Tu stiai: Cum arata Lancia Thema 8.32, berlina cu tractiune fata si motor V8 marca Ferrari?

Tu stiai: Cum arata Lancia Thema 8.32, berlina cu tractiune fata si motor V8 marca Ferrari?
  • In 1986, Lancia lansa o Thema 8.32
  • Automobilul avea un V8 de Ferrari
  • Tractiunea era doar pe rotile fata
Distribuie pe Facebook

Prima data cand auzi de Lancia Thema 8.32? Nici nu stii cat de multe ai pierdut. Iti vom explica insa in randurile urmatoare, pas cu pas, de ce berlina italiana merita intreaga ta atentie.

In urma cu aproape patru decenii, pe la inceputul anilor '80, Fiat si Saab au pornit impreuna la drum in cautarea concurentului perfect pentru BMW Seria 5 si Mercedes E-Class.

Dupa indelungi dezbateri, calcule si teste, cele doua companii au anuntat dezvoltarea unei platforme comune, pe care urmau sa fie construite modelele Alfa 164, Fiat Croma, Saab 9000 si... Lancia Thema, evident.

Asemeni automobilelor impotriva carora trebuia sa lupte, Lancia Thema venea in showroom-uri alaturi de o variata de motorizari, unele in doar patru cilindri, altele cu sase pistoane.

Lancia Thema 8.32

Lancia Thema 8.32

Ulterior lansarii oficiale din cadrul salonului de la Torino din 1984, la aproximativ 24 de luni distanta, modelul italian avea sa primeasca si o versiune de performanta, careia compania i-a oferit indicativul 8.32.

Sirul respectiv de valori semnifica numarul cilindrilor si al valvelor motorului instalat sub capota, un V8 cu capacitatea de trei litri si 32 de valve imprumutat de la Ferrari 308.

Nu este, evident, chiar acelasi motor, principala diferenta regasindu-se la nivelul arborelui cotit, diferentele majore continuand - mai mult sau mai putin intamplator, cu cifrele inscrise in cadrul fisei tehnice.

Livrata la pachet alaturi de 215 cai putere, vechea Lancia Thema 8.32 ar fi putut reprezenta alternativa perfecta la varianta 535i comercializata de BMW la momentul cu pricina.

Pana si timpul de aproximativ sapte secunde necesar realizarii acceleratiei de la 0 la 100 de kilometri pe ora sau viteza de top care depasea 230 km/h pareau sa sustina aceasta teorie, extrem de curajoasa pentru unii.

Capitolul care a facut ca automobilul italian sa isi piarda credibilitatea a fost insa tractiunea fata, o adevarata nebunie daca facem un pas inapoi si revenim la propulsorul Ferrari.

O adevarata ciudatenie a naturii - indiferent ca vorbim despre anul 1986 ori 2018, Lancia Thema 8.32 a fost produsa si vanduta in mai putin de 4.000 de exemplare, la un pret aproape dublu fata de modelul standard.

In ziua de astazi, berline cu motoare de Ferrari ofera atat Alfa Romeo, cat si Maserati, cu mentiunea ca niciuna dintre acestea nu au la baza o platforma cu tractiune fata.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 27 Septembrie 2018