Volkswagen renunta la motoarele diesel mici. Uite cu ce le inlocuieste

Volkswagen renunta la motoarele diesel mici. Uite cu ce le inlocuieste
  • Volkswagen a oprit dezvoltarea motorului de 1.5 litri diesel
  • Acesta va fi inlocuit de o versiune imbunatatita a celui de 1.6 litri
  • Nemtii intentioneaza sa renunte la motoarele diesel de capacitate mica si sa le inlocuiasca cu unitati hibride
Distribuie pe Facebook

Constructorul german de automobile intentioneaza sa elimine treptate motoarele diesel de capacitate mica din gama, locul lor urmand sa fie luat de unitati hibride. Anuntul a fost facut de seful departamentului de cercetare si dezvoltare din cadrul Volkswagen.

Nemtii din Wolfsburg sunt fara indoiala principalii vinovati pentru unul dintre cele mai mari scandaluri din istoria auto moderna. Ca urmare a Dieselgate, mai multe organizatii de protectie a mediului au luat in colimator emisiile motoarelor diesel in special, si au anuntat planuri de impunere a unor masuri drastice.

In acest context, investitiile pentru dezvoltarea de motoare diesel devin incet incet nejustificate, iar masinile care beneficiaza de aceste propulsoare se scumpesc treptat. Pentru a tine sub control acest fenomen, marii constructori de automobile cauta in permanenta alternative, unii dintre ei fiind nevoiti sa isi schimbe strategia din mers.

Printre acestia se numara si Volkswagen, care tocmai a oprit dezvoltarea motorului de 1.5 litri care ar fi trebuit sa se regaseasca in gama de motorizari a modelului Polo. Decizia a venit dupa ce mai marii companiei au facut unele teste si au descoperit ca tehnologia care urma sa faca din acesta un motor cu emisii mici, costa prea mult, iar pretul final de achizitie a masinii era considerabil mai mare.

Frank Welsch, seful diviziei de cercetare si dezvoltare din cadrul brand-ului german a vorbit despre strategia de viitor a nemtilor, cu putin timp in urma, la lansarea noului Golf. Acesta a precizat ca Volkswagen va imbunatati momentan propulsorul TDI de 1.6 litri, pe care il va oferi impreuna cu noul Polo, insa si zilele acestuia sunt deja numarate. Pe aceeasi cale o va lua si motorul de 1.4 litri TDI, care nu se va mai regasi in gama celei de-a cincea generatii a subcompactei.

Acesta a oferit si solutia, spunand ca "Intr-un viitor nu foarte indepartat, lumea va alege propulsoare pe benzina combinate cu un sistem hibrid. Aceasta alegere este mai ieftina si are aceleasi emisii de CO2 ca si un motor diesel de capacitate mica, insa mult mai putine noxe."

Agregatul hibrid de care vorbea Welsch ar urma sa fie lansat cel mai devreme in 2020, si va folosi ca sursa de inspiratie unitatea de 1.5 litri TDI EVO BlueMotion, intalnita pe cel mai recent Golf.

De cealalta parte a baricadei se regaseste motorul de 2.0 litri TDI, despre care Welsch spune ca se va regasi mult timp de acum inainte in gama de motorizari ale constructorului german de automobile.

Distribuie pe Facebook
mai multe