Skoda renunta la un propulsor celebru al grupului VW. Fabia primeste o noua motorizare

Skoda renunta la un propulsor celebru al grupului VW. Fabia primeste o noua motorizare
  • Propulsorul de 1.2 litri TSI va disparea din gama Fabia
  • Acesta va fi inlocuit cu unul de 1.0 litri TSI
  • Acesta va fi disponibil in doua configuratii de putere
Distribuie pe Facebook

Constructorul ceh de automobile a anuntat ca va renunta la propulsorul de 1.2 litri TSI din gama Fabia. Unul dintre cele mai populare unitati ale Grupului Volkswagen va fi inlocuit cu un agregat pe benzina de 1.0 litru, disponibil in doua configuratii de putere.

Downsizeing-ul este un fenomen care s-a raspandit foarte rapid printre marii constructori de automobile. Pe de o parte, motivele sunt simple atunci cand vorbim de emisii mai mici, consum mai redus de combustibil sau de o greutate totala mai mica a masinii, insa cu putin timp in urma specialistii atrageau atentia ca motoarele acestea mici si-au cam atins limitele.

Skoda Fabia

In ciuda acestui fapt, cehii de la Skoda au decis sa renunte la un propulsor care a servit gama Grupului Volkswagen multi ani la rand, si sa-l inlocuiasca cu unul mai mic si mai...nou (relativ). Astfel, supermini-ul Fabia nu va mai fi disponibil impreuna cu propulsorul de 1.2 litri TSI, ci cu unul de 1.0 litri, tot pe benzina, cu 3 cilindri.

Skoda Fabia

Inginerii din Mlada Boleslav sustin ca acest motor va consuma cu 6% mai putin combustibil decat cel pe care il inlocuieste, fara sa-i afecteze prea mult performantele. Nivelul emisiilor a scazut si el, astfel ca Fabia este acum mult mai prietenoasa cu mediul inconjurator.

In varianta de baza, agregatul de 1.0 litru dezvolta 93 de cai putere si 160 Nm cuplu, insa multumita unui bloc motor mai usor, acceleratia de la 0 la 100 de km/h se realizeaza in 10.6 secunde.

Skoda Fabia

Clientii care vor dori o putere ceva mai mare vor putea opta pentru versiunea de top a acestui motor care dezvolta 108 cai putere si 200 Nm cuplu, cu 25 Nm mai mult decat vechea unitate de 1.2 litri. Ambele propulsoare sunt produse din aluminiu si beneficiaza de cea mai noua tehnologie, si mai mult de atat, sunt cu 10 kilograme mai usoare decat propulsorul de 1.2 TSI.

Skoda Fabia

Totodata, cea mai noua generatie Skoda Fabia beneficiaza acum si de un pachet de echipamente de siguranta si asistenta care include sistemul Front Assist cu functia City Emergency Brake, Adaptive Cruise Control, sau pornire fara cheie.

Distribuie pe Facebook
mai multe