VW ar putea cumpara inapoi de la clienti masinile cu emisii CO2 false

VW ar putea cumpara inapoi de la clienti masinile cu emisii CO2 false
  • VW ar putea cumpara inapoi masinile cu emisii CO2 false
  • 800.000 de masini au emisiile de CO2 mai mari
  • Dieselgate nu a afectat prea mult vanzarile Volkswagen
Trimite unui prieten

Volkswagen este pregatita sa cumpere inapoi de la clientii sai europeni masinile care au emisii de CO2 peste nivelul celor raportate, dar si un consum de combustibil mai ridicat decat cel declarat oficial.

800.000 de masini au emisiile de CO2 mai mari

Producatorul german a recunoscut in urma cu cateva saptamani ca si in cazul emisiilor de CO2 s-au facut manipulari ale testelor si ca sunt afectate atat motoarele TSI, cat si cele TDI.

In Europa, numarul masinilor cu emisii de dioxid de carbon mai mari decat cele raportate este de 800.000, iar Volkswagen se arata dispus sa cumpere aceste autoturisme inapoi de la clientii sai la pretul pietei. 100.000 dintre exemplarele afectate au motoare pe benzina.

"Dupa ce vom avea rezultatele exacte ale testelor, oamenii vor fi indreptatiti sa returneze masinile pentru ca cifrele de consum pentru care au platit initial erau gresite", a declarat un purtator de cuvant al companiei germane pentru Financial Times.

430.000 dintre cele 800.000 de autoturisme sunt de generatie 2016, adica fabricate in a doua jumatate a anului 2015. Dintre acestea, 281.617 sunt exemplare Volkswagen, 83.282 Skoda, 32.161 Seat, 17.253 Vehicule Comerciale Volkswagen si 15.733 Audi.

Conducerea grupului german a inceput demersurile pentru ca masinile cu probleme sa fie omologate de autoritatile responsabile si sa le fie determinate adevaratele emisii, precum si consumul real.

Proprietarii autoturismelor cu pricina vor putea afla daca exemplarul lor se afla printre cele cu probleme introducand codul de identificare a sasiului in programul pus la dispozitie pe paginile de internet ale fiecarei marci.

La fel s-a procedat si in cazul masinilor afecte de Dieselgate, care vor fi rechemate la service incepand din ianuarie. Volkswagen va incepe in urmatoarele saptamani si o campanie de informare prin scrisori a clientilor afectati de acest scandal.

Dieselgate nu a afectat prea mult vanzarile Volkswagen

Desi scandalul emisiilor poluante izbucnit in septembrie este unul de proportii, vanzarile nu au fost prea mult afectate.

In luna octombrie, achizitiile Volkswagen au scazut cu mai putin de un procent in Europa, ceea ce arata faptul ca soferilor nu le-a pasat foarte mult de faptul ca producatorul german a instalat un soft care sa manipuleze emisiile de oxizi de azot.

Pe un fond de crestere de 2,7 procente a pietei auto, vanzarile Volkswagen au scazut cu doar 0,8% in Europa. Curios este si faptul ca cele mai mari pierderi au fost inregistrate la marcile Skoda si Seat.

Seat a livrat cu 11% mai putine masini decat in aceeasi perioada a anului trecut, iar Skoda cu 3% mai putine. In schimb, Audi a inregistrat chiar o crestere de 3,5%, iar in cazul Porsche s-au raportat vanzari cu 13% mai mari decat in octombrie 2014.

Se preconizau scaderi mult mai mari ale vanzarilor la Volkswagen, insa conducerea companiei pare sa fi gestionat foarte bine criza oferind numeroase discounturi atat pentru clientii loiali, cat si pentru cei noi.

Pierderile, in schimb, sunt inevitabile, atat pentru amenzi, cat si pentru diferentele de taxe de mediu, pentru rechemarile in service, dar si pentru procesele pe care clientii le-au intentat impotriva germanilor.

Chiar daca cifrele sunt imbucuratoare pentru Volkswagen, specialistii se asteapta totusi ca cererea sa scada. Acest fapt este cauzat de cea de-a doua dezvaluire facuta de grupul german legata de emisiile de CO2 si de implicarea motoarelor pe benzina pentru ca este vorba despre o informare gresita a clientilor cu privire la consum, un factor important pentru soferi atunci cand fac achizitii.

La sfarsitul lunii septembrie, Volkswagen anunta primele pierderi trimestriale din ultimii 15 ani. Acestea se datorau doar intr-o mica masura scandalului Dieselgate pentru ca erau rezultate ale lunilor iulie, august si septembrie, iar scandalul a izbucnit abia in 18 septembrie. Ele erau mai degraba o reflectare a tendintelor generale de pe doua dintre pietele importante ale grupului german: China si Brazilia.

Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 18 Noiembrie 2015