Un nou termen pentru Pitesti - Sibiu. Va fi gata cu 3 ani mai tarziu decat era prevazut initial

- Intarzieri inca de la studiul de fezabilitate
- Tronsonul este prioritate 0 in Master Planul pe Transport
- Costurile vor depasi 1,6 miliarde de euro
Autostrada Pitesti - Sibiu a primit un nou termen de finalizare chiar inainte ca lucrarile propriu-zise sa ia startul. Desi initial au anuntat ca drumul va fi gata in 2020, autoritatile s-au razgandit si au decalat deschiderea lui pana in 2023.
Intarzieri inca de la studiul de fezabilitate
La mijlocul lunii decembrie, noul ministru al Transporturilor, Dan Costescu, anunta ca s-a ales si traseul autostrazii si a reiterat ca drumul va fi gata in 2020. La nici o luna de la aceste declaratii, un document al Ministerului Fondurilor Europene il contrazice si da ca termen de finalizare ultima parte a anului 2023. Acelasi document precizeaza ca in prima parte a lui 2018 vor fi semnate primele contracte de lucrari.
Un prim studiu de fezabilitate pentru acest drum a fost facut in 2008. Analiza a expirat intre timp si in 2015 s-a facut o noua licitatie pentru revizuirea primului studiu. A costat 2,5 milioane de euro, iar refacerea lui inca 6,5 milioane de euro. Chiar daca este facut pentru a doua oara, se pare ca tot acest studiu reprezinta problema principala a intarzierilor.
Analiza pentru 2 sectiuni (capetele Sibiu - Boita si Pitesti - Curtea de Arges) trebuia terminata inca de luna trecuta, insa nu e nici macar aproape de a fi finalizata. Luna septembrie a anului 2016 a fost al doilea termen cerut de firma contractata, astfel ca lucrarile au inceput deja cu o taraganare. Pentru celelalte sectiuni, cele mai grele de altfel, nici nu s-a inceput lucrul, cu toate ca ar trebui terminate vara aceasta.
Dar si acest nou termen, septembrie 2016, ar putea sa fie decalat, deoarece se porneste de la premiza ca ce s-a facut pana acum este corect. Joint Assistance to Support Projects in European Regions, instrument care ofera consultanta pentru obtinerea de fonduri europene, a carui aprobare este imperativa in obtinerea finantarilor nerambursabile, desfiinteaza cam toate informatiile din studiul de fezabilitate si recomanda si refacerea putinului realizat pana in prezent.
85% din banii pentru acest drum provin de la Uniunea Europeana, restul fiind de la bugetul de stat. Este, asadar, extrem de importanta aprobarea JASPERS. In acest moment, aceasta institutie a dat un verdict pesimist: autostrada nu este finantabila, asa ca daca statul vrea sa o plateasca din fonduri europene, ar trebui sa refaca tot si, prin urmare, termenul sa fie din nou decalat.
Tronsonul este prioritate 0 in Master Planul pe Transport
Anul trecut, autostrada Pitesti - Sibiu a fost declarata prioritate 0 in Master Planul General de Transport al României. Odata construita, ea ar facilita masinilor tranzitarea tarii din Constanta pana la vama Nadlac, facand parte din coridorul IV pan-european (Nadlac – Arad – Timisoara – Lugoj – Deva – Orastie – Sebes – Sibiu – Pitesti – Bucuresti – Drajna – Cernavoda – Constanta).
Dacia, cea mai mare companie din Romania, chiar a amenintat ca muta productia in fabrica sa din Maroc daca autoritatile mai tergiverseaza construirea acestui tronson. Pentru ca ar fi de mare ajutor pentru producatorul de la Mioveni, a mai fost denumita si "Autostrada Dacia", contruirea ei fiind o modalitate de a-si scadea costurile de transport pana in tarile vestice.
Dupa ce Ministerul Transporturilor a anuntat ca este cel mai important proiect in urmatorii ani, autoritatile s-au grabit sa dea termene foarte ambitioase. Ministrul anunta anul trecut ca in 2016 vor si incepe lucrarile de constructie. In doar 5 ani ar fi urmat sa refaca studiul de fezabilitate, sa organizeze licitatia si sa construiasca autostrada de 121 de kilometri in conditiile in care pentru proiecte mult mai scurte a fost nevoie de mult mai mult timp.
Costurile vor depasi 1,6 miliarde de euro
Odata cu depasirea termenului de constructie a drumului, si costurile vor fi mai mari decat cele stabilite la inceput. In primavara anului trecut, Ministerul Transporturilor a anuntat ca ea va avea un pret de 1,6 miliarde de euro, fara TVA. Asadar, costurile reale vor fi de circa 2 miliarde de euro.
Ministerul Fondurilor Europene a publicat insa un document conforma caruia drumul va depasi estimarile facute in aprilie.
-
Radio cd oem opel vectra c corsa siemens cdr2005 250 Lei
0445110062 9641742880 9653594280 bosch injector citroen 2.0... 150 Lei
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
-
0445110165 55191957 93178684 5821089 bosch injector opel... 200 Lei
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
-
0445116013 lr017923 02c2c40577 bosch injector citroen jaguar... 600 Lei
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
-
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
5801868968 826591-0003 826591-5003 garrett turbo reconditionat... 5000 Lei
-
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
-
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
0445110800 h8201636333 166007427r a6080700087 injector... 500 Lei
5802403259 854911-5002s 854911-0002 gt4082s garrett turbo... 700 €
-
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
-
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
5802355023 5801951700 789773-5028 garrett turbo iveco... 2200 Lei
A6510703287 28308779 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
-
0445010438 55256104 0 445 010 438 bosch pompa inalta presiune... 1500 Lei
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
5801486599 0445020195 bosch pompa inalta presiune iveco... 3000 Lei
-
0445110276 0986435148 55200259 bosch injector alfa romeo opel... 250 Lei
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
0445010799 167006205r bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
-
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
0445010763 167003606r bosch pompa inalta presiune dacia... 1100 Lei
-
504374051 504387517 7895005021s 841805-5018s gtc4088v... 5000 Lei
17201-30110 1720130101 17201-0l042 t809a43 turbo toyota hilux... 1750 Lei
0445010759 55494494 0986437473 pompa inalta presiune opel... 1250 Lei


