VW, suspectata ca a folosit si un al doilea dispozitiv pentru a maslui testele
- Folosirea unui soft auxiliar de control al emisiilor, ascunsa de VW pana acum
- Presedintele VW in SUA a fot audiat in Congres
- Procurorii au perchezitionat sediul central al Volkswagen
Compania auto Volkswagen se afla de cateva saptamani in centrul unui scandal unic in istorie, dupa ce s-a dovedit ca masinile sale aveau un nivel mult mai ridicat de noxe decat cel declarat, dar si dupa ce a recunoscut ca folosea un software care regla emisiile in timpul testelor. Autoritatile din SUA investigheaza acum si un al doilea dispozitiv suspect utilizat de germani in acelasi scop.
Folosirea unui soft auxiliar de control al emisiilor, ascunsa de VW pana acum
Agentia pentru Protectia Mediului din Statele Unite (EPA) investigheaza posibilitatea ca Volkswagen sa fi folosit inca un dispozitiv menit sa miscoreze noxele in timpul testarii, fapt ascuns in mod voit de germani.
Este vorba de un program de control al emisiilor, care este analizat acum de specialisti pentru a determina daca ajuta la reducerea noxelor sau le controleaza doar in momentul in care automobilul intra in teste.
VW avea de gand sa omologheze modelele 2.0 TDI care urmau sa ajunga pe piata in 2016, insa oficialii s-au razgandit in aceasta privinta doarece nu au informat Agentia de Mediu din SUA despre existenta unui program auxiliar de control al emisiilor.
Autoritatile americane inca asteapta un raport cu privire la scopul folosirii acestui program. De altfel, utilitatea lui in anumite conditii de trafic este explicabila, insa faptul ca germanii au ascuns folosirea lui pana acum este de natura sa ridice suspiciuni, mai ales in acest moment critic pentru imaginea companiei.
Presedintele VW in SUA a fot audiat in Congres
Michael Horn, presedintele VW SUA, a fost audiat in Congres, unde a trebuit sa le explice alesilor americani de ce a inchis ochii in fata unei probleme atat de grave precum diferentele intre noxele raportate si cele reale, in conditiile in care, dupa cum el insusi a recunoscut, lui i-a fost adus la cunostinta faptul ca exista probleme cu emisiile inca din primavara lui 2014.
Oficialii germani au aflat anul trecut ca s-a facut un test independent coform caruia exista inadvertente imense intre noxele declarate si cele obtinute in urma acelei analize, insa timp de 12 luni le-au explicat celor de la EPA ca este vorba despre o problema cu metoda testarii, si nu despre una a masinilor.
In timpul audierilor, Michael Horn a mai declarat si faptul ca softul instalat pe modelele vizate de Dieselgate a avut ca unic scop manipularea testelor. Totusi, el a mentionat ca nu a aflat de dispozitivul trisor pana luna trecuta si ca s-au folosit programe diferite pentru testele americane fata de cele pentru testele europene.
"Decizia nu a fost luata la nivel de companie" a spus presedintele VW SUA, dand vina pe "cativa ingineri" care au instalat programul. Congresmenii l-au "incoltit" insa pe oficialul germanilor in timpul audierilor. Chris Collins, congressman din New York, a refuzat sa accepte aceasta explicatie.
"Fie intreaga voastra organizatie este incompetenta cand vine vorba despre proprietate intelectuala, si nu cred asta nicio secunda, fie sunteti complici in una dintre cele mai mari musamalizari din lume, care continua si azi", a fost raspunsul lui Collins la datele lui Michael Horn.
Procurorii au perchezitionat sediul central al VW
In timp ce in SUA oficialul VW a fost chemat doar la declaratii, in Germania lucrurile stau mult mai rau pentru sefii companiei.
Fostul CEO Martin Winterkorn a fost deja acuzat de procurorii nemti de frauda, iar sediul central din Wolfsburg a fost perchezitionat in urma cu cateva zile, autoritatile aflandu-se in cautarea unor documente si date care ar putea scoate la iveala vinovatii din dosarul Dieselgate.
Conform publicatiei germane Der Spiegel, vizati de ancheta de frauda ar fi 30 de manageri de la varful Volkswagen, care nu risca doar sa ramana someri, ci chiar sa raspunda in fata legii pentru ca au permis manipularea testelor de poluare.
In afara de problemele cu legea, oficialii germani au motive de ingrijorare si legate de amenzile pe care le vor primi din partea mai multor state europene, dar si din cauza ca vanzarile au inceput sa scada dramatic.
- Mercedes citan 2016,clima 2016 7500 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Vw touran diesel 2011 5790 €
- Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2200 Lei Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Fiat 500 x benzina+gpl 1.6 aspirat navigatie,pilot... 11750 € Kia carens euro 5b 2015 7950 €
- Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Ford focus cabrio 2007 3500 Lei Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Grila aerisire mazda 6 gg ( 2002-2007 ) 50 Lei
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 €
- Th-10399 blocaj volanta motor ford diesel și benzina 35 Lei Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12600 € Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei
- Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €