Studiu GoodYear: masina este pasaportul catre independenta pentru tineri

Studiu GoodYear: masina este pasaportul catre independenta pentru tineri
Masinile asigura "pasaportul" catre libertate si independenta pentru tinerii din ziua de azi, atata timp cat mama si tata pot fi sunati urgent pentru a le rezolva o problema. 55% din tinerii conducatori auto vad masina ca pe un mijloc de a obtine independenta - dar un sfert si-ar suna inca parintii pentru a le schimba o anvelopa daca fac pana.
Distribuie pe Facebook

In timp ce multi tineri conducatori auto admit faptul ca masina este doar un simplu mijloc de a se deplasa din punctul A in punctul B, un nou studiu realizat de Goodyear a aratat faptul ca peste jumatate din ei simt un atasament mai mare si acorda o atentie sporita masinii, comparand-o cu un spatiu personal care i-ar face sa se simta mai independenti. Oricum, daca privim mai atent, observam ca incepe sa devina evident faptul ca tinerii din ziua de azi obtin independenta la o varsta mai inaintata decat in trecut si pastreaza o legatura puternica cu parintii lor - in special, atunci cand trebuie sa rezolve anumite probleme, precum schimbarea unei roti daca fac pana. Este vorba de oxitocina, localizata in creier, care este responsabila pentru sentimentele de atasament si apropiere fata de ceilalti. Multi tineri conducatori auto par a avea sentimente de atasament fata de parinti, chiar mai profunde decat fata de propria masina.

Studiul, care a investigat comportamentul a 6.400 de tineri conducatori auto cu varste sub 25 de ani din 16 piete (15 tari europene si Africa de Sud), a fost conceput pentru a intelege cum gandeste un conducator auto incepator. Acesta a oferit cateva aspecte interesate in ceea ce priveste comportamentul tinerilor conducatori auto in trafic.

"Tinerii din ziua de azi au o relatie speciala cu masina lor", a explicat Jens Volmicke, Directorul de Comunicare Corporativa de la Goodyear EMEA. "Studiul privind siguranta conducatorilor auto tineri sau incepatori - al treilea studiu privind siguranta rutiera - cerceteaza acest aspect in detaliu si prevede cateva solutii folositoare pentru a intelege comportamentul generatiei tinere in trafic".

Masina - "pasaportul" catre libertate si reflectarea personalitatii lor
Tinerii italieni, sud-africani s britanici au cele mai multe sanse sa-si vada masina ca pe un mijloc de a obtine independenta (77%, 73% si respectiv 71%) si 36% din respondenti sustin ca masina lor le reflecta personalitatea. Masina a fost descrisa ca reprezentand un spatiu personal unde ei pot sa scape de stresul acumulat zilnic si de responsabilitati de catre 41% din tinerii conducatori auto, iar unul din trei (30%) a afirmat faptul ca masina este un loc in care pot scapa de sub controlul parintilor. Acest lucru a fost afirmat intr-o proportie mai mare de catre tinerii sud-africani, britanici si rusi, unde aproape jumatate din ei (52%, 45% si respectiv 41%) sunt deja satui sa se refugieze in masina pentru a scapa de parinti, in timp ce o mare parte din ei locuiesc inca cu parintii. Barbatii au mai multe sanse decat femeile sa-si priveasca masina ca pe un mijloc de independenta, in timp ce tinerii conducatori germani, suedezi si austrieci sunt mai pragmatici si isi privesc masina chiar ca pe un mijloc de transport (88%, 86% si respectiv 86%).
Fuga la mama si la tata cand lucrurile nu merg bine
Cand i-am intrebat ce ar face daca ar avea o pana la o anvelopa, tinerii au afirmat ca nu sunt asa de independenti pe cat le-ar placea lor sa creada. Doar 44% au spus ca ar schimba anvelopa singuri, in timp ce 23% si-ar suna parintii si 12% si-ar suna iubitul / iubita. Rusii sunt cei mai independenti, cu 64% mai multe sanse de a-si schimba ei singuri roata, urmati de sud-africani si cehi (55% si 54%). Doar o treime din tinerii conducatori din Danemarca, Olanda si Elvetia si-ar schimba singuri anvelopa, avand in vedere faptul ca inlocuirea unei roti necesita un nivel destul de mare de energie, fapt ce nu ne surprinde ca femeile au mai putine sanse decat babatii de a schimba singure o anvelopa (21% vs. 66%).
Tinerii conducatori auto britanici sunt mai dispusi la a-si suna parintii (42%), fapt ce poate reflecta o cultura a copiilor alintati mult in adolescenta, in timp ce rusii sunt mai putin dispusi la a apela la parinti (doar 4%). Tinerii francezi sunt mai dispusi la a-si suna iubitul sau iubita daca ar ramane in pana (20%).
Tinerii nu cunosc lucrurile elementare
Studiul arata faptul ca doar 20% din conducatorii auto incepatori invata in timpul scolii de soferi cum sa schimbe o roata daca fac pana. Tinerii conducatori auto cehi au mai multe sanse sa invete, cu un procent de 47%, in timp ce tinerii danezi, olandezi si italieni au mai putine sanse (9%, 9% si respectiv 10%).
"Cu asa de multi tineri conducatori auto in intreaga Europa care nu sunt siguri ca pot schimba un cauciuc daca fac pana, arata, cu siguranta, nevoia unei pregatiri mai intense", a precizat Volmicke. "Vom continua sa colaboram cu Asociatia Europeana a Scolilor Auto pentru a le oferi soferilor incepatori mai multe cunostinte despre anvelope, inclusiv deprinderile de care au nevoie pentru a schimba o roata - un element obligatoriu introdus recent in pregatirea viitorilor conducatori auto."
Geamuri aburite
Aproape o cimcime (18%) afirma ca masina lor este locul unde fac sex cu partenerul lor. 24% dintre barbati marturisesc ca fac sex in masina, comparativ cu 13% dintre femei si un enorm procent de 43% din rusi si 27% din spanioli si cehi pretind ca fac sex in masinile lor. Se pare ca olandezii, francezii si britanicii sunt cei mai putin dispusi sa faca acest lucru pe bancheta din spate, procentajul fiind de 9%, 8% si respectiv 8%.
Calatorie de placere
Aproape jumatate din conducatorii auto incepatori se bucura, calatorind de placere fara sa se gandeasca la vreo destinatie anume (46%), in timp ce 22% marturisesc ca simt un nivel mare de adrenalina cand sunt la volan. Tinerii din Rusia, Polonia, Turcia si Africa de Sud calatoresc cel mai mult (73%, 63% si respectiv 63%) si, de asemenea, au cel mai mare nivel de adrenalina. Poate ca, in conformitate cu stereotipurile de gen, barbatii se bucura mai mult de calatorie decat femeile, iar nivelul de adrenalina este, de asemenea, mai mare (50% vs. 42% si 26% vs. 15%). Pentru unii conducatori auto tineri masina este un adevarat camarad si obiectul fata de care simt un mare atasament - 59% din tinerii conducatori auto turci si 56% din cei sud-africani au fost de acord cu acest aspect.
Despre Goodyear

Goodyear este una din cele mai mari companii producatoare de anvelope din lume. Are aproximativ 71.000 de angajati si isi fabrica produsele in 53 de unitati de productie din 22 de tari peste tot in lume. Cele doua centre ale sale pentru inovare din Akron, Ohio si Colmar-Berg, Luxemburg dezvolta produse si servicii de ultima generatie care stabilesc standardul pentru tehnologie si performanta in aceasta industrie.

Goodyear are o experienta de 111 ani in dezvoltarea unei parti importante a oricarui vehicul - anvelopa. Noi credem ca avem o responsabilitate in faptul de a fi implicati in dezbaterile privind siguranta pe care o genereaza anvelopele si vrem sa contribuim la o mobilitate mai sigura. In Europa, Goodyear este semnatar al Cartei Europene pentru Siguranta Rutiera (CESR). Goodyear a sustinut ideea unei etichete europene pentru anvelope prin care sa le fie mai usor consumatorilor sa aprecieze performanta anvelopelor dintr-o perspectiva a mediului inconjurator si a sigurantei. Goodyear a sprijinit introducerea obligatorie a sistemului de monitorizare a presiunii in anvelope - un sistem electronic proiectat pentru a monitoriza presiunea aerului din interiorul unei anvelope - in toate autoturismele noi incepand cu anul 2012 si in toate masinile incepand cu 2014. De asemenea, Goodyear sprijina ideea de a determina statele membre UE sa introduca o lege privind obligativitatea anvelopelor de iarna pentru a imbunatati siguranta rutiera in conditii de iarna. Goodyear se angajeaza, alaturi de partile interesate, sa demonstreze importanta sigurantei rutiere.

Pentru mai multe informatii despre Goodyear si produsele sale, vizitati www.goodyear.com.

Despre Asociatia Europeana a Scolilor Auto

Asociatia Europeana a Scolilor Auto cuprinde 25 de Asociatii de Scoli Auto din 24 de tari europene cu toate autoritatile, institutiile si organizatiile europene, care sunt interesate de urmatoarele aspecte: instructiunile de conducere, invatamantul instructorilor auto, perfectionarea conducatorilor auto, educatia ulterioara a soferilor incepatori, conducerea ecologica, toate aspectele referitoare la siguranta rutiera. Aceasta incurajeaza initiativele care conduc la o imbunatatire a sigurantei rutiere.

Principalele obiective sunt: armonizarea educatiei si examinarii instructorilor si/sau a profesorilor de conducere, pregatirea si concordanta indicatiilor si a conceptelor educationale pentru instruirea tuturor categoriilor de soferi, pregatirea si armonizarea indicatiilor pentru instruirea avansata a tuturor categoriilor de soferi, concordanta educatiei si examinarii conducatorilor auto, armonizarea standardelor de organizare a examinarii si a examinatorilor de conducere. Asociatia Europeana a Scolilor Auto este o asociatie profesionala neutra in ceea ce priveste aspectele politice si religioase.
Distribuie pe Facebook
mai multe