Scapam, in sfarsit, de rable? "Este nevoie de masuri de descurajare a detinerii masinilor mai vechi de 15 ani cu motor de 3 litri, pe motorina"

Scapam, in sfarsit, de rable? "Este nevoie de masuri de descurajare a detinerii masinilor mai vechi de 15 ani cu motor de 3 litri, pe motorina"
  • Scapam, in sfarsit, de rable?
  • "Este nevoie de masuri de descurajare a detinerii masinilor mai vechi de 15 ani cu motor de 3 litri, pe motorina"
Distribuie pe Facebook

Subiectul taxarii masinilor vechi si poluante revine in actualitate.

Ministrul Mediului a vorbit, in cursul zilei de ieri, despre necesitatea unui sistem de taxare a poluarii si de descurajare a detinerii de masini poluante. In lipsa acestuia, Romania a devenit "o piata-tinta, unde se aduc masinile vechi".

"In momentul in care majoritatea statelor membre au sisteme de taxare a poluarii si descurajeaza detinerea masinilor poluante, si Romania nu are un asemenea sistem, am devenit o piata-tinta, unde se aduc masinile vechi. Aceasta este situatia pe care am gasit-o si eu la minister. Ministerul Mediului trebuie sa gaseasca o solutie la nivel national de sprijin, in primul rand. Partea de taxare nu o sa fie niciodata la Ministerul Mediului, pentru ca s-a vazut cu taxa de poluare, toate procesele au fost pierdute de Romania, pentru ca nu au fost fundamentate cum trebuie", a declarat Tanczos Barna.

Ministrul a mai spus si ca este necesar un pachet de masuri care sa faca diferenta intre cetateanul care nu-si permite o masina noua si cel "care umbla pe strada cu o masina mai veche de 15 ani, dar pe piata libera costa 15 - 20.000 de euro".

"Este nevoie de un pachet de masuri, iar in centrul acestuia trebuie sa fie masurile de sprijin pentru cetatenii vulnerabili si trebuie completat cu masuri de descurajare a detinerii masinilor mai vechi de 15 ani cu motor de 3 litri, pe motorina, care arata foarte bine pe sosele, arata un statut al detinatorului, dar care polueaza foarte mult. Va trebui sa facem diferenta intre cetateanul care, intr-adevar, nu-si permite o masina noua si cetateanul care umbla pe strada cu o masina mai veche de 15 ani, dar pe piata libera costa 15 - 20.000 de euro. Aceste lucruri trebuie clar delimitate", potrivit lui Tanczos Barna.

Distribuie pe Facebook
mai multe