Un dispozitiv de 30 de dolari deschide orice masina fara cheie
- Cum actioneaza RollJam
- Conditiile de functionare
- Creat de acelasi hacker care i-a demascat pe gigantii IT
O masina cu inchidere centralizata pe telecomanda ar putea parea o tinta mai dificila pentru hoti, insa un hacker american a demonstrat zilele acestea ca orice model e vulnerabil. El a creat un dispozitiv al carui cost e putin peste 30 de dolari, dar care te-ar putea "usura" pe tine de mult mai multi bani.
Creatorul dispozitivului, Samy Kamkar, nu e la prima incercare de acest gen. Cea precedenta deschidea insa doar automobile produse de General Motors si care erau echipate cu sistemul OnStar, insa noul gadget numit "RollJam" are o plaja de actiune mult mai mare, putand inclusiv sa deschida usile garajelor care se controleaza cu ajutorul telecomenzii.
Cum actioneaza RollJam
Dispozitivul este de marimea unui telefon mobil, iar pentru realizarea lui Kamkar a cheltuit doar 32 de dolari. Pentru a functiona, hackerul trebuie sa fie in apropierea vehiculului si soferul trebuie sa descuie masina cu telecomanda pentru ca dispozitivul sa receptioneze codul transmis de la telecomanda la sistemul de inchidere / deschidere.
In timp ce il inregistreaza, dispozitivul si blocheaza semnalul, asa ca soferul va trebui sa mai apese o data pe telecomanda pentru a-si descuia portierele. La a doua incercare a proprietarului de a folosi telecomanda, RollJam inregistreaza si cel de-al doilea cod, il blocheaza si ii transmite masinii primul cod, care deschide masina. Cel de-al doilea cod ramane in memoria dispozitivului.
Pentru sistemul de inchidere centralizata, producatorii de masini folosesc o tehnologie prin care telecomanda genereaza un cod diferit de fiecare cand o folosesti, astfel ca daca RollJam a inregistrat codul acesta unic transmis de telecomanda inainte sa ajunga la masina, el va putea fi folosit pe viitor.
Odata ce tu ai apasat pe telecomanda si s-a deschis masina, codul generat pentru aceasta deschidere nu va mai putea fi folosit niciodata, insa RollJam obstructioneaza calea codului spre masina si il retine pentru mai tarziu.
Conditiile de functionare
Pentru a fura codul e nevoie ca hackerul si dispozitivul sa fie destul de aproape de soferul cu telecomanda, insa cum el e foarte discret, "hotul" ar putea sa stea chiar si in spatele tau si sa nu observi ca dispozitivul actioneaza. Totodata, RollJam nu merge decat daca soferul alege sa foloseasca telecomanda, insa e greu de crezut ca cineva care are inchidere centralizata nu foloseste telecomanda, pana la urma pentru asta e facuta, asa ca RollJam este destul de periculos.
De fapt, aceasta vulnerabilitate a sistemului de inchidere cu telecomanda a fost identificat de mai multa vreme. Desi se stia ca daca ar exista un gadget care sa capteze codul pentru a-l folos mai tarziu e posibil sa deschida orice masina, pana acum nimeni nu il inventase, asa ca masinile nu erau intr-un real pericol.
Bineinteles, acum ca l-a inventat cineva asta nu inseamna ca e usor de facut si ca oricine ar putea sa il faca, insa RollJam a adus in discutie nevoia de imbunatatire a sistemului de inchidere centralizata. O prima solutie prin care ar putea producatorii auto sa remedieze "bug-ul" ar fi sa dezvolte o tehnologie prin care codurile care deschid masinile sa expire la o perioada dupa ce au fost generate.
Creat de acelasi hacker care i-a demascat pe gigantii IT
Samy Kamkar face parte dintre hackerii "cei buni" si face publice vulnerabilitatile sistemelor tehnologizate si, mai ales, cum se poate profita de ele. Producatorilor din industria auto nu le ramane acum decat sa creeze un nou sistem care sa nu mai poata fi pacalit in aceasta maniera.
De altfel, dupa ce a demonstrat cum poate fi pacalit OnStar-ul celor de la General Motors, compania a si inceput sa lucreze la o versiune care sa nu fie atat de usor de spart. Tot Kamkar este si cel care a aratat ca smartphone-urile produse de Apple, Google si Microsoft au sisteme de monitorizare a utilizatorilor, dar si cel care le-a atras celor de la Visa si Mastercard atentia asupra unei vulnerabilitati care ii poate lasa pe clientii lor fara bani in cont.
De-a lungul timpului, el a avut si probleme cu legea din Statele Unite in mod special dupa ce a creat cel mai rapid virus din lume, viermele ce ii poarta numele - "Samy".
- Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Bmw 118 n47 2008 4500 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Vw touran diesel 2011 5790 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 12500 € Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 €
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 €
- Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Ford s-max 2.0 2011 6200 €
- Vw passat gmo 2017 11900 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Kia carens euro 5b 2015 7950 €
- Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Audi q5 quatro 2017 23800 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €