Trei situatii in care NU viteza ucide

Trei situatii in care NU viteza ucide
Nu de putine ori, in urma unui accident cu urmari grave sau chiar mortale expresia "Viteza ucide" ne este reamintita tuturor insa, din pacate, in spatele acestei abordari nu se ascunde altceva decat incapabilitatea autoritatilor de a construi drumuri de un nivel acceptabil (macar atat, daca mai mult nu se poate), inconstienta celor aflati la volan si chiar mandria de a fi roman. Am sa va expun rationamentul meu chiar in randurile ce urmeaza. In plus, vom incerca impreuna sa gasim multiple situatii in care NU viteza ucide.
Distribuie pe Facebook

1. Un factor extrem de important care contribuie din plin la producerea unor accidente cu urmari grave il reprezinta starea proasta a drumurilor din Romania. Cuvinte precum gropi, cratere si din nou gropi sunt arhiprezente in vocabularul soferilor din aceasta minunata tara, insa ele se pot transforma cat ai clipi in cel mai mare dusman al nostru. Pentru ca, atunci cand circuli cu 130 km/h pe autostrada, cuvinte precum calitatea si pozitia in care este turnat asfaltul ar trebui sa fie sinonime cu termenul perfect. Ceea ce la noi este aproape imposibil. Asadar, atentie la gropi, la cratere si, nu in ultimul rand, la pietrisul si praful prezent pe asfalt atunci cand franarea brusca este inevitabila. Pentru ca altfel risti sa devii o victima a expresiei Viteza Ucide. Chiar daca intr-un astfel de caz viteza pare sa nu joace nici macar un rol secundar - asta tinand cont ca nu ai incaltat limita egala.

2. Un alt factor ar fi acea mandrie de a fi roman. Este o expresie mai mult plastica, pentru ca aici facem referire la cei care transforma culoarea rosu a semaforului in verde. Si nu, nu suntem un popor de daltonisti ci mai degraba un popor caruia nu ii pasa de aproapele sau. Drept urmare, risti sa ajungi o victima colaterala chiar daca circuli cu viteza legala si, cel mai grav, fara sa fi vinovat de absolut nimic. Ai trecut pe verde, iar un sofer ce-nu-poate-fi-numit-chiar-civilizat care a trecut pe rosu tocmai ti-a aranjat putintel masina - asta in cele mai bune cazuri. La acest capitol, mandria de a fi roman, ii putem incadra cu usurinta si pe cei care merg cu proiectoarele aprinse, desi fenomenul meteo cunoscut sub denumirea de ceata lipseste cu desavarsire.

3. Alcoolul. Acesta reprezinta, alaturi de inconstienta la volan, probabil cel mai important factor producator de accidente mortale sau cu consecinte extrem de grave. Alcoolul nu are nici cea mai mica legatura cu sofatul, iar cel mai mare rau este reprezentat de faptul ca multi se cred piloti de curse chiar si atunci cand sunt trezi. In cazul in care au mai consumat inainte de a se urca la volan si cateva cutii de bere, plus cateva sticle de vin, urmarile nu vor intarzia sa apara.

Important de specificat: Din pacate, in astfel de situatii, si viteza are un rol destul de important. Daca mai punem la socoteala si starea drumurilor, consecintele conducerii automobilului sub influenta alcoolului vor fi extrem de catastrofale.

Alte situatii in care viteza NU ucide:

- Recent, soferii din Statele Unite au devenit victima faimosului Twitter. Pe scurt, sunt atat de captivati de aceasta retea de socializare incat sunt gata sa lase deoparte atentia acordata traficului doar pentru a mai posta cate ceva de pe contul de... Twitter.

- Revenind la Romania si la o alta situatie in care nu viteza este principalul factor cauzator de moarte, tinem sa reamintim de parcul auto invechit. Este adevarat, nu zice nimeni sa conducem masini cu zeci de airbaguri sau cu structura monococa din fibra de carbon, insa nu este nici posibil sa cumparam cele mai vechi masini din intreaga Europa. In plus, nici macar ITP-ul nu se acorda pe bune, asa ca in orice moment un sistem extrem de important al automobilului tau ar putea sa cedeze, iar nefericita situatie sa duca la un accident cu urmari extrem de grave.

- La acest capitol am putea incadra cu destula mare usurinta - din pacate!, si animalele lu' badea Vasile care, nu de multe ori, cauzeaza accidente stupide si nedemne de o tare care se considera europeana.

- De asemenea, lipsa marcajelor si indicatoarelor rutiere sau pozitionarea acestora in locuri nevizibile reprezinta un alt factor important in provocarea accidentelor cu consecinte grave, pe aceasta lista inscriindu-se si alte cauze precum autovehicule nesemnalizate (carute, biciclete, etc.), oboseala la volan, acordarea permisului pe ochi frumosi, etc.

- Nu in ultimul rand, sa nu uitam nici de accidentele provocate de materialele de constructie (si nu numai) transportate intr-un mod total necorespunzator. Multa atentie in cazul in care in fata voastra se afla un camion incarcat cu lemne sau alte materiale ce odata scapate din remorca pot duce la situatii cu urmari extrem de grave.

Asadar, in urma acestei scurte sinteze, avem dovada clara a faptului ca nu doar viteza ucide. Este adevarat, de multe ori viteza face diferenta intre viata si moarte, insa acest lucru se intampla in special in cazurile in care intervin alti factori precum starea drumurilor, inconstienta la volan si incalcarea regulilor de circulatie, plus cantitatea de alcool din sange.

La final, te provocam sa ne sugerezi si alte situatii in care viteza nu reprezinta principalul factor cauzator de moarte. Si inca ceva: Conduceti cu grija!

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Ghidul soferului DATA PUBLICĂRII: 19 Aprilie 2011