Soferii ar putea dubla cu usurinta durata de viata a anvelopelor

Soferii ar putea dubla cu usurinta durata de viata a anvelopelor
Potrivit unui studiu solicitat de Nokian Tyres, numarul de anvelope uzate de pe sosele este ingrijorator de mare. De obicei, soferii achizitioneaza anvelope noi doar atunci cand adancimea benzii de rulare este mult redusa si caracteristicile de siguranta ale anvelopei sunt clar afectate. Potrivit expertilor, siguranta ar trebui sa fie mereu prioritara. Anvelopele premium sunt si sigure si durabile.
Distribuie pe Facebook

Siguranta este criteriul numarul unu pentru soferii care achizitioneaza anvelope noi. Conform unui sondaj solicitat de Nokian Tyres (YouGov martie 2021), alte caracteristici importante sunt durabilitatea, consumul redus de combustibil, zgomotul redus si costurile mici. Studiul a fost realizat in Germania, nordul Italiei, Rusia, Suedia si Finlanda. In fiecare tara au raspuns la sondaj 1.000 de soferi.

Studiul indica faptul ca mai mult de unul din patru soferi achizitioneaza anvelope noi de iarna numai dupa ce adancimea benzii de rulare atinge valoarea minima legala. In plus, aproape o patrime dintre respondenti au indicat ca achizitioneaza anvelope numai dupa ce observa diminuarea caracteristicilor de siguranta. Aceste cifre nu ii includ pe soferii care folosesc anvelope all season.

Matti Morri, Technical Customer Service Manager, Nokian Tyres, este putin ingrijorat de rezultate.

„Anvelopele nu trebuie niciodata uzate complet. O adancime a benzii de rulare de 4 milimetri este o limita sensibila pentru inlocuirea anvelopelor. Odata ce adancimea benzii de rulare scade sub 4 milimetri, caracteristicile anvelopei se deterioreaza in mod evident, in special in privinta prevenirii acvaplanarii. O adancime foarte mica a benzii de rulare creste si riscul de deteriorare prin perforare”.

Pretul unei anvelope indica si durabilitatea acesteia

Cumparatorii de anvelope ar trebui sa ia in considerare intreaga durata de viata a produsului: pretul indica partial materialele utilizate in fabricatie. Anvelopele premium au compusi de cauciuc si metal mai buni si mai durabili decat alternativele mai ieftine. De exemplu, anvelopele Nokian Tyres pentru SUV-uri si autoutilitare contin fibra de aramida, care intareste peretele lateral al anvelopei. Aramida este o fibra foarte puternica folosita, de exemplu, pentru vestele antiglont.

„Totusi, rezistenta la uzura nu ar trebui sa fie singurul criteriu important in alegerea anvelopelor. Siguranta merita si ea luata in calcul, iar o buna aderenta pe teren umed si prevenirea acvaplanarii contribuie in mare masura la aceasta”, spune Matti Morri.

„Soferii pot prelungi durata de viata a anvelopelor prin rotirea acestora din fata in spate si invers. Acest lucru va face ca anvelopele sa se uzeze uniform. Din pacate, rotirea anvelopelor nu este prea intalnita, chiar daca ar putea chiar sa dubleze kilometrajul obtinut cu un set de anvelope”, adauga el.

Si depozitarea corecta poate imbunatati durabilitatea anvelopelor. Cel mai bun loc pentru anvelope este unul racoros si uscat, ferit de lumina soarelui. Acest lucru este important, avand in vedere ca sondajul Nokian Tyres sugereaza ca peste 75% dintre soferi isi pastreaza anvelopele acasa. 21% dintre respondenti folosesc un hotel de anvelope – mai frecvent in Suedia, Germania si Italia decat in ​​Finlanda si Rusia.

Calea catre materiale ecologice

Anvelopele durabile sunt o alegere economica pentru consumatori si cea mai buna optiune pentru mediu. Sondajul Nokian Tyres a analizat si parerile soferilor privind aspectele de mediu. Tinerii adulti au considerat importanta reducerea emisiilor de CO2 in fabricarea anvelopelor, iar soferii mai in varsta au fost ingrijorati de eliberarea de microplastice si de consumul de combustibil, de exemplu. Au existat si unele diferente de gen: femeile au fost mai preocupate de emisiile de CO2 si de productia durabila de materii prime decat barbatii. Barbatii, pe de alta parte, au fost mai preocupati de consumul de combustibil si de zgomotul extern de rulare, printre altele.

Nokian Tyres este un pionier al industriei anvelopelor in materie de sustenabilitate, iar Harri Myllymaa, Senior Manager R&D, lucreaza la acest aspect de la inceputul anilor 2000.

„Consumatorii abordeaza adesea sustenabilitatea din punct de vedere al consumului de combustibil, al uzurii sau reciclarii anvelopelor. Cercetarile Nokian Tyres sunt din ce in ce mai axate pe gasirea de materii prime ecologice si reciclabile. Am realizat deja multe in materie de siguranta, reducerea consumului de combustibil si imbunatatirea rezistentei la uzura. Ne putem gandi acum si la alte abordari privind sustenabilitatea”, precizeaza Myllymaa.

Iata cum isi ingrijesc soferii anvelopele de iarna

57,8% verifica regulat presiunea in anvelope

56,1% monitorizeaza adancimea benzii de rulare a anvelopei

47,6% iau in considerare vechimea anvelopelor

28% rotesc anvelopele

24,6% indeparteaza pietrele blocate in canelurile anvelopei

20,8% maresc presiunea de umflare atunci cand creste sarcina

Iata cum isi ingrijesc soferii anvelopele all-season

58,4% verifica regulat presiunea in anvelope

47,5% monitorizeaza adancimea benzii de rulare a anvelopei

43,5% iau in considerare vechimea anvelopelor

25,4% rotesc anvelopele

20% indeparteaza pietrele blocate in canelurile anvelopei

18,6% maresc presiunea de umflare atunci cand creste sarcina

Soferii ar putea dubla cu usurinta durata de viata a anvelopelor

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 17 Decembrie 2021