Seful BMW M a iesit la declaratii. Ce spune oficialul despre viitoarele motoare ale modelelor de performanta
- BMW M nu va apela la motoare cu patru cilindri
- Acestea nu pot oferi destul cuplu la turatii joase
- Unitatile cu sase cilindri in linie vor ramane in gama
Frank Van Meel a vorbit despre propulsoarele viitoarelor modele de performanta M. Momentan, M2, M3 si M4 folosesc propulsoare turbo de 3.0 litri cu sase cilindri in linie, in timp ce M5,M6, X6 M si X5 M folosesc V8-uri.
Masurile din ce in ce mai drastice impuse de autoritati i-au obligat pe marii constructori de automobile sa-si regandeasca strategia. Pentru a ramane pe piata, majoritatea (daca nu chiar toti) au apelat la downsizing, o miscare aspru criticata de impatimitii auto.
Astfel au disparut propulsoarele aspirate natural, de capacitati cilindrice mari si au aparut unitati mai mici, dar turbo. De aceasta schimbare nu au scapat nici modele de performanta, iar cand ne referim la ele nu putem sa nu le includem pe cele ale diviziei M de la BMW. Conationalii de la Mercedes au mers si mai departe si au anuntat recent ca vor lansa mai multe versiuni AMG cu motoare in patru cilindri.
Partea buna este ca brand-ul din Munchen nu va face acest lucru. Intr-un interviu acordat recent presei din Australia, Frank Van Meel, seful BMW M, a precizat ca nu renunta la unitatile de 3.0 litri cu sase cilindri in linie deoarece ofera inca performante foarte bune si au un loc special in istoria companiei.
In plus, oficialul mai sustine ca un agregat cu patru cilindri nu este potrivit pentru un model M deoarece nu poate oferi destul cuplu la turatii joase. Totusi, acesta s-a aratat dispus sa faca un compromis in cazul in care un astfel de motor ar veni in compania unui sistem electric. Marele dezavantaj ar fi ca o asemenea configuratie ar influenta negativ greutatea masinii.
Van Meel este de parere ca daca pui aceasta combinatie pe un M3 sau un M4, masa acestora ar creste cu pana la 300 de kilograme, un lucru nepermis atunci cand vine vorba de un model de performanta.
- Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 €
- Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Kia carens euro 5b 2015 7950 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Audi q5 quatro 2017 23800 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Ford s-max 2.0 2011 6200 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 12500 € Vw passat gmo 2017 11900 € Vw touran diesel 2011 5790 €
- Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 €