VW, suspectata ca a folosit si un al doilea dispozitiv pentru a maslui testele

VW, suspectata ca a folosit si un al doilea dispozitiv pentru a maslui testele
  • Folosirea unui soft auxiliar de control al emisiilor, ascunsa de VW pana acum
  • Presedintele VW in SUA a fot audiat in Congres
  • Procurorii au perchezitionat sediul central al Volkswagen
Distribuie pe Facebook

Compania auto Volkswagen se afla de cateva saptamani in centrul unui scandal unic in istorie, dupa ce s-a dovedit ca masinile sale aveau un nivel mult mai ridicat de noxe decat cel declarat, dar si dupa ce a recunoscut ca folosea un software care regla emisiile in timpul testelor. Autoritatile din SUA investigheaza acum si un al doilea dispozitiv suspect utilizat de germani in acelasi scop.

Folosirea unui soft auxiliar de control al emisiilor, ascunsa de VW pana acum

Agentia pentru Protectia Mediului din Statele Unite (EPA) investigheaza posibilitatea ca Volkswagen sa fi folosit inca un dispozitiv menit sa miscoreze noxele in timpul testarii, fapt ascuns in mod voit de germani.

Este vorba de un program de control al emisiilor, care este analizat acum de specialisti pentru a determina daca ajuta la reducerea noxelor sau le controleaza doar in momentul in care automobilul intra in teste.

VW avea de gand sa omologheze modelele 2.0 TDI care urmau sa ajunga pe piata in 2016, insa oficialii s-au razgandit in aceasta privinta doarece nu au informat Agentia de Mediu din SUA despre existenta unui program auxiliar de control al emisiilor.

Autoritatile americane inca asteapta un raport cu privire la scopul folosirii acestui program. De altfel, utilitatea lui in anumite conditii de trafic este explicabila, insa faptul ca germanii au ascuns folosirea lui pana acum este de natura sa ridice suspiciuni, mai ales in acest moment critic pentru imaginea companiei.

Presedintele VW in SUA a fot audiat in Congres

Michael Horn, presedintele VW SUA, a fost audiat in Congres, unde a trebuit sa le explice alesilor americani de ce a inchis ochii in fata unei probleme atat de grave precum diferentele intre noxele raportate si cele reale, in conditiile in care, dupa cum el insusi a recunoscut, lui i-a fost adus la cunostinta faptul ca exista probleme cu emisiile inca din primavara lui 2014.

Oficialii germani au aflat anul trecut ca s-a facut un test independent coform caruia exista inadvertente imense intre noxele declarate si cele obtinute in urma acelei analize, insa timp de 12 luni le-au explicat celor de la EPA ca este vorba despre o problema cu metoda testarii, si nu despre una a masinilor.

In timpul audierilor, Michael Horn a mai declarat si faptul ca softul instalat pe modelele vizate de Dieselgate a avut ca unic scop manipularea testelor. Totusi, el a mentionat ca nu a aflat de dispozitivul trisor pana luna trecuta si ca s-au folosit programe diferite pentru testele americane fata de cele pentru testele europene.

"Decizia nu a fost luata la nivel de companie" a spus presedintele VW SUA, dand vina pe "cativa ingineri" care au instalat programul. Congresmenii l-au "incoltit" insa pe oficialul germanilor in timpul audierilor. Chris Collins, congressman din New York, a refuzat sa accepte aceasta explicatie.

"Fie intreaga voastra organizatie este incompetenta cand vine vorba despre proprietate intelectuala, si nu cred asta nicio secunda, fie sunteti complici in una dintre cele mai mari musamalizari din lume, care continua si azi", a fost raspunsul lui Collins la datele lui Michael Horn.

Procurorii au perchezitionat sediul central al VW

In timp ce in SUA oficialul VW a fost chemat doar la declaratii, in Germania lucrurile stau mult mai rau pentru sefii companiei.

Fostul CEO Martin Winterkorn a fost deja acuzat de procurorii nemti de frauda, iar sediul central din Wolfsburg a fost perchezitionat in urma cu cateva zile, autoritatile aflandu-se in cautarea unor documente si date care ar putea scoate la iveala vinovatii din dosarul Dieselgate.

Conform publicatiei germane Der Spiegel, vizati de ancheta de frauda ar fi 30 de manageri de la varful Volkswagen, care nu risca doar sa ramana someri, ci chiar sa raspunda in fata legii pentru ca au permis manipularea testelor de poluare.

In afara de problemele cu legea, oficialii germani au motive de ingrijorare si legate de amenzile pe care le vor primi din partea mai multor state europene, dar si din cauza ca vanzarile au inceput sa scada dramatic.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 15 Octombrie 2015