Toyota i-Road va fi testat in Japonia

Toyota i-Road va fi testat in Japonia
  • Noua Toyota i-Road va fi testata pe strazile din Japonia
  • Vehiculul cu trei roti foloseste tehnologia Active Lean
  • Propulsia este asigurata de doua motoare electrice
Trimite unui prieten

Toyota se va folosi in Japonia de conceptul sau inovator i-Road in incercarea de a reduce blocajele in trafic si poluarea. Vehiculul electric cu trei roti prezentat la Geneva are o autonomie de 48 de km si se foloseste de tehnologia "Active Lean", care-i permite sa se incline pe viraje precum o motocicleta.

Toyota i-Road se strecoara prin trafic ca o motocicleta, in timp ce ofera stabilitatea si siguranta unei masini. Producatorul japonez a realizat acest concept tocmai pentru ca utilizatorii sa faca fata blocajelor din trafic si sa se descurce ca si cand ar conduce un vehicul pe doua roti.

Toyota nu a mentionat inca daca sau cand i-Road va putea fi cumparat, insa doreste sa il foloseasca anul viitor in cadrul unui studiu al unui sistem de transport futurist din Japonia, pe nume Ha:mo (Harmonious Mobility Network) - o retea care va combina in mod eficient transportul public cu cel privat. Ceea ce este cu adevarat interesant la conceptul nipon este faptul ca vehiculul se foloseste de tehnologia "Active Lean" pentru a se putea descurca pe strazile aglomerate. Practic, triciclul ofera stabilitate fara ca soferul sa trebuiasca sa mentina vehiculul in balans.

Astfel, o unitate de control ii permite noii Toyota i-Road sa se incline atat cat trebuie, coboara sau ridica rotile si anuleaza astfel forta centrifuga in viraje. Totodata, sistemul actioneaza si atunci cand vehiculul este condus pe drum drept si intalneste obstacole, permitand caroseriei sa nu isi modifice pozitia si sa ramana la acelasi nivel. Potrivit japonezilor, multumita acestui sistem, oricine stie sa conduca o masina poate conduce i-Road, intrucat miscarea de inclinare se intampla automat.

Prototipul electric Toyota i-Road poate gazdui pana la doi pasageri si are o autonomie de 48 de kilometri cu o singura incarcare, aceasta din urma avand o durata de aproximativ trei ore. Cele doua motoare electrice de cate 2kW, montate pe rotile din fata, ii asigura vehiculului japonez o viteza maxima de 60 de km/h. Triciclul este lung de 2.35 m, inalt de 1.45 m si lat de 85 de centimetri.

Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 17 Octombrie 2013