Scapam, in sfarsit, de aglomeratia din trafic? "Din Aprilie vom circula mai rapid"

Scapam, in sfarsit, de aglomeratia din trafic? "Din Aprilie vom circula mai rapid"
  • Scapam, in sfarsit, de aglomeratia din trafic?
  • "Din Aprilie vom circula mai rapid"
Trimite unui prieten

"Avem solutii de trafic pentru sapte zone importante din Capitala", a mai precizat Stelian Bujduveanu.

Bucurestiul ar putea scapa, in cele din urma, de aglomeratia din trafic. Viceprimarul Capitalei anunta ca "din Aprilie vom circula mai rapid".

"Ce am lucrat anul trecut, aplicam acum: avem solutii de trafic pentru sapte zone importante din Capitala. Se introduc sensuri unice pentru traficul rutier, se creeaza banda unica pentru transportul in comun, se creeaza locuri de parcare si piste de biciclete.

In total: peste 30 km de sosele, strazi, bulevarde pe care se va circula mai rapid.

_____

Toate solutiile de trafic vor fi postate pe site-ul Primariei Capitalei, chiar din aceasta saptamana. Va voi anunta aici despre acest lucru. Tot aici, va voi raspunde la toate intrebarile si voi asculta toate amendamentele pe care bucurestenii le au la solutiile de trafic propuse.

_____

Prima zona pentru care s-au definitivat solutiile de trafic este Calea Floreasca - Radu Beller si Dorobanti. Aici avem urmatoarele solutii:

1) Calea Floreasca - artera cu 4 benzi de circulatie.

⇨ Aici se introduce sens unic de circulatie pentru traficul rutier, pe doua benzi (sens Sos. Stefan cel Mare - Calea Floreasca pana la intersectia cu strada Ceaikovski).

⇨ Benzile de circulatie de pe margine vor fi transformate in banda unica de circulatie pentru transport public. O banda pe sensul Sos Stefan Cel Mare - Strada Ceaikovski, iar cealalta pentru circulatia din sens invers.

2) Radu Beller - artera cu 4 benzi de circulatie

⇨ Aici se creaza sens unic de circulatie pe tronsonul dintre strada Mircea Eliade si Calea Dorobanti.

⇨ Vor fi alocate doua benzi de circulatie traficului rutier (sens Mircea Eliade catre Piata Dorobanti)

⇨ Benzile de pe marginea drumului vor fi transformate in banda unica pentru transportul public, fiind alocata cate una pentru ambele sensuri de circulatie ale tronsonului Mircea Eliade - Piata Dorobanti.

3) Calea Dorobanti - 6 benzi de circulatie

⇨ Aici, pe sensul de circulatie dintre Piata Dorobanti catre Sos Stefan cel Mare se vor crea 4 benzi de circulatie - 3 pentru traficul rutier, 1 pentru transportul public

⇨ Pe sensul invers vor fi doua benzi de circulatie - 1 pentru traficul rutier si 1 alocata exclusiv pentru transportul public.

Pentru zona Calea Floreasca - Radu Beller - Dorobanti sunt prevazute si locuri de parcare. (vezi proiectele in atasat)

_____

Practic, daca vii din centru, pe strada Polona vei avea culoar de sens unic pana la intersectia Calea Floreasca cu strada Ceaikovski si Mircea Eliade.

De asemenea, daca vii dinspre zona de Nord catre centru, tronsonul Mircea Eliade - Radu Beller - Piata Dorobanti - Calea Dorobanti - Piata Romana se transforma intr-un culoar rapid de trafic.

_____

Mai avem solutii si pentru alte sapte zone din Bucuresti. Este vorba despre:

⇨ Calea 13 Septembrie - modificari geometrice ale intersectiei caii 13 Septembrie cu bulevardul Tudor Vladimirescu si Soseaua Panduri, in scopul cresterii capacitatii de trafic general si a imbunatatirii conditiilor de circulatie a transportului public de suprafata.

⇨ Soseaua Antiaeriana - modificari geometrice ale intersectiei drumului Sarii cu Calea 13 Septembrie si Soseaua Antiaeriana, in scopul cresterii capacitatii de trafic general si a imbunatatirii conditiilor de circulatie a transportului public de suprafata.

⇨ Drumul Taberei - sistem de sensuri unice, cu reconfigurarea intersectiilor, in perimetrul strazilor Locotenent Gaina, drumul Sarii si drumul Taberei, in scopul cresterii capacitatii de trafic general si a imbunatatirii conditiilor de circulatie a transportului public de suprafata.

⇨ Dorobanti - modificari geometrice si de alocare a benzilor de circulatie pe unele tronsoane ale caii Dorobanti, in scopul cresterii capacitatii de trafic general si crearii de benzi dedicate transportului public de suprafata.

⇨ Calea Floreasca - sistem de sensuri unice, cu circulatia in sens opus, exclusiv a transportului public, pe Calea Floreasca (intre Sos. Stefan cel Mare si strada George Calinescu) si strada Radu Beller (intre strada Av. Popa Marin si piata Dorobanti).

⇨ Aviatorilor - benzi dedicate transportului public de suprafata pe unele tronsoane ale Soselei Kiseleff si ale Bulevardului Aviatorilor, in scopul imbunatatirii conditiilor de circulatie a transportului public de suprafata.

⇨ Pantelimon - cu extindere la 4 benzi de circulatie si creare de banda unica pentru transportul public.

_____

Alte solutii de trafic se vor implementa in zona centrala si in Nord:

1) Benzi dedicate transportului public de suprafata sau separarea fizica prin bolarzi flexibili a benzii 1 de circulatie pe arterele:

⇨ Bd. G-ral Gh. Magheru

⇨ Bd. C. Coposu, intre strada Sf. Vineri si piata Unirii

⇨ Bd. Dacia, intre calea Victoriei si calea Grivitei

⇨ Calea Grivitei, intre str. Semicercului si Bd. Dacia

⇨ Bd. Ion Mihalache, intre Bd. Banu Manta si piata Victoriei

2) Modificari geometrice ale unor tronsoane ale Soselei Pipera, in scopul imbunatatirii conditiilor de circulatie a transportului public de suprafata.", se arata intr-o postare pe pagina de Facebook a lui Stelian Bujduveanu.

Proiectul "Solutii de trafic in zona Calea Floreasca – Radu Beller – Calea Dorobanti" a fost supus consultarii publice si este disponibil la urmatoarea adresa.

Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 16 Februarie 2022