Soferii romani ocupa locul trei in topul celor mai slabi conducatori auto din Europa
- Bulgarii si italienii sunt mai slabi decat noi
- Aptitudinile soferilor se reflecta in numarul de accidente rutiere
- Doar 37% dintre absolventi ai scolilor de sofer iau permisul de la prima incercare
Faptul ca romanii nu sunt disciplinati la volan si incalca adesea regulile de circulatie se observa cu ochiul liber in fiecare zi pe strazi, insa acum exista si studii care sa ateste acest fapt.
O analiza realizata de o companie specializata in administrarea de flote auto arata ca soferii din tara noastra ocupa locul trei intr-un top al celor mai slabi conducatori auto din Europa.
Bulgarii si italienii sunt mai slabi decat noi
Topul a fost intocmit luandu-se in calcul atat parerea romanilor, cat si a celorlalti soferi din Uniunea Europeana. Asadar, conform raspunsurilor lor, romanii sunt codasi in ceea ce priveste sofatul in ambele cazuri, inclusiv perceptia romanilor despre conationali fiind una care ii plaseaza in aceasta zona.
Atunci cand au fost intrebati care sunt cei mai slabi soferi, 10% dintre romani i-au indicat pe vecinii bulgari, 6% dintre ei i-au indicat pe italieni si 5% chiar pe romani. Topul este completat de unguri (4%) si greci (3%).
Raspunsurile date de soferii din Uniunea Europeana difera putin, insa ne plaseaza tot pe al treilea loc. Astfel, potrivit celorlalti conducatori auto din UE tarile cu cei mai slabi soferi ar fi Italia (13%), Franta (6%) si Romania (5%). Locurile patru si cinci sunt ocupate de greci si polonezi (4% ambele).
Aceeasi analiza releva si faptul ca romanii spun despre ei ca circula cu viteza mai mare doar pe drumuri libere, pe autostrada sau cand se grabesc.
Aptitudinile soferilor se reflecta in numarul de accidente rutiere
Chiar si daca am desconsidera rezultatele acestui studiu bazat pe opinia celorlalti participanti la trafic, o alta statistica, aceea a numarului de persoane decedate in accidente rutiere, este stransa legata de el si ne arata ca este loc de imbunatatiri la acest capitol.
Tara noastra se situeaza pe locul doi in acest clasament, avand o rata de 91 de persoane decedate la un milion de locuitori si fiind depasita doar de Letonia, care are 106 decese la un milion de locuitori.
Statele cu cel mai mic numar al mortilor din incidente auto sunt Malta (37 la un milion), Olanda (41), Suedia si Marea Britanie (cate 43). Media Uniunii Europene este de 78 la milion.
In tara noastra, 39% din numarul persoanelor decedate in accidente rutiere sunt pietoni, media europeana fiind de 22%. 69% dintre incidentele carora le cad victima pietonii se produc in zonele urbane.
Pe varste, conducatorii auto mai tineri de 30 de ani sunt cei mai neatenti cand vine vorba de siguranta la volan. Asa se face ca cei care se inscriu in aceasta categorie de varsta (18-30) au fost implicati in 37% dintre accidentele grave produse in Romania.
In cazul celor cu varsta intre 31 si 39 de ani procentul este de 22%, in timp ce procentul celor intre 40 si 49 de ani este de 17,9%.
Un alt factor care ar trebui luat in calcul in stabilirea vinovatilor pentru evenimentele rutiere este si infrastructura. Starea drumurilor este si ea importanta atunci cand vorbim despre comportamentul soferilor la volan, iar din acest punct de vedere tara noastra este din nou dezavantajata.
Doar 37% dintre absolventi ai scolilor de sofer iau permisul de la prima incercare
La finalul anului trecut, aproape 7 milioane de romani aveau permis de conducere pentru cel putin o categorie de autovehicule.
In 2014, circa 350.000 de romani au sustinut examenul auto si doar 130.000 l-au promovat din prima, astfel ca mai putin de 37% dintre absolventii scolilor de sofer din tara noastra reusesc sa promoveze examenul din prima incercare.
Acest procent s-ar putea insa sa fie mai mic in realitate deoarece multi dintre cei care au dobandit carnetul de conducere din prima au trecut examenul dand spaga.
Este de notorietate deja sintagma "permis de Pitesti" cu referire la scandalul mitei date de in judetul Arges pentru a intra in posesia carnetului de sofer, iar zilele acestea un caz asemanator a ajuns in atentia autoritatilor.
Peste 100 de bucuresteni ar fi dat intre 250 si 300 de euro pentru a promova examenul. In schema erau implicati atat cursanti, cat si instructori si politisti.
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 €
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Kia carens euro 5b 2015 7950 €
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Vw touran diesel 2011 5790 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 €
- Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Piese auto pentru volkswagen passat b6 2.0tdi bmp cutie dsg...
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Vw passat gmo 2017 11900 € Ford s-max 2.0 2011 6200 €
- Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Audi q5 quatro 2017 23800 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 13500 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 €