Tu ce crezi: De ce masinile vechi tineau o vesnicie, iar cele noi doar cativa ani?

Tu ce crezi: De ce masinile vechi tineau o vesnicie, iar cele noi doar cativa ani?
  • Nu se mai fac masini ca pe vremuri
  • Masinile noi sunt prea complicate
  • Conteaza cantitatea si nu calitatea
Distribuie pe Facebook

Cu siguranta te-ai saturat de cat ai auzit expresia "nu se mai fac masini ca pe vremuri". Dar de ce sunt masinile vechi mai bune decat cele noi? De ce se pune in ziua de azi accentul mai mult pe cantitate si nu pe calitate?

Raspunsurile la aceste intrebari sunt extrem de simple. 1. Pentru ca masinile vechi nu sunt atat de complicate si 2. pentru ca in ziua de azi banii fac legea. Cu cat mai mare profitul, cu atat mai bine.

Sunt de acord ca toate tehnologiile si sistemele de siguranta si asistenta de ultima generatie sunt acolo pentru a-ti face viata mai usoara in spatele volanului si pentru a te simti in siguranta in masina. Si chiar asta fac, insa cu cat sunt mai multe, cu atat cresc sansele ca ceva sa se strice.

Am condus masini noi, cu kilometri relativ putini la bord, care deja incepeau sa dea rateuri. Ba un scartait, ba un senzor, ba in cel mai rau caz, motorul. Ma intreb oare cum vor arata masinile astea peste, sa zicem, 10 ani si cu 250.000 de kilometri rulati? De fapt intrebarea este alta: vor mai exista oare?

O masina veche este simpla din toate punctele de vedere si intretinuta asa cum trebuie poate duce multi kilometri. Spre exemplu, stiu un ML270 din 2001 cu peste 500.000 de kilometri in bord. Are turbina schimbata, motorul refacut o singura data (tot din cauza turbinei), insa merge in continuare. Nu are crapaturi pe bord iar tapiteria din piele nu isi arata varsta.

Masinile noi sunt mult prea complicate, iar asta inseamna din start costuri mai mari de intretinere. Cand mergi la service lasi mai multi bani pentru manopera, ca sa nu mai vorbim de piese.

Parerea mea este ca dupa 2004 incoace, constructorii auto au inceput sa scoata masini de unica folosinta pe banda rulanta. Asta pentru ca in ziua de azi conteaza cantitatea, si nu neaparat calitatea. Da, vorbim de calitate in cazul unui Mercedes S-Class sau BMW Seria 7, sau Volvo S90, sau o masina de lux care a costat cateva sute de mii de euro. Dar in rest, nu.

Da, logic ca si producatorii auto trebuie sa traiasca din ceva, si piata de piese auto trebuie sa supravietuiasca, dar cand iti cedeaza distributia la un Polo 1.2 TSI din 2010, dupa nici 20.000 de kilometri este cam grav. Constructorii de automobile sunt fortati sa faca unele compromisuri, insa le fac acolo unde nu trebuie.

Emisiile si consumul de combustibil redus au devenit atat de importante incat sufoca de-a dreptul industria auto. Majoritatea producatorilor au apelat la downsizing, motoare mici, turbo, impinse aproape de limita. Cat crezi ca poti sa scoti dintr-un motor de 1.6 litri? Pana unde crezi ca-l poti forta astfel incat sa ramana si fiabil?

Apoi, mai demult masinile trebuiau sa fie rezistente, pentru ca nici drumurile nu erau tocmai cele mai bine. Ia incearca sa mergi vreo 20 de kilometri cu o masina noua pe un drum pietruit, sau sa bagi un SUV mai nou pe un drum forestier. Cat de departe crezi ca ajungi cu ele. Daca nu cedeaza ceva pe moment, o va face cu siguranta in viitorul nu foarte indepartat.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 8 August 2018