Uzina Bugatti parasita de 25 de ani este cel mai trist lucru pe care il vei vedea azi

Uzina Bugatti parasita de 25 de ani este cel mai trist lucru pe care il vei vedea azi
  • Uzina a fost inaugurata in 1990
  • Dupa 5 ani a intrat in faliment si a fost parasita
  • Aici s-au construit 84 de modele EB110 GT
Distribuie pe Facebook

Bugatti este un nume astazi asociat cu cele mai rapide masini din lume. Insa a avut o perioada grea in trecut, pentru ca timp de aproape 40 de ani, imediat dup Al Doilea Razboi Mondial, a incetat sa mai produca vehicule. A urmat iar o perioada de glorie, dupa care iar faliment... In urma a ramas si o fabrica care acum zace in paragina.

Bugatti este un nume celebru astazi. Dar putini stiu ca initiatorul, Ettore Bugatti, era italian, insa compania nascuta in 1909 era germana. Pentru ca la acea vreme, regiunea Alzacia in care se afla si localitatea Molsheim, apartinea de Germania. Dupa razboi, aceasta i-a revenit Frantei, motiv pentru care multa lume considera brandul Bugatti unul frantuzesc.

Pana in 1952, compania a realizat in jur de 8000 de autoturisme de lux, extrem de frumoase si foarte scumpe. Dupa care, a intrat in faliment divizia de autoturisme si nu s-a mai auzit nimic de brandul Bugatti. Compania a continuat sa fabrice piese de avion si ulterior a fost cumparata de Hispano-Suiza.

Multa vreme Bugatti nu mai era asociat cu masinile performante, ci doar cu productia de piese si elemente conexe domeniul aeronautic. In 1987, un afacerist italian pe nume Romano Artioli, a achizitionat numele Bugatti si a pus pe picioare compania Bugatti Automobili SPA. Omul de afaceri a investit multe milioane de lire in cea mai moderna fabrica auto din lume, in orasul Campogalliano, din Modena, Italia, acolo unde, in 1990, a inceput productia noului model de Bugatti, numit EB110, numele purtand initialele lui Ettore Bugatti, dar si numarul 110 care reprezenta aniversarea a 110 ani de la nasterea lui Ettore.

In 1991 a fost pusa in vanzare masina care avea un motor V12 de 3.5 litri cu 2 turbocompresoare, tractiune 4x4, cutie manuala si o putere de 560 de cp, devenind imediat cea mai rapida masina de serie din lume. Insa bucuria a fost de scurta durata, deoarece atat Statele Unite, cat si majoritatea tarilor din Europa, au intrat in recesiune si vanzarile s-au lasat asteptate. Motiv pentru care noua masina Bugatti, care la acea vreme era si cea mai scumpa din lume, s-a vandut in sub 100 de unitati. Iar in 1995, compania si-a declarat falimentul...

Istoria continua in 1998, cand Volkswagen cumpara brandul Bugatti si prezinta in 1999 un concept numit 18/3 Chiron. Masina aceasta s-a transformat ulterior in Bugatti Veyron, lansat in 2005, o masina care s-a bucurat de un succes destul de mare.

Mai jos vedeti cum arata acum uzina din Campogalliano, Italia, ce zace parasita din 1995.

Distribuie pe Facebook
mai multe