Strategie schimbata: autostrazile dispar pana si din proiect!

Strategie schimbata: autostrazile dispar pana si din proiect!
Turnura de 180 de grade in politica Guvernului Romaniei in ceea ce priveste ritmul de realizare a autostrazilor in tara. Nu ni se mai promite atingerea unui obiectiv de 1.800 - 2.000 de kilometri de autostrada in urmatorii 6 ani, ci renuntarea pur si simplu la construirea acestora.
Distribuie pe Facebook

Politica abramburita a fost expusa pe amplu de actualul ministru al Transporturilor, Ioan Rus, care si-a exprimat dorinta de a inlocui actualele proiecte de autostrazi cu variante mai simple de drumuri expres.

Traim decenii de amanari marete

Soarta autostrazilor din Romania pare sa existe numai pe proiecte pasate de la un guvern la celalalt, fara contracte clare, termene de executie sau alte date certe vizand transformarea acestora in realitate.

De aceasta data, ministrul Ioan Rus a batut insa orice record la amanarea unor proiecte, pasand in responsabilitatea "generatiei urmatoare de ministri", ca pe undeva prin 2020 - 2027.

"Nu are rost sa visam ca vom face milioane de kilometri de autostrada pe secunda pentru ca nu face nimeni in lume. Avem nevoie de 2.000 si ceva de kilometri de drumuri expres dupa cum rezulta din acest Master Plan. Pe drumurile expres, expropriem la nivel de autostrada, la 70 de metri si facem drum expres cu patru benzi pe care maresc viteza medie orara de la 50 la 100 de kilometri la ora. Apoi, generatia urmatoare de ministri sau in exercitiul financiar 2020 - 2027 se va putea extinde de la drum expres de patru benzi la regim de autostrada", a afirmat Ioan Rus.

Noul Master Plan al saraciei

Cei 6 miliarde de euro destinati construirii de atostrazi pe care Uniunea Europeana se chinuie sa ni-i impinga in buget risca sa aiba o soarta incerta, din moment ce oficialii de la Bucuresti au decis sa schimbe brusc macazul in expunerea necesitatilor Romaniei pentru actualul exercitiu financiar al UE.

Astfel, vor fi realizate doar tronsoanele de autostrada aflate in executie, care ar trebui sa lege Sibiul de portile de iesire vestice in afara tarii, restul drumurilor beneficiind doar de adaugiri de cate o banda sau doua. Master Planul pe Transporturi pe care Ioan Rus cerea sa il prezinte Bruxelles-ului in urmatoarele zile difera radical de ceea ce tara noastra a negociat in prealabil.

Carpeli de fatada

Pana la aparitia "generatiei urmatoare de ministri" proorocita de Ioan Rus, acesta arata ceva semne de bunavointa catre soferii romani. Drept urmare, traseul Curtea de Arges - Sibiu va fi carpit astfel incat sa aiba patru benzi, in speranta ca Dacia isi va putea expedia cat de cat masinile catre vestul Europei pe un drum expres, iar din banii economisiti sa realizeze inca un drum expres intre Craiova si Pitesti.

Soferii, jumuliti pentru nimic

In aprilie 2014, toti soferii au gemut adanc cand pretul la pompa al carburantului a fost crescut pentru a asigura partea de cofinantare a proiectelor de autostrada. La aceasta ora, proiectele respective par sa fie amanate pe termen nelimitat, in timp ce "cotizatia" colectata de la soferi s-a ratacit brusc prin Trezorerie.

Principala scuza in fata soferilor a sefului lui Rus, premierul Victor Ponta, a fost cofinantarea proiectului de autostrada Pitesti - Sibiu. Acesta a intrat deja in al saptelea an de amanare de la primele masuratori efectuate pe traseu si mai poate prinde o perioada de stand-by de un deceniu.

Miliarde de euro pierdute din start

La capitolul "gandire economica", fiecare guvern de pana acum a parut desprins din grupul elevilor care rateaza sesiune dupa sesiune examenul de bacalaureat. Intre 2005 - 2009, nivelul investitiilor realizate in zona adiacenta autostrazii Bucuresti - Pitesti a fost de peste un miliard de euro.

Spre fericirea nostalgicilor, pentru acest lucru tot lui Nicolae Ceaseuscu si politicilor aplicate in planurile cincinale trebuie sa le aducem ode de slava. Daimler si Montupet au preferat sa isi transfere investitii de 600, respectiv 120 de milioane de euro in tari precum Ungaria si Bulgaria din lipsa unei infrastructuri adecvate de transport in Romania.

Anuntul facut de Ioan Rus are menirea sa ne mai tina o buna perioada in lumea a III-a Uniunii Europene.

Distribuie pe Facebook
mai multe