Toyota Supra: de ieri pana astazi

Toyota Supra: de ieri pana astazi
Si daca tot ne-am apucat de “scotocit” prin istoria anumitor automobile, voi trece peste ocean, pana in insorita Japonie, mai specific, catre Supra… Toyota Supra. Una din cele mai mari vedete ale fenomenului “tuning”, masina a luat nastere in 1979, avand parte de patru generatii, pana in anul 2002.
Trimite unui prieten

In 1979, masina a fost prezentata ca un derivat al celebrului coupe Celica, primele doua generatii fiind vandute chiar sub numele de “Celica”. Abia la a treia generatie, modelul reusind sa isi castige “independenta”, capatand numele de Supra.


Predecesorul Suprei a fost celebrul 2000GT, model ce data din anii ’60, fiind cunoscut drept primul supercar japonez, cu un motor de 2.0L si 150 CP.


  Toyota Supra: de ieri pana astazi


Prima generatie purta numele de Toyota Celica Supra MKI, si a fost produsa din 1979 pana in 1981. Aceasta a beneficiat de patru motorizari la vremea respectiva, cea mai puternica masurand 145 CP.


Toyota Supra: de ieri pana astazi

 

Din 1982 pana in 1986, cel de-al doilea model Celica-Supra (MKII) se mandrea cu o alura mai sportiva si sase motorizari disponibile, versiunea de top atingand circa 174 CP.

 

Toyota Supra: de ieri pana astazi


Toyota Supra: de ieri pana astazi



In anul 1986, modelul isi castiga “dreptul la opinie” si se desparte de Celica, pastrand doar ”numele de fata” – Toyota Supra.

Toyota Supra: de ieri pana astazi

Toyota Supra: de ieri pana astazi

 

Patru motorizari au fost disponibile pe aceasta versiune (MKIII), printre care doua variante produse exclusiv pentru piata japoneza: doua twin-turbo de 2.0 L, respectiv 2.5L, care generau pana la 276 CP.


Toyota Supra: de ieri pana astazi


Toyota Supra: de ieri pana astazi

 

Ultima Supra (MK4) a fost produsa in perioada 1993 – 2002 si a reprezentat cel mai longeviv model din gama – 9 ani de viata, devenit in scurt timp celebru datorita performantele sale.


Toyota Supra: de ieri pana astazi

Toyota Supra: de ieri pana astazi

In Europa, MK4 a venit echipata in doar doua variante: doua motoare de 3.0L, un aspirat de 220 CP si un twin-turbo de 326 CP. Totodata, a beneficiat de trei tipuri de transmisie: doua manuale, in cinci si sase trepte de viteza, si una automata.

 

Toyota Supra: de ieri pana astazi

Toyota Supra: de ieri pana astazi

Toyota a renuntat in cele din urma la Supra, in 2002, indepartandu-se usor de acest segment de piata. Pacat….





Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (13) Poze Toyota Supra
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 28 Octombrie 2009