Sud-coreenii de la Hyundai reinventeaza motorul cu patru cilindri

Sud-coreenii de la Hyundai reinventeaza motorul cu patru cilindri
  • Hyundai a aplicat pentru un patent
  • Acesta se refera la un motor cu patru cilindri de capacitati diferite
  • Este inca incert pentru ce fel de motoare va fi folosita aceasta tehnologie
Distribuie pe Facebook

Constructorul asiatic de automobile a inregistrat la Oficiul European de Investitii si Marci un patent pentru un propulsor cu patru cilindri de capacitati diferite. Inca nu este clar pentru ce fel de motoare va fi dezvoltata aceasta tehnologie.

Dupa izbucnirea scandalului Dieselgate, marii constructori de automobile au devenit intr-un fel obsedati de motoare din ce in ce mai mici, cu emisii reduse si consum minim de carburant. Asa au luat nastere mai multe tehnologii, printre care si dezactivarea unuia sau mai multor cilindri atunci cand nu este necesara functionarea lor. Aceasta a fost imediat preluata de Grupul Volkswagen si recent de americanii de la Ford, care au anuntat ca noul Fiest ST va beneficia de aceasta tehnologie.

Sud-coreenii de la Hyundai insa sunt de parere ca aceasta a ajuns in punctul in care nu mai poate fi perfectionata, asa ca tocmai au depus un patent la Oficiul European de Investitii si Marci pentru o inovatie in domeniul propulsoarelor cu cilindree variabila. Mai exact, Hyundai vrea sa dezvolte un motor cu patru cilindri grupati pe capacitati cilindrice diferite: doi cilindri vor avea o anumita cilindree, in timp ce ceilalti doi vor avea alta capacitate cilindrica.

Inginerii Hyundai ar fi ajuns la aceasta solutie dupa ce testele din laborator au aratat ca un propulsor conventional, cu cilindri de aceeasi capacitate, consuma multa energie cinetica pentru a ramane stabil in anumite momente ale functionarii. Din aceasta energie cinetica rezulta un consum mai mare de combustibil si implicit emisii ridicate.

Potriviti schitei oficiale de mai jos, cei patru cilindri de capacitati diferite vor fi controlati de o unitate de comanda, care va adapta functionarea acestora in cel putin trei moduri de rulare, alese de sofer. Tot aici se poate observa si un motor electric, al carui rol va fi acela de a echilibra cuplul dezvoltat de cei patru cilindri diferiti, pentru a elimina zgomotele si vibratiile.

Asa cum spuneam la inceputul acestui articol, inca este incert pentru ce fel de motoare va fi dezvoltata aceasta tehnologie, insa primul pas a fost facut, acum inginerii neavand altceva de facut decat sa o transforme in realitate.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 28 Martie 2017