile noilor tehnologii auto introduse pe piata. Una dintre acestea ar fi aparitia intr-un numar destul de mare a automobilelor electrice prezente pe sosele.

In paralel, putem spune cu mandrie ca si noi avem deja o suprataxa de infrastructura aplicata pe carburantul cumparat din benzinariile romanesti.

Neamtu-i neamt, romanu-i bun de plata

Chiar daca taxati aparent, cetatenii germani isi vor putea deduce suprataxa din taxele si impozitele platite pe automobilele detinute. Ca rezultat, returnarea taxelor catre rezidenti ar putea duce la incasari mai scazute in realitate, dar care tot se vor dovedi suficiente pentru a cofinanta diverse proiecte finantate din bani europeni.

In Romania, suprataxa aplicata de actualul guvern inca din 01 aprilie 2014 trebuia returnata in proportie de 57% transportatorilor, jecmaneala la care s-au dedat in acel moment guvernantii tintind mai mult populatia decat firmele din sectorul de transport auto.

In realitate, banii s-au strans la gramada, iar pana si transportatorii care au fost atat de naivi incat sa creada ca de la statul roman mai poti recupera vreodata ceva fluiera acum a paguba. "Niciunul dintre transportatorii rutieri nu a recuperat nici macar un cent pentru combustibilul alimentat in tara anul acesta", precizeaza Radu Dinescu, secretarul general al Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania.

Ce se realizeaza

Pai, in primul rand, nemtii isi vor modifica structura retelei de autostrazi incat sa permita alimentarea rapida a vehiculelor electrice, directiva pe care tot ei au initiat-o pentru a fi pusa in aplicare pana in 2020 in toate statele Uniunii Europene. Vor interveni probabil modificari si la regimul de viteza pe anumite segmente de autostrada.

Ce se realizeaza in Romania? Mister total. Din acest punct de vedere nu doar transportatorii romani fluiera lung dupa bani, ci si soferii de autoturisme care au platit cu varf si indesat pentru proiectele de autostrada care au fost taiate din pix de catre guvernati.

La o prima vedere, este posibil ca sumele stranse sa se fi revarsat in miliardul de euro preelectoral aruncat de Guvern in mana primarilor dispusi sa migreze politic in schimbul alocarii fondurilor de dezvoltare. Cum insa Curtea de Conturi a Romaniei nu a facut niciodata lumina in cazul elapidarii de fonduri publice in ultimii 25 de ani este greu de spus pe unde sunt banii jumuliti de pe soferul roman.

Ultima paralela

Aaa, si sa nu uitam: reteaua Autobahn din Germania masoara 12.900 de kilometri. In Romania...

Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 4 Noiembrie 2014