Siguranta pe care o ofera anvelopele este principala preocupare a tinerilor conducatori auto

Siguranta pe care o ofera anvelopele este principala preocupare a tinerilor conducatori auto
Un nou studiu realizat de Goodyear arata ca soferii tineri sunt mult mai preocupati de siguranta pe care o ofera anvelopele lor decat de eficienta consumului de carburant sau de nivelul zgomotului exterior pe care acestea il produc la rulare.
Distribuie pe Facebook

De la inceputul lunii noiembrie, consumatorii au informatii suplimentare despre anvelopele pe care doresc sa le achizitioneze: noua eticheta europeana pentru anvelope, care este obligatorie de la 1 noiembrie 2012 pentru toate anvelopele produse incepand cu 1 iulie a.c., ofera posibilitatea conducatorilor auto sa aprecieze cu usurinta performanta anvelopelor pe baza a trei indicatori diferiti: eficienta consumului de carburant, aderenta pe carosabil umed si nivelul zgomotului exterior.

Cercetarea cu privire la siguranta rutiera realizata de Goodyear in 2012 releva faptul ca tinerii conducatori auto pun siguranta printre preocuparile lor principale atunci cand doresc sa achizitioneze o anvelopa. Aceste rezultate ale studiului sunt in concordanta cu recomandarea din partea Goodyear de a fi atenti la criteriile privind aderenta pe carosabil umed de pe noua eticheta UE pentru anvelope atunci cand achizitioneaza un nou set de anvelope de vara.

Studiul realizat de Goodyear in 2012 cu privire la siguranta rutiera, care a investigat comportamentul a 6.500 de conducatori auto tineri cu varsta sub 25 de ani pe 16 piete (15 tari europene si Africa de Sud) a scos la iveala niste perspective interesante in ceea ce-i priveste pe conducatorii auto tineri si incepatorii din traficul rutier. Cand au fost intrebati despre caracteristicile pe care le cauta atunci cand cumpara anvelope, criteriile privind diferitele performante ale unei anvelope privind siguranta au iesit la suprafata. Tinerii conducatori auto au fost cel mai mult interesati de modul in care anvelopele au rezistat la conducerea pe carosabil umed (84%), aderenta la viraje (84%), franarea pe carosabil umed (84%), conducerea pe carosabil uscat (83%) si franarea pe carosabil uscat (82%). Criteriile considerate mai putin importante au fost cele privind eficienta consumului de carburant (79%), nivelul zgomotului interior (68%) si cel al zgomotului exterior (56%). Aceste rezultate au fost sustinute de modul in care tinerii conducatori auto sunt informati despre anvelope; nici macar jumatate din ei nu se informeaza de pe internet sau nu intreaba comerciantul inainte de a achizitiona anvelope.

Asa cum explica si Jens Volmicke, Directorul de Comunicare Corporativa la Goodyear EMEA, compania cred ca este extrem de important ca tinerii conducatori auto sa inteleaga rolul crucial pe care al anvelopele il joaca in siguranta lor in trafic: "Cele patru anvelope ale vehiculului mentin legatura masinii cu drumul. Toate caracteristicile de siguranta ale masinii functioneaza numai prin intermediul anvelopelor; prin urmare caracteristicile privind performanta acestora sunt extrem de importante pentru siguranta. Goodyear si-a asumat o abordare holista referitoare la performanta unei anvelope. Scopul nostru este de a dezvolta o anvelopa echilibrata printr-o gama larga de criterii de performanta - fara a ne limita la cele numai trei criterii de pe noua eticheta UE pentru anvelope. Noi privim dincolo de criteriile referitoare la eficienta consumului de carburant, nivelul zgomotului exterior si aderenta pe carosabil umed, pentru a oferi performante excelente referitoare la peste 50 de criterii, printre care: franarea pe carosabil uscat, manevrabilitatea pe carosabil umed sau uscat, rezistenta la acvaplanare si kilometrajul - pentru a numi doar cateva".

Din noiembrie 2012, consumatorii vor vedea pe anvelopele pentru camioane usoare si autoturisme puse la vanzare in lantul de comercianti din toate cele 27 de tari din Uniunea Europeana o eticheta standardizata. Toate pneurile pentru masini, camioane usoare si grele produse incepand cu luna iulie 2012 trebuie sa fie de acum vandute cu informatii care sa cuprinda trei indicatori cheie ai performantei unei anvelope: rezistenta la rulare, aderenta pe carosabil umed si nivelul zgomotului exterior.

Noile etichete estimeaza clar distanta de franare a anvelopelor pe carosabil umed, utilizand un sistem de clasificare de la A la F - A reprezentand cea mai buna clasa si F cea mai joasa clasa, dupa cum explica Volmicke:

"Standardul de clasificare prezinta capacitatea anvelopei de a se opri in conditii de umiditate. Clasa A, in ceea ce priveste distanta de franare pe carosabil umed, poate reprezenta o distanta de franare de 18 metri, mai mica decat clasa F pentru un autoturism cu pasageri care incetineste de la viteza de 80 km/h.

Studiul nostru cu privire la siguranta rutiera realizat in 2012 indica faptul ca tinerii conducatori auto nu sunt constienti de aceste diferente uriase privind siguranta, dar noi vom continua parteneriatul cu Asociatia Europeana a Scolilor Auto care sa informeze si sa educe tinerii din intreaga Europa pentru a ajuta la cresterea gradului de constientizare in aceasta zona importanta." Asociatia Europeana a Scolilor Auto cuprinde 25 de asociatii de scoli auto din 24 de tari europene.
Despre metodologia studiului
Studiul a fost realizat de IPSOS in numele Goodyear EMEA pentru a intelege mai bine constientizarea, opiniile si practicile privind siguranta rutiera in randul tinerilor conducatori auto si al incepatorilor.
In total au fost intervievati 6.400 de respondenti cu 400 de interviuri pe tara in urmatoarele state: Austria, Belgia, Republica Ceha, Danemarca, Franta, Germania, Italia, Tarile de Jos, Polonia, Rusia, Spania, Suedia, Elvetia, Africa de Sud, Turcia si Marea Britanie. Au fost in total 20 de intrebari care au acoperit cinci teme: educatia in trafic, comportamentul pe sosea, accentul pus pe stilul de viata si pe societate, pregatirea sezoniera si, mai ales, pentru iarna.

Cercetarea de teren s-a desfasurat in perioada 23 iulie - 17 august 2012. Interviurile au fost realizate online in limba locala a fiecarei tari. Respondentii au trebuit: sa aiba permis de conducere valabil, sa aiba peste 18 ani si sa fie conducatori auto activi.

Despre Goodyear

Goodyear este una din cele mai mari companii producatoare de anvelope din lume. Are aproximativ 71.000 de angajati si isi fabrica produsele in 53 de unitati de productie din 22 de tari peste tot in lume. Cele doua centre ale sale pentru inovare din Akron, Ohio si Colmar-Berg, Luxemburg dezvolta produse si servicii de ultima generatie care stabilesc standardul pentru tehnologie si performanta in aceasta industrie.

Goodyear are o experienta de 111 ani in dezvoltarea unei parti importante a oricarui vehicul - anvelopa. Noi credem ca avem o responsabilitate in faptul de a fi implicati in dezbaterile privind siguranta pe care o genereaza anvelopele si vrem sa contribuim la o mobilitate mai sigura. In Europa, Goodyear este semnatar al Cartei Europene pentru Siguranta Rutiera (CESR). Goodyear a sustinut ideea unei etichete europene pentru anvelope prin care sa le fie mai usor consumatorilor sa aprecieze performanta anvelopelor dintr-o perspectiva a mediului inconjurator si a sigurantei. Goodyear a sprijinit introducerea obligatorie a sistemului de monitorizare a presiunii in anvelope - un sistem electronic proiectat pentru a monitoriza presiunea aerului din interiorul unei anvelope - in toate autoturismele noi incepand cu anul 2012 si in toate masinile incepand cu 2014. De asemenea, Goodyear sprijina ideea de a determina statele membre UE sa introduca o lege privind obligativitatea anvelopelor de iarna pentru a imbunatati siguranta rutiera in conditii de iarna. Goodyear se angajeaza, alaturi de partile interesate, sa demonstreze importanta sigurantei rutiere.

Pentru mai multe informatii despre Goodyear si produsele sale, vizitati www.goodyear.com.

Despre Asociatia Europeana a Scolilor Auto

Asociatia Europeana a Scolilor Auto cuprinde 25 de Asociatii de Scoli Auto din 24 de tari europene cu toate autoritatile, institutiile si organizatiile europene, care sunt interesate de urmatoarele aspecte: instructiunile de conducere, invatamantul instructorilor auto, perfectionarea conducatorilor auto, educatia ulterioara a soferilor incepatori, conducerea ecologica, toate aspectele referitoare la siguranta rutiera. Aceasta incurajeaza initiativele care conduc la o imbunatatire a sigurantei rutiere.

Principalele obiective sunt: armonizarea educatiei si examinarii instructorilor si/sau a profesorilor de conducere, pregatirea si concordanta indicatiilor si a conceptelor educationale pentru instruirea tuturor categoriilor de soferi, pregatirea si armonizarea indicatiilor pentru instruirea avansata a tuturor categoriilor de soferi, concordanta educatiei si examinarii conducatorilor auto, armonizarea standardelor de organizare a examinarii si a examinatorilor de conducere. Asociatia Europeana a Scolilor Auto este o asociatie profesionala neutra in ceea ce priveste aspectele politice si religioase.
Distribuie pe Facebook
mai multe