Strategie schimbata: autostrazile dispar pana si din proiect!

Politica abramburita a fost expusa pe amplu de actualul ministru al Transporturilor, Ioan Rus, care si-a exprimat dorinta de a inlocui actualele proiecte de autostrazi cu variante mai simple de drumuri expres.
Traim decenii de amanari marete
Soarta autostrazilor din Romania pare sa existe numai pe proiecte pasate de la un guvern la celalalt, fara contracte clare, termene de executie sau alte date certe vizand transformarea acestora in realitate.
De aceasta data, ministrul Ioan Rus a batut insa orice record la amanarea unor proiecte, pasand in responsabilitatea "generatiei urmatoare de ministri", ca pe undeva prin 2020 - 2027.
"Nu are rost sa visam ca vom face milioane de kilometri de autostrada pe secunda pentru ca nu face nimeni in lume. Avem nevoie de 2.000 si ceva de kilometri de drumuri expres dupa cum rezulta din acest Master Plan. Pe drumurile expres, expropriem la nivel de autostrada, la 70 de metri si facem drum expres cu patru benzi pe care maresc viteza medie orara de la 50 la 100 de kilometri la ora. Apoi, generatia urmatoare de ministri sau in exercitiul financiar 2020 - 2027 se va putea extinde de la drum expres de patru benzi la regim de autostrada", a afirmat Ioan Rus.
Noul Master Plan al saraciei
Cei 6 miliarde de euro destinati construirii de atostrazi pe care Uniunea Europeana se chinuie sa ni-i impinga in buget risca sa aiba o soarta incerta, din moment ce oficialii de la Bucuresti au decis sa schimbe brusc macazul in expunerea necesitatilor Romaniei pentru actualul exercitiu financiar al UE.
Astfel, vor fi realizate doar tronsoanele de autostrada aflate in executie, care ar trebui sa lege Sibiul de portile de iesire vestice in afara tarii, restul drumurilor beneficiind doar de adaugiri de cate o banda sau doua. Master Planul pe Transporturi pe care Ioan Rus cerea sa il prezinte Bruxelles-ului in urmatoarele zile difera radical de ceea ce tara noastra a negociat in prealabil.
Carpeli de fatada
Pana la aparitia "generatiei urmatoare de ministri" proorocita de Ioan Rus, acesta arata ceva semne de bunavointa catre soferii romani. Drept urmare, traseul Curtea de Arges - Sibiu va fi carpit astfel incat sa aiba patru benzi, in speranta ca Dacia isi va putea expedia cat de cat masinile catre vestul Europei pe un drum expres, iar din banii economisiti sa realizeze inca un drum expres intre Craiova si Pitesti.
Soferii, jumuliti pentru nimic
In aprilie 2014, toti soferii au gemut adanc cand pretul la pompa al carburantului a fost crescut pentru a asigura partea de cofinantare a proiectelor de autostrada. La aceasta ora, proiectele respective par sa fie amanate pe termen nelimitat, in timp ce "cotizatia" colectata de la soferi s-a ratacit brusc prin Trezorerie.
Principala scuza in fata soferilor a sefului lui Rus, premierul Victor Ponta, a fost cofinantarea proiectului de autostrada Pitesti - Sibiu. Acesta a intrat deja in al saptelea an de amanare de la primele masuratori efectuate pe traseu si mai poate prinde o perioada de stand-by de un deceniu.
Miliarde de euro pierdute din start
La capitolul "gandire economica", fiecare guvern de pana acum a parut desprins din grupul elevilor care rateaza sesiune dupa sesiune examenul de bacalaureat. Intre 2005 - 2009, nivelul investitiilor realizate in zona adiacenta autostrazii Bucuresti - Pitesti a fost de peste un miliard de euro.
Spre fericirea nostalgicilor, pentru acest lucru tot lui Nicolae Ceaseuscu si politicilor aplicate in planurile cincinale trebuie sa le aducem ode de slava. Daimler si Montupet au preferat sa isi transfere investitii de 600, respectiv 120 de milioane de euro in tari precum Ungaria si Bulgaria din lipsa unei infrastructuri adecvate de transport in Romania.
Anuntul facut de Ioan Rus are menirea sa ne mai tina o buna perioada in lumea a III-a Uniunii Europene.
-
Grila dreapta proiector ceata bara fata audi a4 b8 2012-2015... 235 Lei
Grila radiator audi a4 b9 8w 2016 2017 2018 2019 350 Lei
Compresor clima citroen c5 2 1.6 hdi 2007-2017 9800839580 750 Lei
-
Tub / furtun / racord aer admisie audi a6 c5 2.5 tdi 4x4 fab.... 30 Lei
Aripa dreapta opel frontera b 1999 2004 350 Lei
Dezmembram mercedes-benz clk-class c209 [2002 - 2005]...
-
Camera video marsarier oe mercedes-benz vito w639 2003-2014... 2910 Lei
Caseta directie land rover freelander (ln) (1998 - 2006)... 1483 Lei
Panou sigurante bsm ab4 peugeot 508 i 2.0 hdi rxh hybrid4 163... 500 Lei
-
Difuzor bara spate audi a4 b9 (2016-2019) cod 8w0807521g 300 Lei
Injectoare hyundai i30 / kia ceed 1.6 crdi 2007 2008 2009 2010 200 Lei
Senzor presiune ac volkswagen touran (1t1, 1t2) [ 2003 - 2010... 100 Lei
-
Trager (panou frontal) bmw x3 f25 1400 Lei
Ulei transmisie fatcom valvolina-f 1l 16 Lei
Elevator auto cu 2 coloane pe surub 4500 Lei
-
Set ornamente crom grila radiator suzuki vitara (2015-2018) 200 Lei
Dacia logan benzina 2020 7300 €
Bara fata grunduita vw jetta 05/10 200 Lei
-
Bandou bara fata - renault captur 2017 , 620722890r 183.3 Lei
Faruri bi-xenon hummer h3 cu lupa 3750 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
-
Roata janta tabla rezerva 185 60 15 r15 seat ibiza 2009 - 2014... 249.99 Lei
Cablaj bara spate oe dacia logan 2 2012→ 240153297r 510 Lei
Armatura superioara bara fata toyota prius 2016-2017-2018 noua... 730 Lei
-
Bara spate ford kuga 2 st-line facelift an 2016-2017-2018-2019... 600 Lei
Grila radiator neagra cu rama cromata audi a3 2008-2012 537 Lei
Carcasa oglinda pregatita pentru vopsit - ford puma 2000-2001,... 105.14 Lei
-
Coloana directie renault clio 1 1991 1998 80 Lei
Electrovalva 3.0 tdi cdu cdud audi a6 c7 4g audi q5 a5 8f a6... 100 Lei
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
-
Ventilator racire motor volvo v40 350 Lei
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
Toba finala sport audi a4 b5 friedrich motorsport 400 Lei
-
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
Coloana directie renault clio ii 1998 2012 100 Lei
Diagnoza motor suzuki marine jet boat - outboard - wave runner... 660 Lei


