2011, anul fatidic al masinilor non-euro?

2011, anul fatidic al masinilor non-euro?
Noi "surprize" din parte Guvernului pentru romani. Dupa o taxa auto atat de irelevanta si vadit impotriva omului de rand, se propune "uciderea" masinilor non-euro in 2011.
Trimite unui prieten
3024347f35e2cdc133.jpg
2011, anul fatidic al masinilor non-euro?

DACIA FABRICATA PANA IN '96, "VALABILA" INCA 3 ANI?

Noi "surprize" din parte Guvernului pentru romani. Dupa o taxa auto atat de irelevanta si vadit impotriva omului de rand, se propune "uciderea" masinilor non-euro in 2011. Oficialii se dezic insa de initiativa, sustinand ca vinovata ar fi o directiva a Uniunii Europene privind "pensionarea" autovehiculelor non-euro, dezbatuta in prezent de Executivul European.

Bugetul de stat ar putea plati casarea si dezmembrarea "rablelor", vizate fiind Daciile 1310 "nascute" pana la 1 ianuarie 1996, Trabant, Oltcit, Opel Ascona, Renault 21, Renault 16, Opel Kadett, Renault 5. Practic, guvernul doreste sa retraga din circulatie masini pentru care in prezent oamenii platesc si vor plati taxe, pana in 2011...Cand vor fi duse la "fier vechi".

"Grija" guvernului vizavi de faptul ca parcul auto din Romania e mai vechi de 13 ani se traduce intr-o grija a fiecarui guvernant pentru "umflarea" propriului venit. Se spune ca masinile non euro, Euro 1 si Euro 2 insumau in 2005 circa 90% din totalitatea parcului auto.

Nota de fundamentare a proiectului ordonantei de urgenta privind taxa de poluare auto trage un semnal de alarma, cunoscut de ani buni, dar exploatat de fiecare guvern din '89 pana azi: "La nivelul UE se discuta tot mai intens asupra unei directive de scoatere din circulatie incepand cu 2011 a autoturismelor non-euro. In aceste conditii, Romania va asigura de la bugetul de stat toate costurile de casare si dezmembrare a autoturismelor non-euro", stipuleaza documentul.

Tot luni s-a mai decis ca taxa auto sa fie calculata tinandu-se cont de datele tehnice ale fiecarui autoturism - emisiile de carbon si de noxe - si sa scada odata cu pretul masinii. Aceasta noua formula de calcul implica si abrogarea reglementarilor din Codul Fiscal privind taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule.
Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Alte articole DATA PUBLICĂRII: 2 Aprilie 2008