Un nou studiu ingroapa motoarele DIESEL: 91% dintre unitatile EURO 6 depasesc emisiile legale

Un nou studiu ingroapa motoarele DIESEL: 91% dintre unitatile EURO 6 depasesc emisiile legale
  • Motoarele diesel incaseaza o noua lovitura
  • Oricat de noi ar fi, tot polueaza mai mult decat limita legala
  • ICCT a testat 4.850 de masini
Distribuie pe Facebook

Motoarele diesel primesc o noua lovitura din partea unei organizatii independente non-profit. Potrivit studiului efectuat de aceasta, 91% dintre motoarele diesel Euro 6 depasesc emisiile legale atunci cand sunt testate in conditii normale de trafic.

Scandalul Dieselgate, desi incheiat in urma cu aproape trei ani, a pornit o adevarata reactie in lant care are o singura tinta: motoarele diesel.

Acestea sunt luate in colimator de toata lumea, autoritatile si producatorii de automobile fac orice ca sa le scada emisiile iar organizatiile elaboreaza studii care arata cat sunt de daunatoare mediului inconjurator.

Cea mai noua lovitura incasata de propulsoarele alimentate cu motorina vine de la organizatia independenta non-profit International Council on Clean Transportation (ICCT) cu sediul la Berlin.

Aceasta a realizat un studiu amplu, intitulat The Real Urban Emissions Initiative (True), care arata inca o data ca motoarele diesel, oricat de noi ar fi, tot polueaza peste limita atunci cand sunt utilizate in conditii reale de trafic si nu testate in laborator.

Mai exact, specialistii au analizat nu mai putin de 4.850 de masini echipate cu motoare diesel si pe benzina de la Euro 3 la Euro 6, iar in functie de emisiile rezultate acestea au primit un rating: verde pentru un rezultat bun, galben pentru un rezultat mediocru si rosu pentru rezultate slabe.

Studiu ICCT

Datele arata ca toate masinile echipate cu motoare diesel Euro 3, 4 si 5 au primit rating rosu, insa socant este ca la fel s-a intamplat si cu 91% dintre masinile cu motoare diesel Euro 6. Cu alte cuvinte, chiar daca producatorii sustin ca le doteaza cu tehnologie de ultima ora, acest tip de propulsoare tot emit mai mult oxid de azot decat permite legea in timpul rularii obisnuite pe sosea.

Surprinzator sau nu, dar toate vehiculele echipate cu motoare pe benzina Euro 6 au primit calificativul galben sau chiar verde.

"Daca as fi un client, m-as uita la aceste cifre si as ajunge la concluzia ca nu trebuie sa cumpar o masina diesel. Nici macar vehiculele cu motoare diesel Euro 6 nu obtin performante bune in acest moment, asa ca cele mai multe dintre ele nu ar trebui sa aiba acces in centrul oraselor, " sustine Peter Mock, membru in cadrul ICCT.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 6 Iunie 2018