Toyota Auris Hybrid pentru Politia Rutiera a Capitalei

Toyota Auris Hybrid pentru Politia Rutiera a Capitalei
  • Politia duce lipsa de masini
  • Tehnologia hibrid castiga teren in contextul Dieselgate
  • Toyota a redevenit cel mai mare constructor auto din lume
Distribuie pe Facebook

Politistii de la Rutiera vor avea de-acum in dotare doua automobile Toyota Auris Hybrid. Masinile vor fi folosite de agentii bucuresteni timp de un an de zile, ele fiind o donatie. Politia Rutiera a Capitalei devine astfel prima institutie publica de la noi din tara care are in flota sa masini prietenoase cu mediul.

Politia duce lipsa de masini

Parteneriatul dintre Toyota si Politia Rutiera nu poate fi decat benefic, mai ales pentru politisti, deoarece masinile din parcul auto al acestei institutii nu acopera decat 40% din necesar, iar automobilele pe care le detine sunt extrem de vechi.

De altfel, masinile cu care circula politistii sunt atat de uzate, incat peste 80% din parcul auto al Ministerului de Interne poate fi casat.

Automobile hibride primite acum vor avea un consum cu 25% mai mic de carburant conventional, se arata intr-un comunicat al Politiei Rutiere.

In ultimul an s-au mai achizitionat automobile, insa numarul lor ramane in continuare mic. In urma cu cateva zile, 400 de masini Volkswagen Polo au intrat in dotarea Politiei Romane.

Pentru ca VW este implicata intr-un scandal de proportii in aceasta perioada, s-a speculat ca masinile luate de politisti ar fi vizate de Dieselgate, insa aceste modele sunt pe benzina.

Fac parte din gama Comfortline si au un motor 1.2 TSI ce dezvolta 90 de cai putere. Pretul acestora a fost de 13.000 de euro per masina, in el fiind incluse si costurile pentru dotarile necesare unei masini de politie.

Tehnologia hibrid castiga teren in contextul Dieselgate

Scandalul noxelor care afecteaza in aceasta perioada constructorul de automobile Volkswagen este de natura sa dea o noua directie industriei auto mondiale.

Dieselgate este o lovitura de imagine atat pentru Volkswagen, cat si pentru motoarele diesel, unii specialisti aducand in discutie chiar apusul unei ere in domeniul auto.

Emisiile de CO2 in cazul motoarelor diesel sunt, intr-adevar, mai mici decat in cazul masinilor pe benzina, insa automobilele pe motorina au emisii mult mai periculoase pentru sanatatatea oamenilor, precum hidrocarburile si oxizii de azot.

Ipoteza logica in acest context este faptul ca atat producatorii, cat si clientii, se vor indrepta spre automobile "verzi", iar tehnologia hibrid este in prezent alternativa pentru cei care isi doresc o masina care sa polueze putin, dar care sa aiba si puterea si autonomia necesare unui drum mai lung.

Chiar si cei de la Volkswagen mizeaza pe acest segment pentru urmatoarele modele, mai ales ca Uniunea Europeana a pus gand rau masinilor diesel inca de anul trecut, iar scandalul emisiilor cu siguranta nu va ramane fara urmari in ceea ce priveste legislatia europeana pentru motoarele diesel.

In plus, municipalitatea din Paris a anuntat deja ca intentioneaza sa interzica circulatia automobilelor diesel in centrul orasului pana in 2020 si probabil ca vor mai urma si alte metropole europene exemplul parizienilor.

In tara noastra, spre exemplu, modelele diesel domina parcul auto, insa exista si vesti bune. Vanzarile de autovehicule electrice si hibride noi au crescut in perioada ianuarie - septembrie 2015 cu 111% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Numarul achizitiilor din aceasta zona ramane totusi mic, in perioada mentionata cumparandu-se in total 332 de unitati. Trebuie sa tinem totusi cont de faptul ca o masina hibrida are un pret ridicat, iar una electrica nu este foarte practica daca ne gandim ca in tara noastra nu prea sunt locuri unde ar putea fi incarcata.

Toyota a redevenit cel mai mare constructor auto din lume

Marca nipona Toyota si-a recastigat titlul de cel mai mare producator de automobile din lume, dupa ce pentru cateva luni fusese detronata de Volkswagen. Japonezii s-au situat pe primul loc in fiecare an inca din 2008, cand criza economica a lovit in plin grupul american General Motors, cel care detinuse suprematia timp de 77 de ani.

In primele noua luni ale acestui an, Toyota a vandut la nivel global 7,49 milioane de vehicule, in timp de Volkswagen a inregistrat 7,43 de milioane de masini vandute, plasandu-se pe locul al doilea.

De altfel, sansele ca Volkswagen sa se mentina pe primul loc erau destul de mici mai ales daca ne gandim la criza prin care trece acum din cauza Dieselgate.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 28 Octombrie 2015