Un nou termen pentru Pitesti - Sibiu. Va fi gata cu 3 ani mai tarziu decat era prevazut initial

- Intarzieri inca de la studiul de fezabilitate
- Tronsonul este prioritate 0 in Master Planul pe Transport
- Costurile vor depasi 1,6 miliarde de euro
Autostrada Pitesti - Sibiu a primit un nou termen de finalizare chiar inainte ca lucrarile propriu-zise sa ia startul. Desi initial au anuntat ca drumul va fi gata in 2020, autoritatile s-au razgandit si au decalat deschiderea lui pana in 2023.
Intarzieri inca de la studiul de fezabilitate
La mijlocul lunii decembrie, noul ministru al Transporturilor, Dan Costescu, anunta ca s-a ales si traseul autostrazii si a reiterat ca drumul va fi gata in 2020. La nici o luna de la aceste declaratii, un document al Ministerului Fondurilor Europene il contrazice si da ca termen de finalizare ultima parte a anului 2023. Acelasi document precizeaza ca in prima parte a lui 2018 vor fi semnate primele contracte de lucrari.
Un prim studiu de fezabilitate pentru acest drum a fost facut in 2008. Analiza a expirat intre timp si in 2015 s-a facut o noua licitatie pentru revizuirea primului studiu. A costat 2,5 milioane de euro, iar refacerea lui inca 6,5 milioane de euro. Chiar daca este facut pentru a doua oara, se pare ca tot acest studiu reprezinta problema principala a intarzierilor.
Analiza pentru 2 sectiuni (capetele Sibiu - Boita si Pitesti - Curtea de Arges) trebuia terminata inca de luna trecuta, insa nu e nici macar aproape de a fi finalizata. Luna septembrie a anului 2016 a fost al doilea termen cerut de firma contractata, astfel ca lucrarile au inceput deja cu o taraganare. Pentru celelalte sectiuni, cele mai grele de altfel, nici nu s-a inceput lucrul, cu toate ca ar trebui terminate vara aceasta.
Dar si acest nou termen, septembrie 2016, ar putea sa fie decalat, deoarece se porneste de la premiza ca ce s-a facut pana acum este corect. Joint Assistance to Support Projects in European Regions, instrument care ofera consultanta pentru obtinerea de fonduri europene, a carui aprobare este imperativa in obtinerea finantarilor nerambursabile, desfiinteaza cam toate informatiile din studiul de fezabilitate si recomanda si refacerea putinului realizat pana in prezent.
85% din banii pentru acest drum provin de la Uniunea Europeana, restul fiind de la bugetul de stat. Este, asadar, extrem de importanta aprobarea JASPERS. In acest moment, aceasta institutie a dat un verdict pesimist: autostrada nu este finantabila, asa ca daca statul vrea sa o plateasca din fonduri europene, ar trebui sa refaca tot si, prin urmare, termenul sa fie din nou decalat.
Tronsonul este prioritate 0 in Master Planul pe Transport
Anul trecut, autostrada Pitesti - Sibiu a fost declarata prioritate 0 in Master Planul General de Transport al României. Odata construita, ea ar facilita masinilor tranzitarea tarii din Constanta pana la vama Nadlac, facand parte din coridorul IV pan-european (Nadlac – Arad – Timisoara – Lugoj – Deva – Orastie – Sebes – Sibiu – Pitesti – Bucuresti – Drajna – Cernavoda – Constanta).
Dacia, cea mai mare companie din Romania, chiar a amenintat ca muta productia in fabrica sa din Maroc daca autoritatile mai tergiverseaza construirea acestui tronson. Pentru ca ar fi de mare ajutor pentru producatorul de la Mioveni, a mai fost denumita si "Autostrada Dacia", contruirea ei fiind o modalitate de a-si scadea costurile de transport pana in tarile vestice.
Dupa ce Ministerul Transporturilor a anuntat ca este cel mai important proiect in urmatorii ani, autoritatile s-au grabit sa dea termene foarte ambitioase. Ministrul anunta anul trecut ca in 2016 vor si incepe lucrarile de constructie. In doar 5 ani ar fi urmat sa refaca studiul de fezabilitate, sa organizeze licitatia si sa construiasca autostrada de 121 de kilometri in conditiile in care pentru proiecte mult mai scurte a fost nevoie de mult mai mult timp.
Costurile vor depasi 1,6 miliarde de euro
Odata cu depasirea termenului de constructie a drumului, si costurile vor fi mai mari decat cele stabilite la inceput. In primavara anului trecut, Ministerul Transporturilor a anuntat ca ea va avea un pret de 1,6 miliarde de euro, fara TVA. Asadar, costurile reale vor fi de circa 2 miliarde de euro.
Ministerul Fondurilor Europene a publicat insa un document conforma caruia drumul va depasi estimarile facute in aprilie.
-
0445117036 0445117087 5801540213 0986435414 bosch injector... 650 Lei
Smart fortwo 1 2011 3500 €
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
-
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
Ford focus benzina 2014 4650 €
Buton avarii renault clio simbol 1.2 b an fabr. 2010 100 Lei
-
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
Mercedes e 220 1 2005 3500 €
Turbina volvo v50 2.0d 136cp 9662464980 795 Lei
-
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
Audi a6 2.0 tdi 177cp full led bi-xenon piele camera navi an... 9900 €
Stopuri cu led audi a6 4f (09-11) 2192.51 Lei
-
Imobilizator / modul inchidere cod 38700-60b00 / 051500-2070... 70 Lei
Jante noi 18 inch originale audi a5 8w r18 8w0601025fm 950 €
5801361986 800252-0007 800252-5007s gt2556ns garrett... 2000 Lei
-
8972391616 injector opel signum vectra 3.0 cdti renault espace... 400 Lei
28264951 28489548 96868900 25183186 delphi injector chevrolet... 500 Lei
Ford kuga 2.0diesel automata 4x4 xenon piele pilot keyless... 9250 €
-
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
Jante aliaj 17 zoll marca dezent, gama volvo, cu senzori de... 1500 Lei
-
12709700251 5802084424 borgwarner turbosuflanta tractor case... 2600 €
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
-
0445010737 55272459 55260837 55274845 pompa inalta alfa romeo... 1000 Lei
Tulumba frana, 2s61-2b195-ch, ford fiesta 5, 1.4tdci (id:189222) 130 Lei
Skoda roomster benzina 2010 3640 €
-
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
Bara fata completa renault clio 4 1500 Lei
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
-
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
Rezervor adblue peugeot 308 ii citroen c4 picasso cod 12674101... 900 Lei
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
-
Magnetou (stator aprindere) complet aprilia rs4 2t (11) -... 150 Lei
Magnetou (stator aprindere) aprilia mojito 125cc - gilera... 200 Lei
Opel zafira 2.0 2001 1300 €


